Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Gem en film udenfor computeren?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289

    Gem en film udenfor computeren?

    Hvordan gemmer jeg denne film http://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8 ?

    Jeg har gemt linket i en mail og jeg har lagt siden som fortrukne, men hvis jeg gerne vil gemme den undenfor computeren, skal jeg så ligge den ned på en cd-rom eller usb-stik?

    Både hvis der sker noget med computeren og fordi at jeg gerne vil kunne lægge den i min strikkemappe.
    Man kan jo desværre ikke udskrive filmen på papir, eller kan man?

    Undskyld at mit spørgsmål er lidt underligt, men jeg har meget svært ved nye ting og mange af de gamle ting, kan jeg ikke huske mere.
    Mange hilsner, Anette

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Der er også noget med at man kan gemme billeder og andre ting et eller andet sted ude på internettet. Men jeg kan ikke huske, hvad det hedder. Jeg ved heller ikke, hvordan man bruger det.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Mar 2009
    Geografisk sted
    Jylland
    Indlæg
    432
    Så vidt jeg ved, så kan du ikke gemme en video fra youtube. Det svarer jo til at kopiere noget, du ikke har rettighederne til.

    Det, du kan gøre, er at lave en hulens masse screen dumps (eller få på strategisk fordelagtige steder i videoen), som du fx sætter ind i et worddoc. og printer.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Videoen, der ligger på youtube, bliver liggende, selv om din pc går i stykker. Du kan altid se den, hvis du har netforbindelse, bare du har linket.
    Man kan godt kopiere fra youtube, men man skal have tilladelse fra ejeren af filmen, i dette tilfælde Cat Bordhi. Måske får du lov, hvis du spørger hende. Men du kan jo også se den mange gange nu - og så strikke teknikken ind på rygraden :-)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Der er også noget med at man kan gemme billeder og andre ting et eller andet sted ude på internettet. Men jeg kan ikke huske, hvad det hedder. Jeg ved heller ikke, hvordan man bruger det.
    Ja det var selvfølgelig en ide, men så skal jeg huske linket til hvor det ligger og så kan jeg lige så godt huske på linket til videoen. Problemer er bare at min hukommelse ikke er særlig god. Men tak for tanken.
    Mange hilsner, Anette

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Jyden Se meddelelser
    Så vidt jeg ved, så kan du ikke gemme en video fra youtube. Det svarer jo til at kopiere noget, du ikke har rettighederne til.

    Det, du kan gøre, er at lave en hulens masse screen dumps (eller få på strategisk fordelagtige steder i videoen), som du fx sætter ind i et worddoc. og printer.
    Jeg havde slet ikke tænkt på at det var at kopier noget man ikke må.
    Tænker mere på at videoen jo er lavet for at hjælpe andre.

    Jeg aner ikke hvad screen dumps er, er det meget besværligt at lave.

    Det ville være super godt med billeder af de forskellige handlinger sammen med en beskrivelse (tekst) om hvad man gør. Printet ud.

    Tak for din interesse.
    Mange hilsner, Anette

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Videoen, der ligger på youtube, bliver liggende, selv om din pc går i stykker. Du kan altid se den, hvis du har netforbindelse, bare du har linket.
    Man kan godt kopiere fra youtube, men man skal have tilladelse fra ejeren af filmen, i dette tilfælde Cat Bordhi. Måske får du lov, hvis du spørger hende. Men du kan jo også se den mange gange nu - og så strikke teknikken ind på rygraden :-)
    Jeg ved godt at videoen bliver liggende på youtupe og at jeg altid kan se den. Jeg skal blot huske linket (og det er her det besværlige kommer ind).

    Til trods for at jeg kan se den mange gange endnu, er min hukommelse så ødelagt at jeg er nødt til at have gerne både billeder og tekst til hvad man gør.

    Troende slet ikke at det ville være så besværligt. Jeg ville bare så gerne gemme "guldkornene" i min strikkemappe, så jeg kan tage det frem igen og igen.
    Mange hilsner, Anette

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    Du kan gemme linket ved at indsættet selve linket i et almindeligt worddoc - (marker, kopi, indsæt) ganske som du sikkert gjorde for at sende det til din mail eller for at sætte det ind her på forummet. Så kan du gemme wordfilen på en stick, så har du altid linket.

    Screendump = skærmdump vil sige at man får computeren til at "tage et billede" af det, der er på skærmen lige nu. Kig på dit tastatur, Et eller andet sted, sikkert ude til højre øverst oppe over pilene eller over tallene, har du en knap der hedder "print screen". -Når man klikker på den, så tager computeren et billede af det der er på skærmen. På nogle tastaturer skal man trykke på shift samtidig.
    Billedet bliver lagt i udklipsholderen. Dvs. Du kan gå i et almindeligt word dokument og klikke på "indsæt" så kommer billedet ind i dokumentet.
    Hvis du vil have bilelder fra filmen, er det mest et spørgsmål om tålmodighed. Paus filmen, tag et skærmdump, indsæt i word, start filmen, pause ved næste vigtige sted. skærmdump. indsæt . gentag.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af taysha Se meddelelser
    Du kan gemme linket ved at indsættet selve linket i et almindeligt worddoc - (marker, kopi, indsæt) ganske som du sikkert gjorde for at sende det til din mail eller for at sætte det ind her på forummet. Så kan du gemme wordfilen på en stick, så har du altid linket.

    Screendump = skærmdump vil sige at man får computeren til at "tage et billede" af det, der er på skærmen lige nu. Kig på dit tastatur, Et eller andet sted, sikkert ude til højre øverst oppe over pilene eller over tallene, har du en knap der hedder "print screen". -Når man klikker på den, så tager computeren et billede af det der er på skærmen. På nogle tastaturer skal man trykke på shift samtidig.
    Billedet bliver lagt i udklipsholderen. Dvs. Du kan gå i et almindeligt word dokument og klikke på "indsæt" så kommer billedet ind i dokumentet.
    Hvis du vil have bilelder fra filmen, er det mest et spørgsmål om tålmodighed. Paus filmen, tag et skærmdump, indsæt i word, start filmen, pause ved næste vigtige sted. skærmdump. indsæt . gentag.
    Tusinde tak for al hjælpen, det lyder virkelig spændende med de der Screendump, håber at jeg kan finde ud af det.
    Er rigtig glad for at det kan lykkes.
    Mange hilsner, Anette

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Gem en film udenfor computeren?

    Prøv at goggle det her - youtube downloader på dansk
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •