Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 15 af 35 FørsteFørste ... 511121314151617181925 ... SidsteSidste
Viser resultater 141 til 150 af 350

Emner: Tilmelding til Rokke Hemmeligt tæppe projekt.GARNVALG læs NR..110

  1. #141
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Tror jeg skal have mine skole penge tilbage eller nye brillerder står jo ikke 1300 gram garn men 1800, så finder vi noget andet garn..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #142
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Tror jeg skal have mine skole penge tilbage eller nye brillerder står jo ikke 1300 gram garn men 1800, så finder vi noget andet garn..
    kik på din løbelængde.

    de ca:1800 g er i Peruvian highland 50 g 100 m, til det helt storre tæppe + november hemmelighed,prøve firkant.

  3. #143
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    1460.- er der nu kommet TAK

    TUSIND tak til alle, det varmer

  4. #144
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2008
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    127
    Jeg har valgt at bruge Karisma fra Drops.

    Garnet kan tåle at blive vasket i maskine og passer næsten med strikkefastheden
    Hilsen Musse


  5. #145
    Tilmeldingsdato
    05 Jul 2010
    Geografisk sted
    Aabenraa
    Indlæg
    892
    jeg har valgt at bruge wool fra Stof og stil, da jeg har en del nøgler liggende af dette og det passer også næsten i strikkefasthed, men skal lige beslutte mig for , om jeg skal bruge p. 4 el. 5., får nok strikkeprøven færdig i løbet af weekenden

  6. #146
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det med strikkefasthed må jeg se at få lært. Symbolet er et stykke strikketøj. Inden i står der 10. På Fritidsgarnet står der 15 neden under, på Palett Superwash fra Sandness står der 19 - 17, på Lima Perugarnet står der 20 masker og på Létt-Lopi garnet er der ingen strikkefasthed. Men det er altsammen et sted mellem pind 4½ og 5½. Så mon ikke jeg skal prøve at holde mig til pind 5 (også selv om jeg strikker stramt). Jeg er spændt på at se opskriften.

    Sker der noget ved at blande Superwash med ikke-Superwast?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  7. #147
    nette strik Gæst
    Morgen


    strikk_10-15.png

    Ja, Lene strikkefasthed er en vigtig ting at lære, hjælp at hente her. http://www.paapinden.dk/tipsogtricks/strikkeproever.php
    Lene husk at dine garn skal have sammen fasthed, ellers bliver du nok ked af det hen i projektet, og da du ikke er så hurtig en strikker, så sats på de lette firkanter og et lille tæppe som udgangs punkt, så kan du jo altid overraske med at fortsætte i nogle af udfordrings firkanterne. held og lykke med prøve firkanten, den kan jo indgå i tæppet, så det er en god ide at strikke den nu i december.
    Du vil også få glæde af at læse her http://www.paapinden.dk/garn-og-udst...arnforbrug.php



    Dejligt at I hver især finder jeres favorit garn til projektet..... og så mange forskellige garner.

    jeg glæder mig også til at vi skal igang. de første 2 opskrifter kommer den 5 jan.

  8. #148
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har lært at strikke af min mormor og mor og de brugte da aldrig strikkefasthed. Min mor strikker da stadig også uden strikkefastlhed.

    Jeg tror nærmere, jeg bliver ked af det, hvis det er et indviklet mønster, som jeg ikke kan finde ud af. Så bliver det nok kylet temmelig langt væk og ikke taget frem igen foreløbig.

    Hvis det driller mig, så bliver jeg gal.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #149
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg har lært at strikke af min mormor og mor og de brugte da aldrig strikkefasthed. Min mor strikker da stadig også uden strikkefastlhed.

    Jeg tror nærmere, jeg bliver ked af det, hvis det er et indviklet mønster, som jeg ikke kan finde ud af. Så bliver det nok kylet temmelig langt væk og ikke taget frem igen foreløbig.

    Hvis det driller mig, så bliver jeg gal.
    Uha Lene det lyder ikke godt, Kan slet ikke forestille mig, dig blive gal i skrallen. Her er det jo jeres strikkeklub kommer til gavn.

  10. #150
    Tilmeldingsdato
    07 Feb 2009
    Geografisk sted
    6870 Ølgod
    Indlæg
    441
    Jeg har valgt Olimpia fra Superbrugsen - 50% uld.
    Er pt på tilbud til 4 ngl. for 60 kr.
    Min firkant bliver godt nok kun 27,5 x 27,5 - uden den store betydning.
    Glæder mig til at komme i gang!! : )

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •