Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Nogen tips til kreativ MC ferie i Jylland?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637

    Nogen tips til kreativ MC ferie i Jylland?

    Hejsa alle

    Jeg har LIGE erhvervet mig mit MC kort.. og min nye cykel skal ud at cruise...

    Pengene er små, men overvejer at bare pakke teltet og køre ud i det blå... i Jylland...

    Har I nogen gode tips til steder man bør besøge?
    Arbejdende værksteder og andre kreative ting? (som helst ikke koster så meget)

    Skal gerne passe med små gode pletter, hvor man gratis kan parkere cyklen og slå et lille telt op... (altså bare i nærheden)
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  2. #2
    cubik Gæst
    Der er flere MC klubber ovre i det jyske der tilbyder gratis overnatning, når blot du selv har teltet med. du kan finde flere af dem via www.mctouringclub.dk bla. MC Campen i Nødager, som ikke er specielt dyr at overnatte på (50,- kr pr overnatning).
    Der er også Mosten MC, som tilbyder gratis overnatning. Der findes også shelter pladserr, men der skal man tit gå et godt stykke for at komme til dem. Husk blot at tjekke den enkelde klubs kalender for evt. aktiviteter.
    Shelterpladser med adgang for handikappede kan der kørest næsten helt ned til. Du kan finde shelterpladserne via http://www.naturstyrelsen.dk/

    Det kan varmt anbefales at tage en tur ved Mols bjerge, som er et fantastisk kønt område. Vejle området er også skønt.

    Er selv ivrig MCist og taler af erfaring. Vi mødes på vejen, skal selv der over om ca 1 1/2 uge.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    skive
    Indlæg
    132
    hvornår har du planer om at tage afsted , jeg har en veninde der mangler nogen til at sove i sit hus og fodre hendes katte 4 stk det ligger i skive og så kunne du jo køre ud derfra,
    vi er selv mc kører og synes der er mange gode ture her omkring
    du må også gerne slå telt op på vores græsplæne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    08 Mar 2008
    Geografisk sted
    x
    Indlæg
    112
    [QUOTE=cubik;338884]
    Shelterpladser med adgang for handikappede kan der kørest næsten helt ned til. Du kan finde shelterpladserne via http://www.naturstyrelsen.dk/

    Beklager at være lyseslukker men:
    De gratis shelterpladser er kun for dem på gåben eller alm. cykler - de må IKKE bruges af personer som er på MC eller i bil.

    Citat fra teltpladser.dk:
    Teltpladserne kan benyttes af vandrere, cyklister, ridende, kano- , kajak- og jollesejlere, roere m.v. - altså ikke-motoriserede campister. Pladserne er ikke beregnede til grupper. Her henvises til andre ordninger - se teltpladser for grupper.
    NGEN ADGANG FOR GÆSTER MED MOTORISEREDE KØRETØJER DVS. BILER, MOTORCYKLER, CAMPINGBUSSER, CAMPINGVOGNE, SCOOTERE, KNALLERTER O.L.

    Så tjek en ekstra gang før teltet bliver slået op - god tur ud i det fri.

    Bogormen


  5. #5
    cubik Gæst
    Kære Bogorm
    Hvis man kontakter de private shelterpladser i forvejen er det tit muligt at være der med motorkørertøjer også

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af tella Se meddelelser
    hvornår har du planer om at tage afsted , jeg har en veninde der mangler nogen til at sove i sit hus og fodre hendes katte 4 stk det ligger i skive og så kunne du jo køre ud derfra,
    vi er selv mc kører og synes der er mange gode ture her omkring
    du må også gerne slå telt op på vores græsplæne
    hejsa... det var da en DEJLIGT tilbud.. men jeg ville nu køre fra sted til sted... så at passe katte er nok ikke lige i mine tanker denne gang...
    ellers mange tak for tilbuddet!!
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    07 Jul 2009
    Geografisk sted
    4180 Sorø
    Indlæg
    637
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Der er flere MC klubber ovre i det jyske der tilbyder gratis overnatning, når blot du selv har teltet med. du kan finde flere af dem via www.mctouringclub.dk bla. MC Campen i Nødager, som ikke er specielt dyr at overnatte på (50,- kr pr overnatning).
    Der er også Mosten MC, som tilbyder gratis overnatning. Der findes også shelter pladserr, men der skal man tit gå et godt stykke for at komme til dem. Husk blot at tjekke den enkelde klubs kalender for evt. aktiviteter.
    Shelterpladser med adgang for handikappede kan der kørest næsten helt ned til. Du kan finde shelterpladserne via http://www.naturstyrelsen.dk/

    Det kan varmt anbefales at tage en tur ved Mols bjerge, som er et fantastisk kønt område. Vejle området er også skønt.

    Er selv ivrig MCist og taler af erfaring. Vi mødes på vejen, skal selv der over om ca 1 1/2 uge.
    Tak for links.. det vil jeg fluks se på... godt tip med MCtouring....
    Venlig Hilsen Brumby
    Intet håndarbejde må være perfekt - lav altid een fejl... Så man kan se at det er håndarbejde...

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jeg vil bare sige rigtig god tur og fortæl os om hvordan det gik når du kommer hjem..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jamen, hvis der er en parkeringsplads i nærheden af et shelter (hvor man ikke skal gå mere end 80 - 100 m hen til shelteret), mon man så ikke må bruge det alligevel? Der er et shelter lige bag ved Lodbjerg Fyr her i Sydthy. Parkeringspladsen er lige oppe ved fyret. Og i Lyngby (ca. 12 km nord for fyret) er den gamle redningsstation lavet om til overnatning. Men selvfølgelig må man ikke køre på knallert, motorcykel - og måske heller ikke cykel på vandreruterne. Men der er da veje, så man kan komme til overnatningsstederne alligevel både i bil, på cykel, knallert og motorcykel.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •