Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 26

Emner: fandt disse

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 May 2007
    Geografisk sted
    4340 Tølløse
    Indlæg
    186

    fandt disse

    kiggede rundt på ravelry igår og fandt disse fine lapper, syntes de er så fine at jeg vil se om ikke jeg kan finde noget der ligner, men ikke koster noget.

    ja ja ved godt det ikke er dyrt, men kunne man nu finde noget ville det være nemmere.

  2. #2
    nette strik Gæst
    Ligner lidt. http://ibrugigen.blogspot.dk/2011/09...er-var-to.html måske du kan bruge den i midten.

    måske denne video hjælper dig med forståelsen af hvordan det hækles. det er godt nok en olde firakant, men princippet er næsten det samme. http://www.youtube.com/watch?v=MBxgeNI-0HM

  3. #3
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af nette strik Se meddelelser
    Ligner lidt. http://ibrugigen.blogspot.dk/2011/09...er-var-to.html måske du kan bruge den i midten.

    måske denne video hjælper dig med forståelsen af hvordan det hækles. det er godt nok en olde firaknt, men princippet er næsten det samme. http://www.youtube.com/watch?v=MBxgeNI-0HM

    Nu fandt jeg den som jeg havde i tankerne. http://www.youtube.com/watch?v=a8DYHe5-jTU

    håber du selv kan improviserer lidt-

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2012
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    34
    Citat Oprindeligt indsendt af loerup Se meddelelser
    kiggede rundt på ravelry igår og fandt disse fine lapper, syntes de er så fine at jeg vil se om ikke jeg kan finde noget der ligner, men ikke koster noget.

    ja ja ved godt det ikke er dyrt, men kunne man nu finde noget ville det være nemmere.
    Ej hvor er de bare pæne :) Synd at de er for firkantet dem du fandt på youtube :( Hvis du finder nogen der er mere runde i det må du gerne linke dem :)
    Vil også høre mig omkring om der måske er nogen der har opskriften :D
    Følg min nye krea blog :)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198

    Tjuuhej hvor det går

    Jeg tror da jeg lige har lavet en der ligner ret godt. Desværre virker mit telefonoverførseltilcomputerkabel ikke, så I må pt nøjes med en opskrift. Skriver den lige rent. BRB
    Knus MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Så er opskriften klar - bær over med mig hvis der er fejl - det er gået lidt hurtigt. Jeg har opskriften som en wordfil, hvis Rokken vil have den til at ligge under downloads?
    Spiralfirkant ”The MetteG-way”
    Firkanten hækles med 4 farver(abcd), hvor man hækler en lille bid af hver farve ad gangen, mens der arbejdes med én farve og de tre øvrige venter.
    1. Med farve a: 4 lm dan ring
    2. Med farve a: 12 fm i ringen
    3. Med farve a: 1 fm i første fm fra forrige runde, 1 hstm, 2 stm i samme. Træk masken lang så den ikke smutter ud og begynder at trævle op og skift til farve b. Sæt farve b fast i næste fm i den lille ring: 1 fm, 1 hstm, 2 stm i samme . Dette gentages til man har hæklet alle 4 farver og er nået ringen rundt.
    4. Med farve d fortsætter man med næste lille skridt på spiral-vejen: 1 stm, 1 stm, 2 stm i samme, 1 stm, 1 stm. Gentag med alle farverne.
    5. Fortsæt med sidste farve fra pkt. 4: 1 stm, 2 stm i samme, 1 stm, 2 stm i samme. Skift farve og gentag til alle farver har været igennem.
    6. 1 stm, 2 stm i samme, 1 stm, 2 stm i samme, 2 stm i samme, 1 stm, 2 stm i samme, 1 stm, 2 stm i samme.
    7. Nu skal spiralerne sluttes: 1 stm, 1 hstm, 1 fm, 1 fm, bryd garn og træk tråden igennem. Gentag til du arbejder med sidste farve, som forhåbentlig viser sig at være farve a, som vi jo begyndte med. Ved den sidste farve brydes garnet ikke og nu skal der arbejdes på at gøre lappen firkantet.
    8. (OBS: Nu skriver jeg ikke hver maske for sig, men jeg skal nok skrive hvis man skal hækle ned i samme som foregående maske ;-)) 5 stm. 3 dbstm, 2 lm, 1 dbstm i samme maske som seneste dbstm, 1 dbstm, 2 stm, 1 hstm, 2 fm. Gentag dette hele vejen rundt, bryd garn og træk igennem
    9. Den afsluttende kant: hstm hele vejen rundt – én i hver maske og 4 hstm i de 2 lm fra forrige runde.
    Det skulle være det. Håber det virker og at det jeg har skrevet er til at finde ud af.
    God fornøjelse
    MetteG
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  7. #7
    nette strik Gæst
    Mette dejligt du har skrevet det ned.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Mette du har ikke et billed af dem ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Albertslund
    Indlæg
    198
    Jo nu har jeg
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Hjemmestrikkede strømper er en kærlighedserklæring

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    17 Jun 2012
    Geografisk sted
    Skanderborg
    Indlæg
    34
    Citat Oprindeligt indsendt af MetteG Se meddelelser
    Jo nu har jeg
    Jeg synes i hvert fald at det ligner Rigtig flot og 1000 tak fordi du gad og skrive den ned
    Følg min nye krea blog :)

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •