Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 2 af 2

Emner: spørgsmål om hjemmelavet opskrift

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186

    Bekendtgørelse spørgsmål om hjemmelavet opskrift

    Eller næsten hjemmelavet!

    Jeg syntes denne model (en af mange forskellige) på hjemmesko er rigtig sød og kan både laves drenget og piget, men men...

    jeg prøver at modificerer mønsteret så man starter med det lange stykke, lave vende rækker ved hælen, som går rundt om hælen, og sålen strikkes til sidst, for at få vende rækkerne til at smyge sig om hælen skal man så ikke starte med de korteste stykke først og slutte af med det længste stykke.

    Eks: arbejdet er 60 masker, man strikker 33 m, vender strikker 6 m tilbage, vender strikker pinden hen, vender strikker pinden hen.
    så strikker man 38 m, vender strikker 16 m, vender, strikker hele pinden frem og tilbage
    strik 43 m, vend strik 26 m, vend, strik pind frem og tilbage, strik 48 m, vend strik 36 m vend, strik frem og tilbage. arbejdet strikkes så til fodens bredde der lukkes af i begge sider og de midterste masker (igen svarende til fodens bredde) strikkes videre til sål


    Er det forståeligt?
    Vi vende rækkerne gøre så hælen sidder bedre eller er det underordnet?

    Har nemlig ikke kunne finde en dansk opskrift og syntes de engelske jeg finder er mega indviklet.

    Håber i kan hjælpe mig?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det er en smart facon på hjemmesko.
    Jeg ville bare strikke dem med 8 masker mindre i selve kanten ligesom modellen, og så resten firkantet. Det strikkede kan jo give sig og bare kanten strammer lidt, skal de nok sidde om hælen.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •