Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 11

Emner: Sokker, hvordan gør jeg ved hælen??

  1. #1
    blomstersommer Gæst

    Sokker, hvordan gør jeg ved hælen??

    Er ved at strikke et par sokker, men har lige glemt hvordan det er man gør når man kommer til hælen (kilehæl er det vidst).

    Er nået til der hvor man tager ud (altså strikker 2m sammen) og vender.
    Men hvordan er det når man vender, er det noget med at man ikke strikker den første maske efter vending?
    Og hvis det er en vr p skal man så tage m vr af og på en r p tage m r af?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Jeg plejer at gøre sådan 2r dr sm, 1r, vend, 1 m løs af...strikker det antal masker opskriften siger vr...2vr sm, 1vr, vend, 1 m løs af...strikker det antal masker opskrifter siger r... ovs.
    Håber du kommer videre med sokken.

    Vh. Jeanet

  3. #3
    OPR1 Gæst
    Prøv at kigge på Ho Striks strømpeopskrift her: http://www.rokken3.dk/forum/local_li...9&sort=N&pp=10

  4. #4
    blomstersommer Gæst
    Tak for de hurtige svar.
    Jeg forstod ikke helt Ho's opskrift, men det du skrev Jonet passer ind i min opskrift så det gør jeg.

    Et tillægsspørgsmål er, hvis man normalt strikker frem og tilbage er det så også normalt bare at tage den første m løs af?

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.837
    Der er maskerne ind mod midten, der skal bliver færre antal af (lidt á la en trekant). Dem ude i siderne sker der ikke noget med.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    blomstersommer Gæst
    Jo, det ved jeg godt, men det er måden man strikker maskerne ude i siderne på.
    Det er vidst lidt svært at forklare. Men har fundet ud af det, eller det Jonet skrev gav i hvert fald mening :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Jo, det ved jeg godt, men det er måden man strikker maskerne ude i siderne på.
    Det er vidst lidt svært at forklare. Men har fundet ud af det, eller det Jonet skrev gav i hvert fald mening :)
    Godt det gav meningJeg tager også den første m på pinden løs af når der strikkes over de m til hæl(kantmaskerne). Jeg tror det er en smagssag, jeg har en veninde der ikke gør og slutresultatet bliver næsten det samme. Du må prøve dig frem hvad du bedst kan lide.

    Vh. Jeanet

  8. #8
    blomstersommer Gæst
    Det er så det helt forkerte jeg har spurgt om har jeg fundet ud af :D

    Det jeg var i tvivl om er inden der hvor man strikker masker sammen til hælen.
    Der hvor man strikker glat over halvdelen af maskerne, i følge min opskrift skal man strikke 16 p glat over halvdelen af maskerne. Og det er i den proces jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre i sidderne - skal jeg der bare tage den første m på pinden løs af?

    Sorry for forvirringen

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    11 Mar 2008
    Geografisk sted
    Valby
    Indlæg
    169
    Citat Oprindeligt indsendt af blomstersommer Se meddelelser
    Det er så det helt forkerte jeg har spurgt om har jeg fundet ud af :D

    Det jeg var i tvivl om er inden der hvor man strikker masker sammen til hælen.
    Der hvor man strikker glat over halvdelen af maskerne, i følge min opskrift skal man strikke 16 p glat over halvdelen af maskerne. Og det er i den proces jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre i sidderne - skal jeg der bare tage den første m på pinden løs af?

    Sorry for forvirringen
    Det første jeg svarede på var omkring hvordan jeg strikker hælen efter man har strikket glat over halvdelen af maskerne og i dit tilfælde 16 pinde...Det næste jeg svarede på var når jeg strikker glat(de 16 pinde) inden man tager ind til hælen. Så jeg tror jeg har svaret på det du mente, men bare ikke fået skrevet det tydeligt nok.

  10. #10
    blomstersommer Gæst
    Jeg har vidst bare ikke helt vidst hvad det var jeg spurgte efter. Nu giver alle svarene i hvert fald meget mere mening :)
    Tak for hjælpen alle sammen

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •