Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 5 af 5

Emner: Gøre t-shirts længere

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    16 Oct 2012
    Geografisk sted
    -
    Indlæg
    1

    Spørgsmål Gøre t-shirts længere

    Hej. Jeg er ny her og meget nybegynder hvad angår syning.

    Jeg har en række t-shirts (lettere faconsyet), som er blevet for korte efter mange vaske. De er ensfarvede.

    Kan man gøre dem længere på en smart/flot måde??? Nogle forslag?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Du kan evt. klippe dem over på skråt, finde et stykke stof og klippe det skråt (vigtigt p.g.a. trådretningen), og så sy det ind i t-shirten.

    Du kan også mange steder købe elastiske blonder i forskellige bredder og sy sådan een på forneden.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2008
    Geografisk sted
    vendsyssel
    Indlæg
    2
    Du kan evt sætte to kontrastfarver sammen, nu hvor det er moderne med colorblocking. Klip fx den ene t-shirt 10 cm under ærmerne og den anden lige under ærmerne, sy sammen og du har en der er 6-8 cm længere, leg med resterne og appliker evt et par firkanter på t-shirten. Det ser også rigtig godt ud hvis ærmerne fra den nederste bliver syet på istedet for de oprindelige ærmer fra den øverste.
    Bedre at forsøge, end have to liggende du alligevel ikke bruger.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    11 May 2010
    Geografisk sted
    sønderjylland
    Indlæg
    286
    Du kan også gøre det hurtigt uden at skulle klippe i bluserne, ved at sy en elastisk blonde på i undekanten :o)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    25 May 2012
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    7
    Jeg plejer at sy en jersey kant på i bunden, så man får samme effekt som en ribkant. Du skal bruge et stykke jersey (stræk stof), der er lidt kortere end hele omkredsen på bunden af t-shirten, og dobbelt så bred som den længde, du vil have lagt til. Først skal du sy enderne af stykket sammen, så du får et rør. Det folder du på midten på den lange led, og syr det fast til t-shirten hele vejen rundt.

    Håber det giver mening?

    Du kan evt. vælge en kontrast farve, hvis du ikke kan finde en, der passer perfekt.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •