Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 36

Emner: Er der nogen der har strikket knævarmere med vendestrik?

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af asta Se meddelelser
    Du kan bruge teknikken fra "Cat's sweet tomato heel socks", det giver en jævn overflade,
    her er en demo - danske undertekster kan vælges:
    http://www.youtube.com/watch?v=mYYyw_2lbe8
    antal kiler kan man jo selv vælge, for at finde den rigtige form til knæet
    Jeg synes at det ser rigtig godt ud, den måde der bliver strikket vendestrik på. Virker lettere for mig (min hukommelse er desvære temmelig ødelagt grundet sygdom) og jeg skal derfor helst bruge så lette metoder som muligt.
    Mange hilsner, Anette

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Tror at jeg måske skal forsøge at strikke hele knævarmeren i rib som her http://www.ravelry.com/projects/evil...ls-knee-warmer, så er det hele ens (hvilket vil hjælpe mig meget).

    Så skal jeg bare først finde ud af hvilken vendestriksmetode der er mest simpel?
    Mange hilsner, Anette

  3. #23
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Det ser rigtig godt ud.

    Jeg strikker jo temmelig fast og med dobbelt tråd (for at de skal kunne modstå blæst), så derfor bliver stykket i knæhasen utrolig tykt. Men måske skal jeg bare strikke vendestik over flere masker og lade knæhasen udgøre mindre masker.

    Du er bare så hurtigt på banen med din altid store hjælp. Jeg tager hatten af.

    Hvordan strikker du vendestrik?
    Jeg strikker vendemaske med omslag, men det kan man gøre som man finder er best.
    Vendestykket. 18 m, vend næste pind 1 m mere,= 19m vend, næste pind 20 m vend,osv. dette 16 pinde ialt, derefter tages 1 m ind, ialt over 16 pinde, strik derefter igen rib.

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Dette er mit første bud, 60 m strikket 24 omg rib, derefter vendestrik over 18 m ret, øget med 1 m, på 16 pinde, derefter 1 m ind på 16 pinde. 24 omg. Rib.

    Vedhæftet fil 71283

    Vedhæftet fil 71284
    Dobbelt tråd strømpegarn.
    Jeg strikker med 81 masker 25 omgange 1 ret, 2 vrang....
    Derefter tager jeg jævnt ud til 100 masker og strikker "2 omgange ret, 4 omgange 1 ret, 1 vrang..." skiftevis. For så at slutte med 25 omgange 1 ret, 2 vrang...

    Tager du ud/ind med den ene maske midt på knæet eller?
    Mange hilsner, Anette

  5. #25
    nette strik Gæst
    Når du har strikket rib i den ønskede længde, strikker du kun over det stykke du kan se på mit foto som er retmasker. det der er i knæhasen strikket først videre igen når knæet vendestrik stykket er færdig.

    [QUOTE=nette strik;347211]Jeg strikker vendemaske med omslag, men det kan man gøre som man finder er best.
    Vendestykket. 18 m, vend næste pind 1 m mere,= 19m vend, næste pind 20 m vend,osv. dette 16 pinde ialt, derefter tages 1 m ind, ialt over 16 pinde, strik derefter igen rib.[/QUOTE]
    Jeg har brugt dette mønster, http://www.ravelry.com/patterns/libr...ls-knee-warmer blot med ret masker i vende stykket.

    jeg laver en lille foto serie af den næste, så kan du se det.

  6. #26
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Tager du ud/ind med den ene maske midt på knæet eller?
    nej det er i hver side

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Så hurtigt at du også fik svaret før jeg fik rettet sidste indslag.

    Jeg tror måske at ret fylder mere end rib, vil derfor gerne strikke hele knævarmeren i rib, da jeg kommer til at bruge dette fremover.
    Mange hilsner, Anette

  8. #28
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Dobbelt tråd strømpegarn.
    Jeg strikker med 81 masker 25 omgange 1 ret, 2 vrang....
    Derefter tager jeg jævnt ud til 100 masker og strikker "2 omgange ret, 4 omgange 1 ret, 1 vrang..." skiftevis. For så at slutte med 25 omgange 1 ret, 2 vrang...

    Tager du ud/ind med den ene maske midt på knæet eller?
    Ja det er en helt andet måde du strikker den på, nu forstår jeg godt at du er bange for at den bliver for tyk i knæhasen.

    gider du ikke lige smide et foto ind, lidt nysgerrig er man jo,,,,

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2011
    Geografisk sted
    Brøndbyøster
    Indlæg
    289
    Jeg er ikke god til det med billeder.

    Men når man strikker 2 omg vrang og 4 omgange 1 ret, 1 vrang, skiftevis så ser mønsteret ud af meget mere end det egentlig er. Det er jo smadder nemt at strikke.

    Jeg har nu slået 100 masker op og strikker 1 ret, 1 vrang (det som jeg finder nemmest og mest ens med mønstret.
    Strikker så lidt og så vil jeg prøve at lave vendingerne du beskriver.
    Men de skal jo desværre nok være anderledes når jeg skal bruge dem til knævarmere med 100 masker.

    Jeg skal senere også strikke knævarmere til under tøjet, men de vigtigste er dem til udenpå til cykelturene.
    Mange hilsner, Anette

  10. #30
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Kjelfred Se meddelelser
    Jeg er ikke god til det med billeder.Hvad man ikke er god til kan man bliver hvis man øver sig. prøv at be om hjælp af familien, det er ikke så svært når først man får det lært, synder børnene
    men okay hjælper nu gerne alligevel.

    Men når man strikker 2 omg vrang og 4 omgange 1 ret, 1 vrang, skiftevis så ser mønsteret ud af meget mere end det egentlig er. Det er jo smadder nemt at strikke.

    Jeg har nu slået 100 masker op og strikker 1 ret, 1 vrang (det som jeg finder nemmest og mest ens med mønstret.
    Strikker så lidt og så vil jeg prøve at lave vendingerne du beskriver.
    Men de skal jo desværre nok være anderledes når jeg skal bruge dem til knævarmere med 100 masker.ja, jeg vil vende førstegang efter 26 m,

    Jeg skal senere også strikke knævarmere til under tøjet, men de vigtigste er dem til udenpå til cykelturene.

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •