Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Fåborg

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Fåborg

    Min mand har bestilt en dejligt hytteferie i Fåborg til os fra den 27 oktober og 8 dage frem, det glæder jeg mig til, vi kan jo ikke blive ved kun at tage til Bornholm, så nu prøver vi en ny ø, så er der nogen af jer der bor på Fyn der kan anbefalde nogen steder der har åbnet, for Egeskov har ikke og mange andre alm steder.
    Sidst redigeret af OPR1 : 27-12-2006 kl. 18:04
    Venlig hilsen
    Rokken

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet kataja

    odense zoo er blevet rigtig flot og der er da ogsaa mange museer eller H.C Andersens hus er det godt vejr er kvarteret omkring H.C Andersens hus rigtig hyggelig og med hyggelige cafeer_________________
    Venlig hilsen
    Rokken

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hundeuld

    Jeg kender området godt, da jeg har lavet et familie træf i Oldemors fodspor i 2000 for alle efterkommer efter min mormor,
    så her er lidt hvad jeg kan huske.

    Når i kommer over storebælts broen drej så af straks , og kør ned langs øst kysten , så kommer i forbi Danmarks
    største sten Damestenen,og Lundeborg et hygeligt fiskeleje som fisker Thomas lave Lundeborg hymen om .

    Fra Fåborg til Svendborg "kystvejen" der er utroligt flot, på ud turen fra Fåborg drejer i af ved Katterød,
    og kører helt ud til fjorden, en lidt speciel oplevelse at kører over den bro der kommer.
    På hjemvejen holder i jer til hovedvejen, bare den tur er ganske flot.

    Karleko mølle lige udenfor Fåborg, det er der en af julekalenderen blev optaget , ret intersant at besøge,
    tag en kraftig lommelygte med, hvis i vil fotografer..

    Bytur i Fåborg hvor kirken er ret flot, og lidt anderledes end andre kirker i landet.

    Skal i ud og spise , resturan Brønden på torvet, uhm...

    Fængsel museum midt i byen , det er virkelig en på opleveren

    Der er også mulighed for at vandre med vægter rundt i byen, og det er sjovt,
    da vi var med ham var det kl 21, men jeg ved ikke om han går på denne tid.
    Han fortalt blandt andet hvordan Kirsebærvin Kijafa fik sit navn.
    Ki = kirsebær
    Ja = Jacobsen
    Fa = Fåborg ( Fårborg stavede Faaborg i gamle dage )

    En tur op i Svinninge bakker skal i da også, og nu i er der , så besøg Trade mølle,
    og Østrupgård, der desværre er ved at forfalde, det er en 8 længet bindingsværk herregård,
    min mormor er født på den gård i 1894.

    Så er en tur til Assens heller ikke dårligt.

    Dronningstolen er en stor parkerings plads med en flot flot udsigt over det vestlige ø hav.
    det er også ved Svinnige bakker mod Håstrup.

    Tag også en tur til Tåsinge over den lille bro, som jeg var med til at vandre over da den åbnede
    Kør til Bjernemark kirke bestig Kirke tårnet, og få en udsigt der bare er i toppen ,
    man kan se hele sydlige ø hav, og der er en virkelig god forklaring oppe i tårnet .
    Smut så ned til landsbyen Landet og besøg Elvira madigans grav.

    Nu kan i vist ikke nå mere på de 8 dage
    God tur
    Sidst redigeret af OPR1 : 27-12-2006 kl. 18:05
    Venlig hilsen
    Rokken

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Zephirine

    "Er du trist og har du sorg i sinde, så tag med mig ned til Lundeborg, for det er det bedste sted på jorden, her jeg tror, at verdens ende går...." Uh jeg får da helt lyst til at tage med
    Sidst redigeret af OPR1 : 27-12-2006 kl. 18:05
    Venlig hilsen
    Rokken

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hoibo

    Voigt´s Gård må besøges, her kan simpelthen købes alt muligt i lækker dametøj, men tag den store pung med. Jeg tager aldrig pungen med derind, i stedet snuser jeg og får mange ideer på hvad jeg selv kunne lave. Desværre er min hukommelse ikke altid så god.
    Nu har Supersine lært mig at man godt må fotografere det man ser, man kan jo bare sige at kæresten/manden skal vide hvad man ønsker sig til
    jul.

    Voigts Gård finder man bedst når man går tur ved havnen, ca midt på den gamle havn viser et skilt til Gården, jeg tror den er en gammel ombygget købmandsgård.

    God kikkelyst
    hilsen Høibo
    Venlig hilsen
    Rokken

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Cyberspace
    Indlæg
    7.139

    Overflyttet Hundeuld

    Ja, hvis det ikke er nok, så kan i jo, når i er på Tåsinge lige tage et smut over Siø, videre over Langelands broen, som jeg har cyklet over mange gange, og besøge Rudkøbing, en hyggelige lille by, når i så dapper hjem derfra, så drej til højre lige så snart i er kommet over Siø, så tag turen neden om Valdermarslot - Troense og Vindeby, inden i tager over broen til Svendborg igen.
    Venlig hilsen
    Rokken

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •