Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hjælp til rib strikket på maskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563

    Hjælp til rib strikket på maskine

    Hejsa, jeg har strikket en falsk rib på dette ryg stykke. Er der nogle der har ideer til hvordan man kan undgå at det ruller forneden?? Det er strikket i strømpegarn.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Mvh. Marianne

  2. #2
    marion Gæst
    det er svært at undgå at det hele ruller i kanterne når det er maskinstrik, men tror når du har vasket den og dampet den med dampstrygejernet at så falder den pænt til. S¨å prøv det. Har du ikke ribapperat????

    Du kan også lave en ombukket kant så slipper du for at den ruller den laver du således..

    Du slår de antal masker op du skal bruge men kontrastgarn på 1 lavere spænding end du skal strikke trøjen i. F,eks, hvis du strikker på spænding 5 så strikker du nu på spænding 4. strik 10 rk i kontrast garn og skift så til det rigtige garn. så strikker du 20 rk. sætter spændingen 3 hakker op, strikker 1 rk sætter spændingen tilbage på 4 strikker 19 rk. så samler du alle maskerne op fra kanten af der hvor det rigtige garn starter du kan se maskerne dem sætter du op på de andre masker så den får et ombuk også har du en kant der ikke ruller. bare et forslag så du undgår de rullede kanter....

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg har gjort som marion skriver for mange år siden. Dog lavede jeg en hulrække efter de 20 rk. Jeg synes ikke kanten forneden bliver så "bulet" i ombukket på denne måde.
    Knus Rita

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    04 Oct 2007
    Geografisk sted
    7160 Tørring
    Indlæg
    563
    Takker. Ja jeg må prøve oplægget næste gang, for det er træls med kanter der ruller. Ja ja man lærer jo noget hver gang.
    Mvh. Marianne

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •