Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Broderimaskine Janome 350 E...?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2012
    Geografisk sted
    Jelling
    Indlæg
    3

    Broderimaskine Janome 350 E...?

    Hej
    Jeg er "på jagt" efter en hjemmebroderimaskine og har via internettet fået et godt øje til Janome 350 E.

    Da jeg allerede har en rigtig god symaskine, er jeg faldet endnu mere for denne Janome efter at have googlet på internettet samt set YouTube-videoer af maskinen. Især fordi den kun har en funktion: at brodere!

    Jeg har også snakket med flere forhandlere som taler godt om maskinen, MEN!...jeg kan ikke få lov til at se maskinen i butikken, da det er en bestillingsvare og forhandlerne har den ikke i butikken.

    Jeg ville ønske at jeg kunne se den og evt "prøvekøre" den /få en demonstration at maskinen.

    Så jeg har brug for jeres hjælp!

    Er der nogen af jer, der kender denne maskine og i så fald hvad synes I om den? Er det en der tit skal repareres? Er den nem at betjene? Er det en fordel/ulempe at broderiprogrammerne vises i grå-farver i stedet for på en farveskærm? Andet I kan fortælle om den?

    Al hjælp modtages med kyshånd!

    Venlig hilsen Lena fra Jelling

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 May 2011
    Geografisk sted
    Vestsjælland
    Indlæg
    12
    Jeg kender ikke den broderimaskine,men jeg ville aldrig købe en broderimaskinen uden at have fået den demonstret og selv have arbejdet med den.Jeg ved, at Rothenborg.dk har broderimaskiner stående.Du kunne måske starte der.Jeg mener,at den billigste Broother maskine koster ca 62000kr,men de har også brugte.
    Jeg ville gøre mig nogle overvejelser,hvad jeg ønske af min nye maskine.
    Håber det kan være lidt hjælp til dig.
    Hilsen Ellen

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Kan se du bor i Jelling. Tag en tur til Odense og besøg Morten i Kyndbøl symaskiner. Han har flere forskellige mærker. Og jeg vil også sige, lad være at købe en maskine du ikke har set og prøvet.
    En broderimaskine er mere sart end en symaskine, der er mere elektronik der kan drille. Derfor er det vigtig at finde en rigtig god forhandler du kan stole på.
    Held og lykke med projektet
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    12 Jan 2011
    Geografisk sted
    Rødby
    Indlæg
    35
    Jeg har en JANOME 350E i 2 år, er glad for den, har aldrig haft den til rep. og så er det nok en af de billigste broderimaskiner på markedet. Jeg synes ikke den grå skærm er et problem, men jeg har også en pc stående hvor jeg kan se mit mønster i farver. Den er ret nem at betjene. Jeg valgte Janome fordi den "kun" er broderimaskine - har også en udmærket symaskine, og hvis uheldet er ude skal jeg ikke undvære det hele. Mine bedste anbefalinger, men som andre også har skrevet, find en forhandler hvor du kan prøve din maskine, lige netop med en broderimaskine ville jeg rejse langt for at prøve den/ få den demonstreret.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Jan 2011
    Geografisk sted
    Rødby
    Indlæg
    35
    Du kan også melde dig til på FB siden syning og maskinbroderi, der er mange der både syr og maskinbroderer og man kan altid få hjælp der

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2012
    Geografisk sted
    Jelling
    Indlæg
    3
    1000 tak for jeres svar, de kære damer og undskyld at jeg først skriver nu. Har været "druknet" i hverdags-stress her op til jul! :-)

    Til Ellen Marie og KnHobby:
    Jeg har arbejdet i industribroderi-branchen i 10 år nu og ved godt at en broderimaskine er noget anderledes fra en alm symaskine. :-)
    Jeg har kigget på forskellige hjemmebroderimaskine-mærker, men har ikke råd til at give mere end 12-15.000 for en maskine, når det bare skal bruges til hobbybrug. Og samtidig har jeg nogle bestemte krav til min nye maskine (usb-port, stor skærm så jeg kan se logoet,...), så der var en del modeller der hurtigt blev sorteret fra. Derfor blev jeg interesseret i at vide noget om Janome 350e, som åbenbart ingen forhandlere har i butikken!

    Til Hennairam:
    Jeg er "faldet for" en Janome 350e (ifl. internettet) præcis fordi det også "bare" er en broderimaskine. Jeg har ikke brug for en indbygget symaskine i min broderimaskine, da jeg er rigtig glad for den symaskine jeg nu har og jeg heller ikke vil bryde mig om at skulle undvære min 2-i-1 maskine, hvis den en dag skulle sendes til rep.
    Jeg har snakket med 3 forhandlere og ingen af dem har en Janome 350e til fremvisning, da det er en bestillingsvare og de ikke vil bestille den hjem bare for at lave den stående i butikken. Så jeg har kun set den på internettet :-(
    En kæmpe tak for henvisning til FB-gruppen. Jeg har meldt mig ind. :-)
    Hilsen
    Lena K Johansen

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •