Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 17

Emner: Gratis opskrift på fingerhandsker. dog brug for hjælp( idè.)

  1. #1
    nette strik Gæst

    Gratis opskrift på fingerhandsker. dog brug for hjælp( idè.)

    http://www.hendesverden.dk/handarbejde/strik/Handsker/
    En kommende december brud, har bedt mig strikke disse finger handsker, i uld garn, og med rib bort i stedet for manchetten.



    Uld garnet kan jeg godt følge hende i, men synes det er synd at lave en rib i 2 ret, 2 vr. HVAD SIGER I.????????????????

    er der nogen der kan give et godt bud til noget andet der vil passe til resten af handsken. ????????????????





    gerne så den sidder fast om håndleddet, som en rib stykke ville gøre, jeg har kikket blondekant, http://www.google.dk/search?q=strikk...w=1093&bih=426 men det vil jo blive det samme som i opskriften, jeg er tom for ideèr.

    Hun vil gerne at hun kan bruge dem resten af vinteren, det er alså ikke kun et pynte par, som det vist er tænkt når der står sommer bryllup.

    Jeg har tænkt min at strikke dem i rasmilla yndlingsgarn. http://www.rasmilla.dk/group.asp?group=7

    Har gennem tiden strikket en del hansker, men dog aldrig på denne måde, håndfladen strikkes frem og tilbage, tommel totten syès i, manchetten syes fast.

    (det må da nok kunne lade sig gøre unden at det #ri erri`...# jeg vil hellere strikke frem for at sy.)

    Er der nogen der har strikket dem,???? det er jo et gl. blad.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Hmmmm....tjaeee...den er svær. For modellen er jo helt perfekt som den er, hvis den skal bruges som brudehandske. Måske kunne fingrene godt være pænere...de bliver lidt for grove iforhold til den iøvrigt fine handske.

    Men jeg kan selvfølgelig godt forstå hende, at hun vil have den til at sidde tæt, hvis hun vil bruge den bagefter som en almindelig vinterhandske.

    Så jeg tænker lidt på: kan man måske lave handsken, som der står i opskriften, og så lave en "usynlig" ribkant, som ligger inde bagved. Lidt ligesom et "vindfang" i en skijakke, eller når der er ribkanter på f.eks. et jakkeærme i en vinterjakke, og hvor det almindelige ærme, så er udenover?? (giver det mening??? )
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Uha jeg syntes netop manchetten gør dem lidt elegante og sætter du en ribbort på ærgeligt talt så er det ikke brude handsker.

    Nu ved jeg ikke om hun skal have buket, ja det er ikke alle der får
    Men hvis hun skal have en buket, hvad så med en halvhandske, det er jo nok også nemmer at få ringen på , så kan hun jo bruge dem uden på et handsker til vinter..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Hmmmm....tjaeee...den er svær. For modellen er jo helt perfekt som den er, hvis den skal bruges som brudehandske. Måske kunne fingrene godt være pænere...de bliver lidt for grove iforhold til den iøvrigt fine handske.

    Men jeg kan selvfølgelig godt forstå hende, at hun vil have den til at sidde tæt, hvis hun vil bruge den bagefter som en almindelig vinterhandske.

    Så jeg tænker lidt på: kan man måske lave handsken, som der står i opskriften, og så lave en "usynlig" ribkant, som ligger inde bagved. Lidt ligesom et "vindfang" i en skijakke, eller når der er ribkanter på f.eks. et jakkeærme i en vinterjakke, og hvor det almindelige ærme, så er udenover?? (giver det mening??? )
    1000 tak.ja det giver god mening,og jeg synes faktisk det er en hel god ide, det vil jeg foreslå hende,hun kommer i morgen igen, har også fået en anden rib mønster med kryds masker af Daisy, den er heller ikke så tosset,

    det er ikke i kirken de skal bæres, til og fra nok især køre turen i hestevogn hun tænker på.

    jeg kan gøre mit bedste forsøg, ellers må hun købe et par.

    men en sjov lille opgave som jeg nyder,

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    at det gav mening...det er jo så svært at forklare med arme og ben, når det skal ned på skrift

    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    jeg kan gøre mit bedste forsøg
    Ved du hvad; Så kan det dæleme ikke gå galt...for dine forsøg er ALTID supergode!!!! - Hun bliver bare superglad for de handsker du laver til hende, for du er jo pi***dygtig!!! BASTA!!

    Og jeg ved jo, at du husker at vise resultatet frem - for er da møgnysgerrig på hvad du ender ud med (sikkert flere forskellige versioner, så bruden har lidt at vælge imellem - for "kender" jeg dig ret, så bliver du sikkert grebet af den ene idé efter den anden, der liiiiiiiiiige skal afprøves - mon ikke jeg får ret?? )
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    nette strik Gæst
    Jo, du har ret.......

  7. #7
    nette strik Gæst
    Har nu haft besøg af den kommende brud, hun godkendte det jeg har strikket ind til nu Bubbi din ide med manchetten, syntes hun var genial, så det vil jeg prøve at omsætte.

    Jeg valgte at strikke som i opskrifte,til trods for at jeg skal sy det sammen.
    dette er hvad det er blevet til indtil.
    strikket og hakket 014.jpg

    strikket og hakket 017.jpg

    strikket og hakket 020.jpg

    strikket og hakket 018.jpg

    strikket og hakket 022.jpg

    så nu er det ribben og derefter manchetten.

  8. #8
    nette strik Gæst
    Første brude handske færdig.
    det blev som Bubbi forreslog, rib inde i manchetten, da det er meget tyndt garn pind 2, fungerer det ganske fint. jeg er selv glad og tilfreds med den.

    Nu skal der blot strikkes en mage. OG DET BLIVER RUNDT. for nu ved jeg hvordan
    strikket og hakket 009.jpg

    strikket og hakket 010.jpg

    strikket og hakket 012.jpg

    strikket og hakket 013.jpg

    strikket og hakket 014.jpg

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nøjjj Nette Strik, er der noget som helst du ikke kan?

    Det ser godt ud.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  10. #10
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Bedstemor Se meddelelser
    Nøjjj Nette Strik, er der noget som helst du ikke kan? Ja da, men jeg vil gerne lære det.

    Det ser godt ud.
    Mange TAK, især fra dig som selv er så god og flittig til at strikke.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •