Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Hvad skal jeg købe ??

  1. #1
    vtjb Gæst

    Hvad skal jeg købe ??

    Jeg er igang med at sælge min broderimaskine og kunne godt tænke mig at bruge lidt af pengene på en strikkemaskine en billig brugt en.... Har altid ønsket mig en siden tv-shop havren i tidernes morgen :-D

    Men har ingen viden om dem
    Jeg har en forestilling om at jeg gerne ville kunne bruge alm garn, kunne strikke rib, og sætte mig ned og strikke en bluse /cardigan måske med tiden selv kunne gøre det uden mønstre
    Hvem kan råde mig ??!!!

  2. #2
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtjb Se meddelelser
    Jeg er igang med at sælge min broderimaskine og kunne godt tænke mig at bruge lidt af pengene på en strikkemaskine en billig brugt en.... Har altid ønsket mig en siden tv-shop havren i tidernes morgen :-D

    Men har ingen viden om dem
    Jeg har en forestilling om at jeg gerne ville kunne bruge alm garn, kunne strikke rib, og sætte mig ned og strikke en bluse /cardigan måske med tiden selv kunne gøre det uden mønstre
    Hvem kan råde mig ??!!!
    Maskinstrik.dk

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Jan 2011
    Geografisk sted
    Suldrup
    Indlæg
    1

    Strikkemaskine

    Det er lidt svært at råde dig, da der findes mange forskellige maskiner.

    Der findes maskiner til forskellige garntykkelser, finstrik, mellemstrik og grovstrik.

    Du skriver at du gerne vil kunne bruge almindeligt garn, og finstrikkere kræver meget tyndt garn, mellemstrikkere, kan max strikke garn som kan strikkes på pind 3-4 (man kan dog strikke på hveranden nål og derved klare tykkere garn)

    Grovstrikkere kan jo som navnet siger, klare tykkere garn, men er jo ikke bygget til finere garner.

    Som nybegynder ville jeg vælge en mellemstrikker (nåleafstand 4,5) som også er de almindeligste, og så vil jeg vælge en hulkortmaskine, som kan strikke forskellige mønstre uden større problemer.

    Jeg kender bedst silverRed/knitmaster maskinerne, og en model 360 med rib apparat kunne være et godt bud. Det er en robust maskine der kan lidt af hvert, og de er jævnligt til salg i DBA/Gul og Gratis ... og der er masser af tilbehør på Ebay

    Jeg kender ikke Brother maskinerne, men jeg ved at mange foretrækker dem, de laves ikke mere, men man kan stadig få reservedele til dem.

    Hvis du køber en brugt maskine, så se den strikke, og spørg hvor gammel nålebremsen er, de skal ofte skiftes på gamle maskiner, og det er vigtigt at der er manualer med, når du er nybegynder.
    Derudover kan du gå på youtube, der er mange videoer man kan lære af.

    Jeg har selv: en Knitmaster 360 - en knitmaster 120 og en passap E6000

    Held og lykke. B.Herskind

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •