Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Ny maskine

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Oct 2012
    Geografisk sted
    Rødovre
    Indlæg
    3

    Smiler Ny maskine

    Har tit siddet og set det flotte arbejde som andre har lavet og tænkt det vil jeg også - så nu er det sparet op til en lille maskine og hold da op efter flere dags søgning på internettet er jeg godt nok ikke blevet kloger og bange for at jeg slet ikke har sparet nok op.

    Så nu har jeg virkelig brug for et råd fra dem som har en maskine til under kr. 10.000,- Jeg har ca kr. 5.000,-

    Hva har I og er I glade for den og vil i anbefalde den ud fra de behov som jeg har.

    Behov - Jeg vil skrive navn og andet på hagesmakke og søde motiver på bleer.

    På børnebluser vil jeg gerne lave motiver også og det samme vil gerne lave et sødt motiv på vores håndkklæder og vores navn.

    Fimdes den maskine til under 10.000,- eller må jeg bare drømme lidt endnu.

    Den skal også kunne sy godt - da jeg ikke har råd til at gå ud og købe begge dele.

    Mange tak for du læste alt dette og tak for hjælpen fra den unge og uerfangnen der gerne vil i gang med at sy og broder

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Prøv at kigge efter brugte maskiner hos forhandlerne.
    En brugt symaskine af et godt mærke er for det meste meget bedre end en ny, billig efterligning. Du kan være heldig at drage nytte af, at en anden har skiftet sin gode maskine ud til en ny model :-)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    02 Oct 2012
    Geografisk sted
    Rødovre
    Indlæg
    3
    Har tænkt på at købe brugt, men selv der er jeg usikker og det er svært at finde noget som passer til prisen

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Natasja Se meddelelser
    Har tænkt på at købe brugt, men selv der er jeg usikker og det er svært at finde noget som passer til prisen
    Det lyder lidt af at det er en broderi maskine du søger..................hvis du selv vil sy små motiver kræver det jo et broderiprogram til det og det skal lægges oveni + alt det du skal bruge når du brodere......tråd - vilies.

    Her er en Designer1 med usb, som er en mega god maskine. Du skal aldrig købe en med diskette, som vi brugte i gamle dage.
    http://www.symaskine.dk/products.php?id=4
    Inger

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Med de penge du har til rådighed, skal du til en god forhandler og købe en brugt. Feks. Sådan en som der er limet til, det siges at være en god maskine. Så skal du bruge noget forskelligt stabelisering til dine broderier og du skal bruge broderitråd i forskellige farver. Her skal du prøve lidt forskellige mærker så du finder den der passer dig og især din maskine bedst.
    Et broderiprogram er for mig uundværlig, men....... Man kan nøjes med mindre, der findes gratis programmer på nettet der kan lave filer om til det format din maskine skal bruge, og til en start findes der også masser af gratis broderier, dog af forskellig kvalitet.
    Så se bare at få startet, det dyre må så komme senere, et godt broderiprogram er meget dyrt, men hvis man kan nøjes med de broderier der findes på nettet kan man klare sig uden.
    Husk maskinen skal være med USB eller direkte overførsel af broderier fra computeren. Broderirammen skal være større end 10 x 10 ellers bliver du hurtig træt af det. Aftomatisk nåletrådning er også en fordel, da der jo tit skal skiftes overtrådsfarve.
    Men tag til en forhandler og glem prisen et øjeblik og prøv så forskellige maskiner, han skal nok finde en brugt til dig. Men vælg en forhandler du stoler på.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114
    Hej

    Jeg vil klart anbefale en husqvarna maskine, kender flere der hr sådnen og det er bare noget der virker. Den der kommer fem, på linket til 5995 er lige præcis den jeg taler om...

    Strikkehilsner
    Rødhætte

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    02 Oct 2012
    Geografisk sted
    Rødovre
    Indlæg
    3
    Tror jeg ser lidt nærmer på den maskine - det er jo til en pris der er til at betale - og tænk hvis det slet ikke er mig, så er det mange penge at smide væk - det er det alligvel, men dette begrænser jo "tabet"

    tak for de gode råd - jeg vil se nærmer på den maskine.


Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •