Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 50

Emner: Hæklet sengerand??

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146

    Hæklet sengerand??

    Jeg har en der har spurgt om jeg kan hækle et cover til en sengerand.. Det vil jeg umiddelbart mene jeg kan, men jeg tænker lidt om det er specielt praktisk? Nogen der har hørt om det/set det før?

    Derudover vil hun gerne have et hæklet "trafiktæppe". Altså sådan et tæppe med vejbaner osv på, som ungerne kan kører biler på... Tror I det er muligt? Jeg tænker at jeg kan bruge http://www.myphotostitch.com/ til at lave et mønster.. men vil det overhoved kunne bruges? Og skal det så bare laves i en "grov" bommuld??

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af chrillj Se meddelelser
    Jeg har en der har spurgt om jeg kan hækle et cover til en sengerand.. Det vil jeg umiddelbart mene jeg kan, men jeg tænker lidt om det er specielt praktisk? Nogen der har hørt om det/set det før?

    Derudover vil hun gerne have et hæklet "trafiktæppe". Altså sådan et tæppe med vejbaner osv på, som ungerne kan kører biler på... Tror I det er muligt? Jeg tænker at jeg kan bruge http://www.myphotostitch.com/ til at lave et mønster.. men vil det overhoved kunne bruges? Og skal det så bare laves i en "grov" bommuld??
    Høp høp høp....mener at jeg har set sådan et trafiktæppe hæklet på en svensk hjemmeside....jeg smutter lige i arkivet - vent lige

    (Og ja, jeg vil da mene, at man sagtens kan lave en hæklet sengerand...evt. med babymotiver eller oldemorsfirkanter eller bogstaver eller eller eller )
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Høp høp høp....mener at jeg har set sådan et trafiktæppe hæklet på en svensk hjemmeside....jeg smutter lige i arkivet - vent lige

    (Og ja, jeg vil da mene, at man sagtens kan lave en hæklet sengerand...evt. med babymotiver eller oldemorsfirkanter eller bogstaver eller eller eller )
    Uhh kunne være godt hvis du lige havde sådan et billed af trafiktæppe.. jeg har lige leget med myphotostitch og det blir sku noget makværk syntes jeg

    Og ja sengeranden kan sagtens lade sig gøre.. Hun vil have oldemorfirkanter.. Men jeg syntes bare ikke selv det er vildt praktisk

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af chrillj Se meddelelser
    Uhh kunne være godt hvis du lige havde sådan et billed af trafiktæppe.. jeg har lige leget med myphotostitch og det blir sku noget makværk syntes jeg

    Og ja sengeranden kan sagtens lade sig gøre.. Hun vil have oldemorfirkanter.. Men jeg syntes bare ikke selv det er vildt praktisk
    Mht sengeranden, så tror jeg heller ikke, at den vil være vildt praktisk, men hvis det "kun" skal fungere som betræk, og dermed som pynt, udover et stofbetrukket stykke skumgummi, så tror jeg det er ok. Men efter min mening, så SKAL der stof indenunder garnet.

    Men altså altså altså....jeg kan skutte finde det legetæppe...kan finde en masse syede. Men jeg er RET sikker på, at dengang jeg ledte efter et hæklet bil-mønster, så dukkede der en svensk side op, og jeg mener, at der var et foto af en dreng, der lå og kørte med den hæklede bil på et hæklet biltæppe. Har vist også set et engelsk på Ravelry engang...der er altså noget der dæmrer...men kan jeg finde det?????? (hi hi hi...min absolutte yndlingssmilie herinde...elsker dens frustration ) - Men jeg NÆGTER at give op....jeg leder videre!!! BASTA!!!
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hvad er en "sengerand" for noget? Måske er det bare mig, der ikke forstår udtrykket.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    04 Sep 2009
    Geografisk sted
    Holte
    Indlæg
    146
    Jeg tænker på om det trafiktæppe skal være til pynt eller til at lege med biler på... for jeg kan da huske vejene skulle være "pænt jævne" for at min søn ville lege med biler på sit... ellers blev der kørt direkte på gulvet istedet
    - Så til leg, ville jeg foretrække et syet.
    LHolte

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Kalundborg NVSjælland
    Indlæg
    133
    en sengerand er den kant man lægger i en barnetræmmeseng som stødpude.
    jeg ville ikke lave et hæklet trafiktæppe, det bliver at for ujævnt at lege på og der ville blive trukket alt for mange tråde ud.
    Ha' en god dag
    fra Anne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Ja en hæklet sengerand er fint; Men jeg ville hækle den i fm,
    så barnet ikke kan få fingrene ind i diverse mellemrum i stgmasker og mellemrum,
    når det kan begynde at gribe ud.
    Hækl store motiver ind i randen evt som lommer. F.eks et hus, en bil,skib,
    så kan du hækle nogen små dukker til, der kan sidde i lommen,
    når det ikke bliver brugt.
    Og mor og far kan sove længe om søndagen, når barnet leger med dukkerne.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Mht sengeranden, så tror jeg heller ikke, at den vil være vildt praktisk, men hvis det "kun" skal fungere som betræk, og dermed som pynt, udover et stofbetrukket stykke skumgummi, så tror jeg det er ok. Men efter min mening, så SKAL der stof indenunder garnet.

    Men altså altså altså....jeg kan skutte finde det legetæppe...kan finde en masse syede. Men jeg er RET sikker på, at dengang jeg ledte efter et hæklet bil-mønster, så dukkede der en svensk side op, og jeg mener, at der var et foto af en dreng, der lå og kørte med den hæklede bil på et hæklet biltæppe. Har vist også set et engelsk på Ravelry engang...der er altså noget der dæmrer...men kan jeg finde det?????? (hi hi hi...min absolutte yndlingssmilie herinde...elsker dens frustration ) - Men jeg NÆGTER at give op....jeg leder videre!!! BASTA!!!
    Aiiii jeg ville elske hvis du fandt det igen

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Mar 2010
    Geografisk sted
    Stouby
    Indlæg
    146
    Citat Oprindeligt indsendt af LHolte Se meddelelser
    Jeg tænker på om det trafiktæppe skal være til pynt eller til at lege med biler på... for jeg kan da huske vejene skulle være "pænt jævne" for at min søn ville lege med biler på sit... ellers blev der kørt direkte på gulvet istedet
    - Så til leg, ville jeg foretrække et syet.
    Lidt en blanding har hun tænkt sig. Men mest til pynt..

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •