Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: navne på dåbskjole

  1. #1
    Heidi gros Gæst

    navne på dåbskjole

    Hej

    Da vi i vores familie har en dåbskjole som efterhånden har været brugt mange gange, vil jeg meget gerne have broderet / syet navnene på den eller på et lille bånd.

    Er der nogen der ligger inde med en opskrift / ide til hvordan det kan gøres ?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7000 Fredericia
    Indlæg
    872
    Citat Oprindeligt indsendt af Heidi gros Se meddelelser
    Hej

    Da vi i vores familie har en dåbskjole som efterhånden har været brugt mange gange, vil jeg meget gerne have broderet / syet navnene på den eller på et lille bånd.

    Er der nogen der ligger inde med en opskrift / ide til hvordan det kan gøres ?
    Vi har også en sådan dåbskjole i familien. Der er broderet med lidt forskelligt på den. Jeg tror nogen af stingene hedder fladsting. Der er også broderet med kædesting, og kontursting kan også bruges. Vi har fået et meste broderet efterhånden af professionelle, men prøv at se dåbskjolen på min hjemmeside. Siden finder du under min profil.
    Knus Rita

  3. #3
    bagger Gæst
    Vi har også sådan en dåbskjole, hvor jeg broderer navn på, med kontursting. Hos Håndarbejdets Fremme har de en lille bog/ hæfte der hedder " sting", den viser hvordan man broderer de forskellige sting.

    MEN lav en prøve på noget stof som er lig det på kjolen.

    På vores kjole er navnet broderet med samme farve som båndene havde ved hver dåb. Det ser sødt ud.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •