Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Hjælp til kant

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Hjælp til kant

    Hej derude
    Jeg er igang med dette tæppe:
    http://www.familiejournal.dk/Handarb...te-taeppe.aspx
    Jeg skal nu igang med at kækle kanten, men det har jeg faktisk ikke prøvet før, så jeg er lidt usikker på hvordan jeg gør. Jeg kan jo læse mig frem til at enderne skal hækles i lidt forskelligt, fastmasker, kædemasker, stangmasker osv., men hvordan hækler jeg op langs siden? Jeg skal hækle 2 fastmasker ud for hver række i mønstret, men skal jeg hækle i luftmaske buen, eller skal jeg finde to lidt forskudte masker at hækle i ud for hver række?? Giver det mening??
    ved ikke om jeg skal tage et billed, så skal i sige til...........
    Gitte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Hmmmm,

    tænkte, så starter jeg da bare med enderne, men der er noget der ikke fungerer her også!! De to kædemasker der er opskriften til enderne vil min logik ha skal være i "toppen" af hver sik sak mønster, så stangmasker osv får glattet ud så enderne ikke er siksakket, men hvis jeg følger opskriften bliver det ikke sådan.............. Det giver slet ikke mening det her! Tror jeg går i seng, og kigger på det igen i morgen!!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    På langsiderne skal du hækle de to fastmasker rundt om 1 stgm som afslutter rækken eller rundt om lm-buen, der begynder rækken.

    I spidserne skal du starte i hjørnet, hvor spidsen går nedad, så de højeste masker (stgm) er nede i en spids og de laveste masker (kædem) er på toppen af en spids.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Super!

    Enderne var rigtig nok så, efter hvad min logik ville have det til at være! Men siderne havde jeg nok fejlet med:-D Tak for hjælpen!!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •