Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 36 af 36

Emner: Er der nogen der har strikket knævarmere med vendestrik?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Så fik jeg strikket en lille prøve med:
    100 masker
    1 ret, 1 vrang
    vending ved 18 masker
    slå om, strik sammen.

    Hvis jeg kun strikker rib, så kan jeg nok nøjes med 80 masker (med dobbelt strømpegarn).

    Jeg er ikke helt tilfreds med mine vendinger, har brugt metoden med slå om og strik sammen.

    Prøver lige med:
    81 masker
    2 ret, 1 vrang
    vending ved 20 masker
    prøver med http://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8
    Mange hilsner, Anette

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Jeg ville da tage ben- og knævarmere inden under bukserne.

    Á propos vendestrik. Så stod jeg i går og så i en strikkebog inde hos en boghandler i Aalborg centrum. Den hed sådan noget som: "Juleting i striber" (alt sammen rød/hvid stribet. Bagerst var der et par rød/hvide vanter også i vendestrik. Da jeg kom til at se på "diagrammet" til vanterne, lagde jeg mærke til at på hvert diagram var den ene side af tommelfingrene vendt nedad. Det så lidt mærkeligt ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Jeg ville da tage ben- og knævarmere inden under bukserne.

    Á propos vendestrik. Så stod jeg i går og så i en strikkebog inde hos en boghandler i Aalborg centrum. Den hed sådan noget som: "Juleting i striber" (alt sammen rød/hvid stribet. Bagerst var der et par rød/hvide vanter også i vendestrik. Da jeg kom til at se på "diagrammet" til vanterne, lagde jeg mærke til at på hvert diagram var den ene side af tommelfingrene vendt nedad. Det så lidt mærkeligt ud.
    Jeg vil gerne have knævarmere til både udenpå og indenunder tøj.
    Jeg bruger knæbind indenunder tøjet (elastisk bind direkte på huden) og vil gerne bruge knævarmere undenpå tøjet når jeg cykler. Det ene støtter og det andet varmer.
    Mange hilsner, Anette

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Da jeg ikke er tilfreds med mine vendinger, når jeg bruger slå om, strik sammen metoden, har jeg med tungen lige i munden strikket en lille prøve med:
    81 masker
    2 ret, 1 vrang
    vending ved 24 masker
    med http://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8

    Jeg kan strikke vendinger med http://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8 (saml op, strik sammen) så vendingerne slet ikke kan ses. Hurra endelig noget jeg er god til.

    Men den viste vending er jo desværre beregnet til hælen i strømper og ikke til knævarmere, så der skal regnes masker ud, så resultatet bliver samme ud/indtagning som ved slå om metoden og så var det at jeg igen faldt ned på jorden.

    Jeg kan godt lide at man strikker et par omgangen over alle masker indimellem vendingsomgangene, men kan det lade sig gøre når det skal være til knæ?

    Den ene bule (til knæet) er med slå om, strik sammen metoden blevet meget bred og høj og den anden bule med saml op, strik sammen metoden er blevet meget smal og lav.
    Jeg tænker at jeg må ligge striktøjet fladt på bordet for at kunne finde frem til hvor mange vendinger der skal være og hvor mange omgange vendingerne skal være på, evt. med hele omgange uden vendinger indimellem.

    Jeg vil gerne have at bulen bliver bredere og over flere omgange med "saml op, strik sammen metoden". Men kan det lade sig gøre...

    Åhhh hvor vil jeg gerne have opskriften på alle mine fremtidige knævarmere, så jeg bare kunne strikke derudaf.
    Mange hilsner, Anette

  5. #35
    nette strik Gæst
    Jeg har strikket en knævarmer mere, denne gang rib 2 ret, 2 vr, hele arbejdet igennem, også i knæet (vendestrik stykket) det fungere ganske fint. strikket og hakket 001.jpg

    strikket og hakket 002.jpg passer helt perfekt til knæet.

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    De ser rigtig fine ud og ser ud til at passe knæet rigtig godt.

    Jeg er blevet enig med min selv (ha, ha...) om at jeg slår 90 masker op og strikker hele knævarmeren i rib, 1 ret, 1 vrang, ...
    Så kan jeg altid strikke flere anderledes, når først den første er lavet.
    Tror at jeg vil lave bulen til knæet lidt fladere, bare lige akkurat så der ikke er fold i knæhasen.
    Jeg har tænkt mig at lave et par som kun dækker knæet og et par som går fra over knæet og ned til anklen.
    Jeg har noget angoragarn liggende, så kan jeg også lave et par til direkte på huden/indenunder tøjet.

    Tusinde, tusinde mange tak for al hjælpen.
    Mange hilsner, Anette

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •