Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 4 af 4

Emner: Oprydning i køleskab salat

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Oprydning i køleskab salat

    Igår da køleskabet skulle vaskes af fandt jeg ud af det her nok kunne bliver til en salatImage008.jpg
    Jeg lavede en marinade af ½ dl olie med 2 spsk sennep + salt -peber deri kom purløg - 3 fed hvidløg - persille - rødløg og bronze fennikele ( smager af lakrids) da det var rørt godt sammen kom de tern af 2 kyllingbryster der var tilovers fra kyllingen dagen i forvejen ned i det og trak 1 time i køleskabet.

    Imens blev grøntsagerne skåret i skiver og tern alt blev blandet sammen og sat i køleskabet i 5 timer, så blev det pyntet med de hårdkogte æg til sidst og så blev der spist hvidløgs flutz til.

    Vi kunne godt lide det
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Mar 2008
    Geografisk sted
    sæby
    Indlæg
    73

    Smiler Oprydningspizza!

    Dejligt når man kan få brugt alle resterne, hvad enten det drejer sig om garn, stof eller mad! Salaten ser rigtig lækker ud!
    Her i huset får vi sommetider "oprydningspizza" efter samme princip.
    Dvs. Man smækker en bund eller to sammen (eller bruger færdige pizzabunde, hvis det skal gå rigtig stærkt) og bruger hvad der er af rester i køleskabet som fyld. Pizzaerne bliver som regel både lækre og meget kreative!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Ja, og når man selv laver sin egen pizza (ovenpå en færdig bund), så får man lige den, man bedst kan lide (med det fyld man bedst kan lide). Og hjemmelavede pizzaer er tykkere end færdigkøbte, hvor man får en tyk bund og kun et minimalt, tyndt lag fyld på. De smager bedre, hvis fyldet er tykkere end bunden og gerne godt med tomat og ost på.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Dec 2007
    Geografisk sted
    4760 Vordingborg
    Indlæg
    1.526
    Mums, den kunne jeg da godt sætte tænderne i, lige her fra morgenstunden.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •