Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 29 af 29

Emner: Fed ide fra facebook

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herlig ugle kan lige se pigerne med hver sin
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #22
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    SÅDAN Den er da blevet helt vildt flot Zep
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker for roserne
    og Julemor

  4. #24
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    Den er jeg altså med på hvis jeg kunne - måske - og du ved - når engang ... Har en veninde der er bidt af en gal ugle og dette ville lige være hendes fødselsdagsgave i november - hvis den så oven i købet bliver lavet i hendes farver ;-)

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    24 Oct 2009
    Geografisk sted
    7900 Nykøbing Mors
    Indlæg
    406
    ud over det så er vedkommende jo en 1000 kunstner med en hæklenål kan jeg se....

  6. #26
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg må holde jer hen lidt endnu Ferie er en lidt uberegnelig størrelse...
    og Julemor

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Det går fremad med uhuerne Jeg har tilbudt (påtvunget ) Rokken, at opskriften skal op og ligge i Download til fælles fornøjelse/glæde/inspiration, når jeg er færdig med den (og evt. har taget billeder af processen med en ugle).

    P.t. er jeg godt tilfreds med selve grundformen i uglen og har fået skrevet den ned idag, så den følger herefter. Jeg har også forsøgt at sætte lidt tykkere eller tyndere garn ind og så varieret lidt på maskeantal/-omgange. Men det vil jeg lade være op til den enkelte at forsøge sig frem med.

    MEN jeg er ikke helt tilfreds med uglens ører endnu...! Jeg arbejder på at få dem mere "rigtige". Kan ikke helt forklare, hvad jeg mener, men de fleste af mine nu 15 ugler har ører, der minder om dem på Hello Kitty Så hvis nu, der sidder en med fidusen til at lave gode ugle-ører, så kan vi måske slå os sammen om at færdiggøre opskriften Ellers vender jeg tilbage, når jeg er tilfreds med mine egne.

    Men som lovet kommer her:

    Grundform hæklet ugle:

    Hæklenål: 3,0

    Garn: bomuld eller bomuld/acryl, der passer til nål str.. Hver uglegrundform består af 4 forskellige farver.

    Fortkortelser:
    lm = luftmaske(r), km = kædemaske, fm = fastmaske, stm = stangmaske, db stm = dobbelt stangmaske.

    Omg. = omgang

    1. omg. 4 lm samles til en ring med 1 km i 1. lm.

    2. omg. 2 lm, 12 fm omkring ringen, afsluttes med 1 km i 2. lm.

    3. omg. 2 lm, 1 fm i hver fm i forrige omg., afsluttes med 1 km i
    2. lm.

    Skift farve

    4. omg. 4 lm, 1 db stm i samme maske som km i forrige omg., 2 lm, (2 db stm i næste fm, 2 lm)x12, afsluttes med 1 km i 4. lm.

    Når du er nået hertil, minder arbejdet om et hjul med 13 dobbelte eger ;)

    Skift farve

    5. omg. 1 km i 1. lm-bue i forrige omgang, 2 lm, 2 fm i samme lm-bue, 1 lm, (3 fm i næste lm-bue, 1 lm)x12, afsluttes med 1 km i 2. lm

    Nu har ”hjulet” fået et smalt kulørt dæk på ;)

    Skift farve

    6. omg. 6 lm, 1 fm omkring 1. lille lm-hul i forrige omgang, (4 lm, 1 fm omkring næste lille lm-hul i forrige omg.)x12, afsluttes med 1 km i 2. lm.

    7. omg. 3 lm, 3 stm omkring 1. lm-bue i forrige omg., (4 stm i næste lm-bue)x12, afsluttes med km i 3. lm.

    8. omg. 2 lm, 1 fm i hver stm i forrige omgang hele vejen rundt, afsluttes med 1 km i 2. lm.


    Nu er den runde uglegrundmodel hæklet. Herefter skal der hækles ører og kant-farve på, så undlad evt. at lukke arbejdet endnu.

    God fornøjelse
    og Julemor

  8. #28
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal du have lillebi
    og Julemor

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Jeg endte med at lægge uglerne til side i august. Nu har jeg så hittet dem frem igen. Og istedet for at starte med at fundere over igen, hvordan ørerne bliver bedst, så startede jeg med at få hæftet alle enderne på de ugler, jeg havde færdige. Og så gik jeg igår igang med øjnene...

    Ugleøje:

    Lav en magisk løkke (kan jeg ikke forklare, men søg på nettet, hvis...), hækl 3 lm. Hækl 14 db. stgm. rundt i ringen og afslut med 1 km i 3. luftmaske.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •