Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 8 af 8

Emner: Hvordan lærer jeg det??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 Nov 2012
    Geografisk sted
    Det mørke Jylland ;-) (Grindsted)
    Indlæg
    26

    Hvordan lærer jeg det??

    Hej og glædelig jul allesammen

    Jeg er nybegynder i hækling og jeg ville så gerne lære at kunne aflæse hækleopskrifter, men jeg synes at det er som en gang russisk for mig! jeg har styr på de forskellige masker og forkortelserne af maskerne, men når jeg læser en opskrift hvor der står noget lignende det her, står jeg af!:

    2. omg. 4 lm (= 1. fm + 3 lm), spring 1 fm over, hækl 1 fm i næste, *3 lm, spring 1 fm over, 1 fm i næste* gentag *-* omg rung og slut med 1 km i 1. lm (= 6 lm-buer på omg.)

    Hvordan lærte i at aflæse hækleopskrifter og hvad kan jeg gøre for at lære det? Alt hjælp og råd modtages!!

  2. #2
    nette strik Gæst
    Alle skal kravle før de kan går, tid og tålmodighed, det som at lære et nyt sprog. Du skal jo til at huske de forskellig masker,m.m
    det tager tid og øvelse.

    der findes meget god hjælp på nettet. drops har en god hækle skole, http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi...n&categoryid=2

    eller her http://www.hendesverden.dk/handarbej...ePager.Index=0

    Start med noget nemt.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    11 Nov 2012
    Geografisk sted
    Det mørke Jylland ;-) (Grindsted)
    Indlæg
    26
    Tak for svar, men det var nu mere hvordan jeg lærer at aflæse opskrifter jeg søger efter.. Hvad * feks betyder og hvordan jeg lærer at aflæse opskrifterne..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    13 Jan 2011
    Geografisk sted
    Kappendrup-Langeskov
    Indlæg
    137
    Citat Oprindeligt indsendt af Tullepigen90 Se meddelelser
    Hej og glædelig jul allesammen