Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 13 af 35 FørsteFørste ... 3910111213141516172333 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 130 af 350

Emner: Tilmelding til Rokke Hemmeligt tæppe projekt.GARNVALG læs NR..110

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    Egtved
    Indlæg
    23
    Hej gik lige mit lager igennem, og fandt 3 spoler i hver sin farve af Lucca fino fra BC garn, strikket med 2 tråde passer det i strikkefasthed.
    K.Krat
    varmestuestrikker

  2. #122
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af K.Krat Se meddelelser
    Hej gik lige mit lager igennem, og fandt 3 spoler i hver sin farve af Lucca fino fra BC garn, strikket med 2 tråde passer det i strikkefasthed.
    prøv det af ved strikke prøven

  3. #123
    ilj Gæst

    Uld, superwash eller?

    Hej
    Jeg kan se, at de fleste, der har oplyst, hvilket garn, de vil strikke tæppet af, har valgt uldgarn. Jeg gik selv mit garnlager igennem og konstaterede, at jeg næsten kun har uldgarn.
    Det besluttede jeg så at bruge, men er nu kommet i tanke om, at et tæppe jo skal vaskes en gang imellem og så er uldgarn måske ikke så smart at bruge, så jeg vil lige høre, om nogle af I andre, der har meldt jer til tæppeprojektet, har gjort jer nogen overvejelser ang. det?

  4. #124
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad med akrylgarn eller en blandingsgarn med uld og akryl? Mon ikke også det kan bruges. Pindetykkelse? Er det ok, hvis jeg bruger pind 4 - 6 alt efter, hvor store firkanterne bliver (de skal jo helst blive den størrelse, Nette siger, at de skal). Jeg vil nok give mit til varmestuestrik bagefter.

    Jeg fik faktisk en ide!! Man kunne jo også lave et sjal eller en poncho af firkanterne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #125
    Tilmeldingsdato
    10 Jul 2010
    Geografisk sted
    Nordjylland
    Indlæg
    70

    hej

    hej
    Bumbo "you" kan også bruges det købes i supermarkeder der er 80%uld og 20% alpakke til omkring 20 kr for 50 g og en løbe længde a 85 m.

    hilsen Koldste50

  6. #126
    nette strik Gæst
    Dejligt du har fundet dit FORETRUKNE garn til projektet, nu har vi da forskellige at vælge imellem, det bliver spændende at læse om udfaldet .
    http://www.bilka.dk/sport-og-fritid/...chase_other_ds)


    Ang. vask. jeg vasker kun min hjemme strikkede/hæklede tæpper et par gange om året. Nu hvor det er frost som nu, er det nok at hænge dem ud til luftning.

  7. #127
    Tilmeldingsdato
    27 Sep 2010
    Geografisk sted
    Egtved
    Indlæg
    23
    Jeg kan oplyse at Lucca Fino fra BC garn passer i strikkefasthed med 2 tråde på p, 4½. Jeg ved ikke om BC garn har det mere, men de har haft tilbud på det.
    Jeg glæder mig til at komme i gang.
    K.Krat
    varmestuestrikker

  8. #128
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg har lige fundet nogle nøgler 100% uldgarn (forskellige slags) til pind 4½ - 5½. Så går jeg ud fra, at jeg kan bruge det måske på pind 5.

    Det er Letlopi garn og fritidsgarn.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #129
    Tilmeldingsdato
    05 Oct 2012
    Geografisk sted
    i
    Indlæg
    158
    Jeg har valgt at bruge Drops Nepal men jeg skal op i pinde nr. 6 før strikkefastheden passer. Det virker rigtigt lækkert og meget velegnet til formålet. Resten af december er der 25% rabat på garnet :-)

    Nu har jeg strikket prøven, men i dette garn skulle jeg også strikke nogle flere retriller end vi havde fået besked på for at få firkanten til at blive 30X30 cm. Gad vide om jeg strikker meget stramt.

  10. #130
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det er ligesådan hos mig med Nepal - jeg strikker ikke stramt.
    Jeg bruger gerne dette garn - og det bliver mint tæppe nok også strikket af.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •