Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Lære Orkis med skytte

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120

    Lære Orkis med skytte

    Nogen der kender til nogle kurser i Midtjylland (i nærheden af Silkeborg), hvor det er muligt at lære at lave Orkis med skytte?

    Jeg har allerede lært mig selv en del med nåle orkis, men jeg kunne godt tænke mig at prøve kræfter med skytten... her har jeg dog ikke været så heldig, det er lige som om mine fingre slet ikke vil gøre det, jeg tænker Så jeg har vist brug for hjælp og masser af tålmodighed

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Trist du bor så langt væk, ellers kunne jeg lære dig det.
    Knus Rita

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Øv ja... :o( Det kunne ellers have været godt for mig og min hårdt prøvet familie, som har måttet stå for skud, når jeg har været viklet ind i garn

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    14 Feb 2007
    Geografisk sted
    Århus
    Indlæg
    62
    Hej

    Prøv at kigge grundigt på denne video på YouTube:
    http://www.youtube.com/watch?v=gQ8pX...4&feature=plcp

    eller denne der er med lyd, men du kan jo slukke for lyden, hvis du har lyst:
    http://www.youtube.com/watch?v=T4orF...eature=related

    Folk der laver orkis i Midt- og Østjylland synes at gøre det privat eller i lukkede kredse (såsom ældrecentre etc.), kurser synes ikke at eksistere mere, selvom orkis er blevet meget populært at lave.
    Der er en orkisforening i DK, men de nærmeste kurser synes være i Kolding og sydpå.

    Lige nu tillader mit helbred ikke at vi kan mødes, jeg har heller ikke rigtigt prøvet at lære fra mig/undervise, så jeg ved ikke om det fungerer.

    Håber dette kan hjælpe.
    Venlig hilsen
    Susanne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    26 Jun 2010
    Geografisk sted
    Brønderslev
    Indlæg
    63
    Sådan et kursus vil jeg også gerne på

    Har prøvet på at lære det via nogle bøger, men kan ikke helt gennemskue teknikken

    De bøger jeg bruger er :
    Orkis-Bare' knuder (Orkis for begynder) af Kirsten og Inge Lise Nikolajsen.
    Den 3. Orkisbog af Kirsten og Inge Lise Nikolajsen.
    Den der aldrig laver fejl, lære aldrig noget.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2008
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    120
    Citat Oprindeligt indsendt af Pia7070 Se meddelelser
    Sådan et kursus vil jeg også gerne på

    Har prøvet på at lære det via nogle bøger, men kan ikke helt gennemskue teknikken

    De bøger jeg bruger er :
    Orkis-Bare' knuder (Orkis for begynder) af Kirsten og Inge Lise Nikolajsen.
    Den 3. Orkisbog af Kirsten og Inge Lise Nikolajsen.

    Dejligt at høre, at jeg ikke er alene om ikke helt at fatte teknikken Jeg tror så nok, at jeg er ved at komme lidt efter det, ved at sidde klar ved computeren og så efterligne nogle af alle de video'er der ligger på youtube og rundt om på nettet. Men der er stadig lige spørgsmålet om, at mine fingre på venstre hånd skal lære at gøre, hvad jeg siger de skal

    Jeg har prøvet at låne flere bøger på biblioteket, men synes ikke at de er helt så gode, som videoerne...

    Men måske skal jeg bare acceptere, at jeg er bedre til nåle-orkis end skytte-orkis. Det er lige som om, at det falder mig meget nemmere med nålene end skytten.. Så der har jeg fået lavet en hel del juletræspynt

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •