Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: Mundservietter

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2011
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    5

    Mundservietter

    Hejsa ;o)

    Jeg har lyst at hækle mundservietter, men ak jeg mangler opskrifter.
    Jeg troede det var kommet på mode igen og regnede med jeg nemt kunne finde et par opskrifter på nettet.. men det var bare ikke lige sådan...

    Er der mon nogen af jer gæve piger herinde der kan hjælpe?

    Livsglad

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Hjemmet har et par stykker, men hvilke krav stiller du til opskriften?
    http://www.hjemmet.dk/haandarbejde/H...de-servietter/

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Det er da dækkeservietter og brødservietter. Ikke tøjservietter til at tørre sig om munden med.

    Det er der jo heller ingen, der bruger mere. Nu bruger alle mennesker jo papirsservietter.

    Jeg får lige en ide. Kan du ikke bruge en opskrift til en vaskeklud (bare uden strop)?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det er da dækkeservietter og brødservietter. Ikke tøjservietter til at tørre sig om munden med.

    Det er der jo heller ingen, der bruger mere. Nu bruger alle mennesker jo papirsservietter.

    Jeg får lige en ide. Kan du ikke bruge en opskrift til en vaskeklud (bare uden strop)?

    Jeg er nok ikke som alle så Lene, jeg bruger stof servietter,kro ind og ude 020.jpg og privat har jeg både strikket og hæklet servietter, jeg bruger, så det er ikke alle mennesker der bruger papir.

    Det er ved at komme frem igen, sammen med alle de andre retro sager.

    Jeg er glad for mine, som når de er foldet bliver til et hjerte, bruger dem også som bord skåner eller pynt i et fad. m.m.
    Hjerte serviet 003.jpg

    Hjerte serviet 002.jpg

    De klarer både vaskmaskine 70 gr.og tørretumbler.

    Jeg kan godt forstå du gerne vil hækle servieetter, de holder jo resten af dit liv, husk at købe et godt garn, så det er arbejdet værdigt,

    måske er der nogle her du kan bruge, for at vise i hvilken retning du søger. http://www.google.com/search?aq=&hl=...gCi_rhBM25gNgL




    her er en sød http://www.mayflower.dk/620_Mayflowe...undserviet.asp

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Min mor er heldigvis også gammeldags og holder på, at man skal bruge stofservietter. Ihvertfald, når vi holder fødselsdag f.eks. og selvfølgelig til jul og andre højtider og spiser vores fine middag. Så kommer de fine, gamle stofservietter på bordet.

    Sikke nogle søde servietter, du har lavet Nette.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    16 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Hvor er de søde Nette , ved du evt. hvor jeg kan finde en opskrift?
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    31 Oct 2011
    Geografisk sted
    Herning
    Indlæg
    5
    Hejsa piger

    Tusind tak for jeres søde svar og link.

    Ja det er vist ved at blive moderne igen. Der har også været en tid nu for nylig hvor det var spændende at lave karklude, vaskeklude og håndklæder. Og jeg må da sige det er nu slet ikke så dårlig en idé endda.

    Min lyst til at lave servietter kom af jeg var på besøg hos en veninde som har de sødeste hæklede servietter og dem er jeg ved at hækle efter... og alt i mens jeg sidder der og nørkler tænkte jeg jo om der mon findes flere opskrifter på sådanne sager.

    Nette - det nogle super fine hjerter du har lavet og nu det jo også snart jul og de skal frem igen.

    Jeg vender tilbage med foto og evt. opskrift hvis det lykkes mig at lave den efter

    Knus til jer alle


  8. #8
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Livsglad Se meddelelser
    Hejsa piger

    Tusind tak for jeres søde svar og link.

    Ja det er vist ved at blive moderne igen. Der har også været en tid nu for nylig hvor det var spændende at lave karklude, vaskeklude og håndklæder. Og jeg må da sige det er nu slet ikke så dårlig en idé endda.

    Min lyst til at lave servietter kom af jeg var på besøg hos en veninde som har de sødeste hæklede servietter og dem er jeg ved at hækle efter... og alt i mens jeg sidder der og nørkler tænkte jeg jo om der mon findes flere opskrifter på sådanne sager.

    Nette - det nogle super fine hjerter du har lavet og nu det jo også snart jul og de skal frem igen.

    Jeg vender tilbage med foto og evt. opskrift hvis det lykkes mig at lave den efter

    Knus til jer alle

    Takker, jeg er også glad for mine hjerte servietter. det er nemlig min farmor der har hæklet dem for mannnggge år siden, så hun bliver jo mindet hver gang de er på bordet. og det er de året rundt, de gør bordet så romantisk. så ikke blot til jul.

    Må vi ikke nok se et foto af den du af hækler, så kunne jeg måske også afprøve den, laver ofte udfra foto i stedet for opskrift. så hvis du vil være sød at sætte et par fotos`ind, så man kan tælle masker.

    Hjerte servietter har jeg ikke mønster på, men der hækles først en firkant. der efter buerne.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Måske nogen kunne bruge det her igen
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Vi fik jo aldrig set et foto af Livsglads servietter.

    Det må vi måske ikke?
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •