Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hvilken teknik er brugt her?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2012
    Geografisk sted
    Hedehusene
    Indlæg
    4

    Hvilken teknik er brugt her?

    Hej alle i dygtige piger.

    Jeg er blevet bedt om at lave en hue, magen til en, som er købt i udlandet og jeg kan ikke finde ud af hvilken teknik, den er lavet med.

    På forsiden ligner det strik, men på bagsiden ligner det hækling. Det får mig til at tro, at der måske er brugt strikkehækling - men det synes jeg heller ikke det ligner (ikke fordi jeg har særlig meget forstand på strikkehækling)
    Huen er forøvrigt strikket rundt uden sammensyninger.

    Jeg vedhæfter en fil med billeder - tror da nok det lykkes at vedhæfte Billede 1.JPG

    Billede 2.JPG

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Jeg tror den er lavet på strikkeringe.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2012
    Geografisk sted
    Hedehusene
    Indlæg
    4
    Hej Rita

    Tak for dit svar, men det tror jeg nu ikke.
    Så vidt jeg kan se ligner strikkeringe-strik almindelig strik også på bagsiden, og det gør dette ikke.

    Noget andet jeg glemte at beskrive er, at det ser ud som om hveranden pind er strikket med dobbelt tråd og alt ligner drejet ret fra forsiden - men ikke på bagsiden.

    hilsen Bente

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Det er muligt. Men så er det en strikkering med tæt afstand mellem pindene. Mine masker plejer at bliver større/ mere grove, når jeg strikker på mine strikkeringe.

    Det kan være den metode, der kaldes "e-wrap" på engelsk. Man kører garnet rundt om pindene, som et "e" i formskrift. Så kan maskerne godt komme til at se lidt drejede ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    11 Aug 2010
    Geografisk sted
    Odder
    Indlæg
    456
    Jeg synes det er vanskeligt at se, hvad der foregår på billederne - f.eks om "rillerne" vender vandret på retten og lodret på vrangen -vise versa

    Det kan jo også både være avanceret mønster i tvevinding eller tunesisk - men jeg har strikket nogle forsøg med forskellige masker, da jeg syntes det lignede en teknik, jeg for nylig er blevet fortrolig.
    Nemlig
    2 ret sammen, maskerne bliver på venstre pind, og man strikker forreste maske ret inden begge skubbes af venstre pind.
    På næste pind forskubbes de 2, så man ikke tager de samme sammen, men tager man de samme sammen får man lodrette riller.

    Dette kan dog varieres på temmelig mange måder. F.eks kan man tage 2 m drejet ret sammen. 2. pind kan strikkes ret eller vrang, men kan tage ret sammen på den ene pind og drejet ret sammen på den anden.

    Man er nødt til at prøve sig frem - og måske har det jeg har skrevet slet ikke noget med mønsteret at gøre.
    Det kunne nok hjælpe med billede, der ikke er nærbillede - altså et billede af hele huen.
    Gode ønsker til alle hele året
    Kom nu vinter

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Feb 2012
    Geografisk sted
    Hedehusene
    Indlæg
    4
    Hejsa,

    Tak for Jeres svar.
    Her er billeder af hele huen.

    hilsen Bente
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •