Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 22

Emner: Hjælp til firkant

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    Hej
    Syns nu godt den kan lures,men magter det ikke lige nu desværre.

    Er selv ved at lave en poncho fra drops,og de firkanter ligner vist lidt hva´...måske de kan bruges,der er gratis opskrift på dem.


    Jeg skriver hvis jeg får et "klart" øjeblik lige pludselig

    Pøj pøj med jagten

  2. #12
    nette strik Gæst
    Mit første forsøg, men som før skrevet har svært ved at tælle maskerne på foto. forstørrer jeg bliver det uskarpt,
    Så antal af lm skal justeres lidt .F til rokken 001.jpg

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    23 Jul 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    136
    Hold da op du er hurtig...det ser jo fantastisk ud...;-)

  4. #14
    nette strik Gæst
    Mit bud på firkanten.
    Magisk ring http://www.youtube.com/watch?v=aU6bRrSc4RU (eller du kan starte med 5 lm, saml dem med 1 km.)
    1.omg.1 lm, 8 fm i ringen luk med km.
    2.omg: 3 lm (= 1 st), * 1 lm, 1 st *, gentag fra *-* totalt 7 gange og slut af med 1 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg (= 8 st på omg).
    3.omg: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 3 lm,3 sammen hængende db st,3 lm, 1 fm.Slut af med 1 km i 1.fm i beg af omg (= 8 blade på omg).
    4.omg: 4 lm (= 1 dbl-st = 1. hjørne), * 5 lm, 1 fm øverst i næste blad , 4 lm, 1 fm øverst i næste blad, 5 lm, 1 dbl-st mellem de 2 fm imellem 2 blade *, gentag fra *-* totalt 4 gange men slut af med 1 km i 4.lm som blev hæklet i beg af omg (i stedet for 1 dbl-st imellem 2 blade) = 12 buer rundt om ruden med 1 dbl-st i hver hjørne.
    5.omg: I hjørnets dbl-st hækles der således: 4 lm (= 1 dbl-st), 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Videre hækles der 4 dbl-st i hver bue og 1 dbl-st øverst i hver blad. I dbl-st i de resterende 3 hjørner hækles der 1 dbl-st, 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Slut omg af med 1 km i 4.lm i beg af omg.

    God fornøjelse
    Hilsen Nettestrik

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Jul 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    136
    Tak Nette strik...

  6. #16
    nette strik Gæst
    det var så lidt, håber du kan gøre brug af den, og viser os et foto af dit baby tæppe.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    23 Jul 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    136
    Det skal jeg gøre Nette...men der går jo nok et stykke tid før det er færdigt...jeg er ikke lige så hurtigt med hæklenålen som med strikkepindene....og der skal jo også være bomuldsrester nok...så det bliver et lidt efter lidt arbejde der kan tages med i tasken...

  8. #18
    nette strik Gæst
    retter i opskriften
    Mit bud på firkanten.
    Magisk ring http://www.youtube.com/watch?v=aU6bRrSc4RU (eller du kan starte med 5 lm, saml dem med 1 km.)
    1.omg.1 lm, 8 fm i ringen luk med km.
    2.omg: 3 lm (= 1 st), * 1 lm, 1 st *, gentag fra *-* totalt 7 gange og slut af med 1 lm og 1 km i 3.lm i beg af omg (= 8 st på omg).
    3.omg: Hækl således i hver lm-bue: 1 fm, 3 lm,3 sammen hængende db st,3 lm, 1 fm.Slut af med 1 km i 1.fm i beg af omg (= 8 blade på omg).
    4.omg: 4 lm (= 1 dbl-st = 1. hjørne), * 5 lm, 1 fm øverst i næste blad , 4 lm, 1 fm øverst i næste blad, 5 lm, 1 dbl-st mellem de 2 fm imellem 2 blade *, gentag fra *-* totalt 4 gange men slut af med 1 km i 4.lm som blev hæklet i beg af omg (i stedet for 1 dbl-st imellem 2 blade) = 12 buer rundt om ruden med 1 dbl-st i hver hjørne.
    5.omg: I hjørnets dbl-st hækles der således: 4 lm (= 1 dbl-st), 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Videre hækles der 4 dbl-st i hver bue og 1 dbl-st øverst i hver blad. I dbl-st i de resterende 3 hjørner hækles der 1 dbl-st, 2 lm, 1 tredbl-st, 2 lm og 1 dbl-st. Slut omg af med 1 km i 4.lm i beg af omg.

    God fornøjelse
    Hilsen Nettestrik

  9. #19
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg sidder og smiler i det stille over jeres store samarbejde i giver ikke op for "bollemælk" er sørma gode..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #20
    nette strik Gæst
    Her er også flere skønne firkanter http://tingogtanker.blogspot.dk/2011...g-leg-med.html

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •