Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 56789
Viser resultater 81 til 86 af 86

Emner: Ska’ vi hakke?

  1. #81
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Strikkelene Se meddelelser
    Du skal nok bruge lidt flere masker end til strikkede og hæklede futter. Det hakkede er ikke lige så elastisk.
    Det kan jeg godt fornemme på de sager jeg har lavet indtil nu, lene. især hvis man kun bruger simpel maske, nogle af de andre gør det ligt løsere.

    Men jeg ville gerne følge Vinni`s opskrift i bogen, så derfor er jeg jo næsten nødt til enten at bruge det samme garn som hun har brugt eller også kende hakke fastheden, for at kunne bruge nogen andet.

    Hvis jeg sådan cika bare skal slumpe med opskriften kan jeg jo lige så godt lave min egen opskrift.

    Kender du garnet= Need

  2. #82
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Nej, det garn kender jeg ikke.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #83
    nette strik Gæst
    nu har jeg kikket på de andre opskrifter i bogen, der er ingen af dem der har hakke fasthed ?

    Ved et halstørklæde, eller grydelap kan det jo også underordnet, men et sok, handske eller hue skal jo passe.


    jeg vil bare så gerne afprøve èn af hendes opskrifter,

  4. #84
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg ved det ikke, Nette. Jeg har endnu ikke forsøgt mig med VTJ's opskrifter selv om jeg også har bogen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #85
    Tilmeldingsdato
    29 Sep 2006
    Geografisk sted
    7500 Holstebro,Vestjylland
    Indlæg
    1.264

    Ska’ vi hakke?

    Mine opgivelser af garnmærker er til vejledning, selvom du køber det samme garn og følger min opskrift hakker vi måske ikke med samme fasthed. Vi bruger nok heller ikke samme sko- og handskenummer. Nogen vil have løse handsker og andre vil gerne, at de sidder stram på hånden.

    Så der er kun en vej og det er at lave sin egen hakkeprøve med det garn man vil bruge, jeg vil nemlig gerne at man bruger det garn man bedst kan lige og ikke det som lige opskriften siger man skal bruge.
    Med venlig hilsen
    Vinni Jensen (vtj) - Holstebro

  6. #86
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af vtj Se meddelelser
    Mine opgivelser af garnmærker er til vejledning, selvom du køber det samme garn og følger min opskrift hakker vi måske ikke med samme fasthed. Vi bruger nok heller ikke samme sko- nej, men din opskrift stå jo til str. 39-40og handskenummer. Nogen vil have løse handsker og andre vil gerne, at de sidder stram på hånden.

    Så der er kun en vej og det er at lave sin egen hakkeprøveja, men den hakke prøve skal man da have noget at forholde sig til, med det garn man vil bruge, jeg vil nemlig gerne at man bruger det garn man bedst kan lige og ikke det som lige opskriften siger man skal bruge.
    ja, helt sikkert, vil du være sød at sætte link ind til garnet, så kan jeg selv se og regne om, jeg har prøvet at google Need garn, uden resultat, jeg kender ikke navn eller firma.


    Ja, det er også derfor jeg savner en fasthed, ellers kan jeg jo ikke finde mit eget garn der passer til opskriften, det må jo være det samme som når man følger en strikke opskrift, men bruger et andet garn som orginal opskriften foreslår.

    Jeg har startet på et par hjemmesko i tålmodigheds garnet, men det bliver et meget smalt stykke, og det følger jo ikke det næste med at strikke 10 cm. som må være højden på skaftet,

Side 9 af 9 FørsteFørste ... 56789

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •