Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emner: Strømpegarn

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286

    Strømpegarn

    Jeg skal til at strikke strømper til min mand

    Men nu sider jeg her og tænker på om kvaliteten på strømpegarn fra fx. Bilka osv. er god eller om jeg hellere skal købe hos den lokale garn pusher?

    Er godt nok spændt på om jeg når at blive træt af at strikke strømper inden jeg er færdig med det første par
    Jeg har indtil nu kun strikket baby strømper og skal nu prøve kræfter med str 50

    Gad vide om 2 nøgler er nok til et par

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    2 nøgler er nok på pinde 2½ ; men jeg syntes du skal holde øje med rokken.dk i den næste uge, for da har alle banner køber fået frit slag til at lægge gode tibud og andet ind til jer. se http://rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=521
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af brexen Se meddelelser
    Jeg skal til at strikke strømper til min mand

    Men nu sider jeg her og tænker på om kvaliteten på strømpegarn fra fx. Bilka osv. er god eller om jeg hellere skal købe hos den lokale garn pusher?

    Er godt nok spændt på om jeg når at blive træt af at strikke strømper inden jeg er færdig med det første par
    Jeg har indtil nu kun strikket baby strømper og skal nu prøve kræfter med str 50

    Gad vide om 2 nøgler er nok til et par
    Brugsens strømpegarn er det der holder bedst, især når de bruger arbejdssko og træsko.

  4. #4
    nette strik Gæst
    Mit absolut favorit strømpe garn er Regia. http://garnsomhobby.dk/produkter/78-...50g-ensfarvet/ der er 10 års slidgaranti, det holder super godt. det kan maskin vaskes, det kan også tåle tørretrumbling,( når min samlever er på nordsøen, bliver alt tørret i den) her hjemme gør jeg det ikke.

    Jeg bruger 100 g til str. 45 de har en skaft længde på 24 cm.

    Har du ikke mod på at strikke dem så køb hjemme strikkede i kigkassen.

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Er der slet ingen, der strikker ragsokker mere? De få steder, jeg har set ragsokkegarn, har det været pebret at købe. Men jeg leder stadig efter noget til en rimelig pris (15 - 25 kr. ca.).
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Mit absolutte yndlings strømpegarn er coops, det som kan købes i brugsen og kvickly
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Brugsens strømpegarn er godt og hurtigt at strikke af, dog er det lidt tykkere end andre strømpegarner, det ses også på løbelængden, der er noget kortere, 150 mtr. pr. 50 gram. Så hos os bruger vi dette strømpegarn til SOKKER

    De strømpegarner der har løbelængde på 210 mtr. pr. 50 gram, bruger vi til STRØMPER

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Citat Oprindeligt indsendt af Missemor Se meddelelser
    Brugsens strømpegarn er godt og hurtigt at strikke af, dog er det lidt tykkere end andre strømpegarner, det ses også på løbelængden, der er noget kortere, 150 mtr. pr. 50 gram. Så hos os bruger vi dette strømpegarn til SOKKER

    De strømpegarner der har løbelængde på 210 mtr. pr. 50 gram, bruger vi til STRØMPER
    der er forskel på sokker og strømper også her
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Må sige det samme her
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    sandnes har noget udemærket ragsokke garn
    robust er blød og glat (pind 3½, 10cm ->20m - 40%uld, 38% courtelle, 22% polyamid løber 95m på 50g)
    labbegarn er mere grov at mærke på, men meget fin til varme sokker (pind 3½, 10cm->19 m, 80%uld, 20% nylon, løber 98m på 50g)

    ps. min ynglingsgarnpusher har tit et godt tilbud så jeg køber det til 10-15 kr per nøgle, det synes jeg er bestemt meget rimeligt for godt tykt sokkegarn
    Sidst redigeret af taysha : 21-10-2012 kl. 12:39 Årsag: tilføjelse
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •