Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 14

Emner: Min første natlampe

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075

    Min første natlampe

    Uha sådan en fik jeg en jul af min far og morole.jpg en ole lukøje lampe .. hvor har jeg tændt den mange gange.Jeg kan huske engang den faldt ned af sin krog, at den slog hårdt, det var jo metal hele vejen igennem unstaget skærmen .

    Nogen der kan mindes deres første natlampe..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2012
    Geografisk sted
    Skælskør
    Indlæg
    8
    Jeg havde en dejlig lampe på mit natbord, den var formet som en gul tulipan med blade og buet stængel, hvor pæren så sad inde i blomsten. Jeg mener også at der var en figur (måske et dyr??)som stod på lampens fod, men jeg er ikke sikker... jeg kan ganske enkelt ikke huske det
    Men der var i hvert fald en lille tænd/sluk-knap på lampens fod. Øj, hvor jeg egentlig savner den lampe.....

  3. #3
    nette strik Gæst
    Min første nat lampe var en Anders And lampe som denne http://www.frou-frou.dk/product.asp?product=20402 dog mener jeg at skærmen var gul/ orange.


    Undskyld, hvad har dette men håndens arbejde at gøre?

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Å såmen jeg har mulighed for at købe sådan en lampe uden skærm, det må man jo så finde ud af hvordan den laves.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    04 Mar 2011
    Geografisk sted
    Himmerland
    Indlæg
    180
    Jeg havde en ole lukøje lampe lige som din :)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Dec 2010
    Geografisk sted
    Østjylland, Hinnerup
    Indlæg
    236
    Citat Oprindeligt indsendt af Mini123 Se meddelelser
    Jeg havde en ole lukøje lampe lige som din :)
    Sådan en havde jeg også - jeg mener dog, at hans paraply var i gult stof... :)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jul 2012
    Geografisk sted
    Skælskør
    Indlæg
    8
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Å såmen jeg har mulighed for at købe sådan en lampe uden skærm, det må man jo så finde ud af hvordan den laves.
    Hundeuld jeg har nogle lampetter i mit soveværelse og har planer om at lampe skærme til dem med samme stof som de gardiner som jeg er igang med at sy. Jeg har købt noget der hedder Astralit (hos Panduro) som er lavet specielt til at lave lampeskærme af fordi det kan tåle varmen fra pæren og beskytter beklædningen. Det er selvklæbende, så man kan sætte stof osv på og så klippe det til inden montering på stativerne. Jeg har aldrig prøvet at lave lampeskærme før, så jeg glæder mig til at prøve det af. Men skal du lave den skærm selv, så er du jo nødt til at få fat i et paraplyformet stativ....eller måske er det muligt at forme den selv af noget ståltråd-?

    Tilføjelse: Har lige set, at der er sådan en lampe på auktion på QXL med en hvid skærm med blå kant.
    Sidst redigeret af Doodle : 02-08-2012 kl. 22:22 Årsag: Tilføjelse

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Der skulle være "stel" til lampen; men lad os nu se om jeg kan finde ud af det og så skal jeg også lige se lampen om den har emalien på endnu, ellers kan det være lige meget..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    cubik Gæst
    hehe, ja, den lampe husker jeg også. Min bror og jeg havde hver en. Hans havde blå skærm og min var rød som på dit billede.

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    28 Jul 2007
    Geografisk sted
    4230 Skælskør
    Indlæg
    146
    Jeg havde en ole lukøje lampe lige som din ....
    Fortsat god dag...
    Hilsen Lene.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •