Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: cardigan á la Chanel

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141

    cardigan á la Chanel

    Jeg vil gerne strikke en cardigan i vævestrik - noget der ligner en Chaneljakke. Tror det kunne blive flot.
    Er der nogen der kan foreslå en grundopskrift? Selve vævestrikningen ved jeg hvordan jeg vil gøre. Det skal gerne være i tyndt garn med p 3.

  2. #2
    nette strik Gæst

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    12 May 2010
    Geografisk sted
    Fur
    Indlæg
    102
    hudk bar at hvis dit mønster ikker er lavet fra begyndelsen med væve strik så kan det godt krybe lidt sammen , så husk at lav en strikke prøve
    Jeg er desvære skriveordblind men håber at i kan læse det jeg skriver ellers sig til

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Den er jo godt nok i vævestrik, men ikke helt som jeg har forestillet mig. Mere en klassisk chanel-jakke.
    men tak for det.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Citat Oprindeligt indsendt af Havfruen Se meddelelser
    hudk bar at hvis dit mønster ikker er lavet fra begyndelsen med væve strik så kan det godt krybe lidt sammen , så husk at lav en strikke prøve
    Ja, vævestrik får en anden strikkefasthed. Jeg har strikket et tørklæde fra et Sandneshefte,hvor jeg synes det kunne være så flot til en jakke.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Jeg tror jeg har fundet en bog, der kunne være interessant. Den hedder: Custom knit Jackets - af Jean Frost. På Ravelry kan man se billeder af mange af modellerne fra bogen. Den kan købes på Amazon og hos Saxo.
    Der er endog en model, der hedder Coco.

  7. #7
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Thildes mormor Se meddelelser
    Jeg tror jeg har fundet en bog, der kunne være interessant. Den hedder: Custom knit Jackets - af Jean Frost. På Ravelry kan man se billeder af mange af modellerne fra bogen. Den kan købes på Amazon og hos Saxo.
    Der er endog en model, der hedder Coco.
    Ja, coco den er flot, især i denne udgave http://www.ravelry.com/projects/jkaori/coco

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Ja, coco den er flot, især i denne udgave http://www.ravelry.com/projects/jkaori/coco
    Der er mange flotte modeller fra Jean Frost. Både i den bog og i "Jackets for work and play" og "jackets". Flere modeller er i slip-stitch patterns. Det er vel vævestrik?

  9. #9
    marion Gæst
    hvad med den som ellen holm lige har lavet?

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    05 Apr 2012
    Geografisk sted
    Ebberup,FYN
    Indlæg
    141
    Citat Oprindeligt indsendt af marion Se meddelelser
    hvad med den som ellen holm lige har lavet?
    Tak. Dem vil jeg da prøve at kigge på.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •