Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 31 til 39 af 39

Emner: Lav din egen trøje

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Hvor skifter man mønster der inde? Det kan jeg ikke finde ud af.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    7280 Sdr. Felding, Midtjylland
    Indlæg
    66
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Hvor skifter man mønster der inde? Det kan jeg ikke finde ud af.
    Hej Lene

    Når du kommer ind på siden trykker du på det danske flag i toppen af siden, så får du det på dansk.

    Derefter trykker du på "mappe" i øverste venstre hjørne. Her vælger du så "ny opskrift" hvorefter du kommer ind og skal indtaste diverse informationer om ønsket størrelse, pinde str. og strikkefasthed.

    I sidste felt skal du vælge over hvor mange masker dit mønster løber (før det bliver gentaget) Dette gør du for skuldre, ærmer og krop. Til højre kan du hele tiden følge med i hvordan det ser ud med det totale maskeantal. Det der er angivet i de grønne firkante,r er det der er det optimale til den valgte størrelse. Det der er angivet i de røde firkanter, er det der matcher de valg du har taget.

    Herefter trykker du på "videre" i nederste højre hjørne.

    Nu er du på en frisk side, og du kan frit begynde på dit mønster.

    Over billedet af trøjen trykker du på "giv mønstret et navn". Her taster du det navn du vil give den. Under billedet af trøjen trykker du på "dit navn her". Her taster du dit navn.

    I venstre side af billedet, øverst (lige under det danske flag) kan du vælge mellem nogle få garntyper (Loopi og Navia) Dette bruges dog kun til at vælge farver, da du jo allerede har angivet hvilken strikkefasthed du ønsker.

    Herefter trykker du på blyanten, og der vil komme farver frem. Vælg en, og hele trøjen vil skifte til denne farve. Nu kan du gå videre til linierne lige neden under blyanten og vælge de næste farver du vil have med i dit mønster.

    Når du har valgt farverne er du klar til at gå igang med at designe dit mønster.

    Helt til venstre står der de dele du har valgt at lave mønster på. Skulder, ærme, krop. Tryk på den del du vil designe først.

    I venstre side er der nu et diagram, hvor alle felterne har den farve du valgte til grundfarve. (Den første farve) Nogle felter er hvide med et kryds. De markerer indtagningerne. Disse kan justeres ved at flytte den røde linie vha. venstre museknap.

    Vælg den mønsterfarve du vil begynde med, ved at trykke på tallet ved de farver du har valgt. Den farve du bruger bliver nu markeret som en blyant.

    Så er det bare med at gå igang med at klikke på de felter man vil have farvet i andre farver. Der kan hele tiden skiftes mellem farverne ved at trykke på tallet/farven man ønsker.

    Når mønstret er færdigt trykker du igen på "mappe". Her kan du vælge "gem". Så gemmer du det du har lavet, og kan evt. arbejde videre på det senere. Når mønstret er helt færdigt vælger du i stedet "opret som PDF" og du gemmer mønstret på din computer, og kan printe det ud og påbegynde strikningen.

    Håber denne vejledning hjælper kan hjælpe jer videre. Det er et fedt program, som man kan komme til at bruge maaaange timer på.

    God fornøjelse
    Jonna S. Petersen

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Citat Oprindeligt indsendt af jspetersen Se meddelelser
    Hej Lene

    Når du kommer ind på siden trykker du på det danske flag i toppen af siden, så får du det på dansk.

    Derefter trykker du på "mappe" i øverste venstre hjørne. Her vælger du så "ny opskrift" hvorefter du kommer ind og skal indtaste diverse informationer om ønsket størrelse, pinde str. og strikkefasthed.

    I sidste felt skal du vælge over hvor mange masker dit mønster løber (før det bliver gentaget) Dette gør du for skuldre, ærmer og krop. Til højre kan du hele tiden følge med i hvordan det ser ud med det totale maskeantal. Det der er angivet i de grønne firkante,r er det der er det optimale til den valgte størrelse. Det der er angivet i de røde firkanter, er det der matcher de valg du har taget.

    Herefter trykker du på "videre" i nederste højre hjørne.

    Nu er du på en frisk side, og du kan frit begynde på dit mønster.

    Over billedet af trøjen trykker du på "giv mønstret et navn". Her taster du det navn du vil give den. Under billedet af trøjen trykker du på "dit navn her". Her taster du dit navn.

    I venstre side af billedet, øverst (lige under det danske flag) kan du vælge mellem nogle få garntyper (Loopi og Navia) Dette bruges dog kun til at vælge farver, da du jo allerede har angivet hvilken strikkefasthed du ønsker.

    Herefter trykker du på blyanten, og der vil komme farver frem. Vælg en, og hele trøjen vil skifte til denne farve. Nu kan du gå videre til linierne lige neden under blyanten og vælge de næste farver du vil have med i dit mønster.

    Når du har valgt farverne er du klar til at gå igang med at designe dit mønster.

    Helt til venstre står der de dele du har valgt at lave mønster på. Skulder, ærme, krop. Tryk på den del du vil designe først.

    I venstre side er der nu et diagram, hvor alle felterne har den farve du valgte til grundfarve. (Den første farve) Nogle felter er hvide med et kryds. De markerer indtagningerne. Disse kan justeres ved at flytte den røde linie vha. venstre museknap.

    Vælg den mønsterfarve du vil begynde med, ved at trykke på tallet ved de farver du har valgt. Den farve du bruger bliver nu markeret som en blyant.

    Så er det bare med at gå igang med at klikke på de felter man vil have farvet i andre farver. Der kan hele tiden skiftes mellem farverne ved at trykke på tallet/farven man ønsker.

    Når mønstret er færdigt trykker du igen på "mappe". Her kan du vælge "gem". Så gemmer du det du har lavet, og kan evt. arbejde videre på det senere. Når mønstret er helt færdigt vælger du i stedet "opret som PDF" og du gemmer mønstret på din computer, og kan printe det ud og påbegynde strikningen.

    Håber denne vejledning hjælper kan hjælpe jer videre. Det er et fedt program, som man kan komme til at bruge maaaange timer på.

    God fornøjelse
    Det er alt det i rødt, jeg ikke kan finde ud af. Og de der tern til at tegne i, de er alt for små og der er ikke plads nok.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    7280 Sdr. Felding, Midtjylland
    Indlæg
    66
    Når du har klikket på den mønsterfarve du vil bruge, kører du musen over på diagrammet.

    Nu har du en lille blyant på diagrammet som du styrer med musen. Peg på et felt, med spidsen af blyanten og klik med venstre musetast. Feltet skifter nu farve til den farve du valgte. Sådan fortsætter du indtil du er færdig med dit mønster.

    Rammer du et forkert felt, kan du altid viske det ud igen, ved at gå over og skifte farve til den det skulle have været, og så tilbage igen på diagrammet og klikke på det fejlfarvede feltet igen.

    Vær opmærksom på at du kun kan designe et mønster der skal gentage sig hele vejen rundt. Tror ikke du kan lave et mønster der er så bredt, at du kan skrive f.eks. Rokken.dk, men har godt nok ikke prøvet. Det vælger du jo på forsiden i "antal masker i mønsterudsnittet"

    hvordan jeg ellers skal forklare det. Jeg er ikke selv den store IT-nørd.

    Prøv evt. at printe vejledningen, og hav den liggende ved siden af dig, mens du arbejder dig frem efter den. Så tror jeg det løser sig hen af vejen.

    Tegn evt. på forhånd dit diagram, eller dele af det på et stykke ternet papir.

    God fornøjelse
    Jonna S. Petersen

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    05 Dec 2007
    Geografisk sted
    Storkøbenhavn
    Indlæg
    347
    Så fik jeg også prøvet programmet :o)

    Har "designet" en Sara Lund trøje til min datter - mangen til den jeg netop har strikket til mig selv.

    Se her http://rokken3.dk/forum/showthread.p...051#post347051

    MEEEEN!!!

    Nu ved jeg ikke hvordan jeg får åbnet opskriften på trøjen? Nogle der kan guide?
    - Carpe Diem! -

  6. #36
    Tilmeldingsdato
    27 Oct 2009
    Geografisk sted
    7280 Sdr. Felding, Midtjylland
    Indlæg
    66
    For at hente opskriften skal du vælge "MAPPE" og derefter "OPRET SOM PDF". Derefter vælger du hvor på din computer du vil gemme opskriften. Opskriften er nu klar til at åbne (programmet Adobe bruges, og kan hentes gratis på nettet)

    Håber dette hjælper dig videre.
    Jonna S. Petersen

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    22 Aug 2008
    Geografisk sted
    Hanstholm
    Indlæg
    43
    Jeg forsøger at komme ind på den side i henviser til. UDEN HELD. Er det mine evner,- min pc,- eller er den der ikke mere??????

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Det kunne godt se ud som om den ikke er der mere. Der er bare en lyseblå side.

    Jeg fik i øvrigt ikke prøvet igen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Det kunne godt se ud som om den ikke er der mere. Der er bare en lyseblå side.

    Jeg fik i øvrigt ikke prøvet igen.
    Klik på opdater
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •