Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Køb af strikke-ebog?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    Køb af strikke-ebog?

    Da jeg kan strikke denne type vendestrik, vil jeg gerne købe bogen.

    http://catbordhi.com/books/cats-swee...-heel-socks-3/

    Jeg har aldrig før købt en ebog.
    Er der nogen der kan fortælle mig hvordan en ebog fungere og hvor meget jeg skal give for at købe den?

    Jeg betaler den med et visaelektron kort.
    Mange hilsner, Anette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Da jeg kan strikke denne type vendestrik, vil jeg gerne købe bogen.

    http://catbordhi.com/books/cats-swee...-heel-socks-3/

    Jeg har aldrig før købt en ebog.
    Er der nogen der kan fortælle mig hvordan en ebog fungere og hvor meget jeg skal give for at købe den?

    Jeg betaler den med et visaelektron kort.
    Prisen for ebogen er $20...ved ikke helt hvad det er omregnet til i danske kroner, for det kommer an på hvilken kurs der er når du køber den. PayPal (som er det betalingssystem, du skal igennem) bruger nemlig altid dagskursen. Så det bliver vel omkring 120 kr.

    Hvis du nogensinde har købt eller downloadet et gratis mønster fra nettet, så er det ofte i pdf-format. Og det er denne ebog sandsynligvis også.

    Men som jeg læser det, så adskiller denne ebog sig fra andre ebøger, jeg har set.
    For denne er vist ikke skrevet færdig endnu (for man kan desværre ikke se hvornår hendes indlæg er lavet, og hvis det er nogle år gammelt, så kan bogen jo godt være færdig nu) - men som jeg læser det, så vil du, når du har betalt for bogen, få tilsendt alle de opskrifter hun har lavet af sokkerne indtil nu. Og når hun får lavet de resterende mønstre, så sender hun dem til dig, eller du får et link til dem.
    Endvidere vil du også få adgang til nogle instruktionsvideoer, og for køberne af ebogen, vil der også være lidt ekstra bonusopskrifter.

    Jeg ved desværre ikke, om du kan betale med visaelektron, eller om det SKAL være et almindeligt visadankort.

    Men du skal ihvertfald klikke på linket i hendes indlæg. Og så bliver du ført til PayPals betalingsside.

    Hvis du ikke har en PayPal-konto, så skal du klikke på "Don't have a PayPal account?", og her skal du vælge hvilket land du er fra, og udfylde betalingskortopslysningerne (HVIS du kan bruge visaelektron), navn, adresse osv.

    Så det skulle være ganske simpelt at købe bogen
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Inger1 Gæst
    tak for dette link. Her var der nogle rigtig gode videoer....................

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Bogen er næsten færdig nu - jeg har den, og det har fungeret fint med at opdatere efterhånden som de nye afsnit blev lavet. Man får en mail, når der er noget at hente og det smutter automatisk på plads i pc-en :-)
    Der kommer også lidt ekstra og der kan dukke rettelser op - det har virket fint her.
    Der er en gruppe på ravelry med snak om tomathæle og e-bogen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Tusinde tak for al jeres hjælp
    Jeg lærer noget hver dag

    Kan man printe bogen ud?
    Og kan man fx ændre teksten til dansk?

    Jeg er helt vild med den måde der bliver strikket vendinger på, man kan absolut intet se på strikketøjet.
    Mange hilsner, Anette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Man kan printe ud - og man kan nøjes med de sider man skal bruge mest.
    Selve vende-teknikken fylder 2 sider i bogen, desuden er der en variation af hælen (padded tomatoheel - en lidt tykkere hæl), noget om fejl-finding og - rettemuligheder. Resten er sokker på mange forskellige måder.
    Teksten er kun på engelsk, men det kan vi jo gøre noget ved :-)
    Man får for det meste et pænt svar, når man spørger pænt, og hvis du køber bogen, er du med til at holde Cat Bordhis forretning i gang!
    Man kan også købe nogle af mønstrene enkeltvis via ravelry, måske nogen ved om der er instruktion i vendeteknikken med dér?

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Man kan printe ud - og man kan nøjes med de sider man skal bruge mest.
    Selve vende-teknikken fylder 2 sider i bogen, desuden er der en variation af hælen (padded tomatoheel - en lidt tykkere hæl), noget om fejl-finding og - rettemuligheder. Resten er sokker på mange forskellige måder.
    Teksten er kun på engelsk, men det kan vi jo gøre noget ved :-)
    Man får for det meste et pænt svar, når man spørger pænt, og hvis du køber bogen, er du med til at holde Cat Bordhis forretning i gang!
    Man kan også købe nogle af mønstrene enkeltvis via ravelry, måske nogen ved om der er instruktion i vendeteknikken med dér?
    Det lyder godt at der kan gøres noget ved den engelske tekst, super fint. Er ikke en ørn til engelsk og jeg har desærre ikke al det overskud til nye ting jeg gerne ville have, så for mig gælder det om at gøre alting så simpelt som muligt, så kræfterne kan bruges på strikketøjet. Jeg er ellers tidligere udlært lægesekretær med 10 i gennemsnit, man hvad hjælper det, når sygdom ødelægger ens hukommelse og koncentration. Nå tilbage i baghovedet med al det dumme.
    Jeg er så glad for at jeg kan finde ud af at strikke vendestrik rigtig pænt. Er super glad for denne metode.

    Det vil bare være helt perfekt hvis kan kan finde instruktionen i vendestrik på Ravelry, ikke fordi at jeg ikke vil støtte hende med køb af bogen, men fordi at jeg stort set ikke er interesseret i sokkeopskrifterne, bruger vendestrikken til knævarmere.
    Mange hilsner, Anette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Jeg fandt lige et forum svar fra CB. Hun skriver at instruktion i hendes vendestrik findes i hvert enkelt sokkemønster, f eks:
    http://www.ravelry.com/patterns/libr...ts-zebra-socks
    med engelsk tekst, men så har man da hendes illustrationer.
    Hun forærer dem ikke væk - et mønster koster 6$ - ravelry skriver at det er ca 35 kr.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Jeg fandt lige et forum svar fra CB. Hun skriver at instruktion i hendes vendestrik findes i hvert enkelt sokkemønster, f eks:
    http://www.ravelry.com/patterns/libr...ts-zebra-socks
    med engelsk tekst, men så har man da hendes illustrationer.
    Hun forærer dem ikke væk - et mønster koster 6$ - ravelry skriver at det er ca 35 kr.
    Jeg kan ikke rigtig bliver enig med mig selv om jeg køber bogen eller ej.

    Jeg har siddet og forsøgt mig med oversættelse af vendestrikken som vises på videoen, men jeg tror at det vil være bedst med illusationerne/tegningerne fra bogen/opskrifterne.
    Mange hilsner, Anette

  10. #10
    Inger1 Gæst
    Har du set denne video med vendestrik.

    http://www.youtube.com/watch?v=x4lpXna6rIw

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •