Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 21

Emner: Havestuehygge...

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Havestuehygge...

    Man kan måske diskutere, hvor meget dekoration, der er i Pelargonier og andre potteplanter i sig selv. Ikke desto mindre er de dekorative i havestuer - ikke mindst, når haven hærges af vind og vejr, som er forventeligt i for- og eftersæson i haven.

    Adskillige Pelargonier har sneget sig ind i min havestue på det seneste. Jeg er igang med at gøre den klar med (rengøring/oprydning) pynt, genbrug og planter. Og hvis I har lyst, viser jeg gerne frem... Her er en af de Pelargonier, jeg fik til spindedagen, som nu er flyttet ind i ly
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Dejligt når man har plads til det.. vi har allerede måtte kassere nogen rundt omkring, at det lærer man at de ikke skal stå der næste år

    Lad os endelig følge hvad der sker ved dig..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Jeg vil gerne se mere....
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Jeg hyler med lad os se og blive grøn af misundelse over du har det dejlige sted
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Her kommer så en af hylderne... Hylder er hyggelige, synes jeg. Ikke at jeg gider at rende og støve en masse af sådanne af indendøre. Men herude med sådan en støvekost, når jeg alligevel tjekker, om potterne trænger til vand, så er det ok. Og når havestuen ikke bruges en overgang, så blæser jeg bare på støvet

    Hylden her kalder jeg i tankerne for "feriehylden". Den hvide trådkurv blev købt i en genbrug i Nordjylland, da vi var på vej hjem fra Norge, til den formidable sum af en 5-er Stenene i glasskålen fortil er fra Kongsberg, hvor vi besøgte sølvminen.

    De mørke sten er hugget...Dels med hammer og mejsel af familien og dels fra jorden omkring af mig Der ligger en enkelt klar og glat sten, som kan anes gennem en af "dråberne" i kurven. Den er fra skattejagten nede i sølvminen. En kæmpe oplevelse at komme derned! Da vi steg af minetoget, var der allerførst en fantastisk smuk fotoudstilling!! Jeg viser lidt af kunstværkerne her, som dog langtfra yder virkeligheden retfærdighed. Fotografierne er oppe i plakatstørrelse og motiverne har alle tilknytning til minen. Hvem der havde råd...

    En hylde fuld af dejlige minder, med andre ord! Og "selvfølgelig" lys og planter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Så har jeg lige været i havestuen med vandekanden... Nøj hvor var de tørstige derude, potterne!! Heldigvis er Pelargonier gode til varmen, for det har virkelig været varmt derude. Så varmt, at jeg ikke har været det mindste fristet til at gå derud, i mit spindehjørne og komme igang med hundeulden idag. Faktisk har havedøren været lukket stort set siden først på formiddagen!

    Pelargonier findes der ufatteligt mange forskellige af. Det skulle man nok ikke lige tro, når man ser på udvalget hos supermarkeder o.lign.. Men på markeder eksempelvis, kan man være heldig, at der står samlere og sælger. Jeg er så heldig at flere af mine planteveninder og især min bedste veninde forsyner mig med små stiklingeplanter, hvoraf flere af de nyeste står samlet i en zinkbalje på et af billederne her. Der er kommet pænt mange til i år og jeg begynder så småt at få grå hår af at tænke på, hvor de skal være til vinter
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Ih, hvor ser det dejligt ud altsammen - tak for kigget

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg kommer lige om lidt har du kaffe på kanden
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Der er frisk morgenkaffe, Hundeuld Tager du en lille tordenbyge med?
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Takker

    Der er frisk morgenkaffe, Hundeuld Tager du en lille tordenbyge med?
    Noget for noget - det er rimeligt nok
    Det er spændende om Hundeuld har forbindelserne i orden - det må være Thor hun skal ha' fat i....

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •