Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 10 af 10

Emner: ''Ny'' med broderi

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    17 Sep 2011
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    3

    ''Ny'' med broderi

    Halløj alle sammen...

    Jeg er delvis ny med at lave broderier, men nu har jeg tænkt på en masse..

    1) Hvad gør I ved et mønster hvor der ikke er farvekoder med? Finder I selv på hvordan farverne skal være?

    2) Hvor gør I af alt det I har lavet? Nu er jeg studerende, og jeg har faktisk ikke nogen ide om, hvor jeg skal gøre af det senere.. Min familie/svigerfamilie er ikke så meget til broderier, men jeg elsker dem!! Så hvad gør I? :-)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Hvis der ikke er farvekoder på mønsteret, er der jo blot frit slag med farveladen. Er det et mønster der har været en farvekode til, kan man jo efterlyse den.

    De færdige broderier kan du bruge selv, eller forære dem væk. Hvis du vælger broderier på ting der bruges i hjemmet, som fx dækkeservietter, duge, betræk til puderne i sofaen, bogmærker m.v. med motiver du kan lide, er det jo blot et spørgsmål om at huske at bruge det.
    Der er også mange virkelig flotte vægbilleder, hvor man på afstand godt kan blive i tvivl, om det er et print/plakat.

    God fornøjelse :-)
    Mvh
    Salvia

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    Hej

    Nu ved jeg ikke hvad vil brodere,men jeg ville så gerne have nogle store broderede puder og har ikke lige penge til at købe dem,så jeg var heldig at finde denne bog,og jeg er igang med min 3 pude :-)
    Men har også tænkt at jeg nok skal lave mig en stor taske og nogle sæder...der er også mange ideer i bogen,lampeskærme,rammer osv.IMG_1688.jpg

    IMG_1689.jpg

    IMG_1690.jpg

    IMG_1691.jpg

    IMG_1692.jpg


    Måske lidt ideer
    Jeg syr med uldgarn,og har kun suppleret med 3 nøgler,fra det første je købte ind,og jeg har vist garn til et par puder mere...så det strækker rigtig langt.

    jeg har desværre ikke fået syet bagsider på mine puder,for jeg har ingen symaskine,men det skal nok komme en dag.

    Der er farvekoder i borgen,men jeg vælger selv.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    17 Sep 2011
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    3
    Tak for svaret :-) Dog er jeg slet ikke så øvet som jer herinde (hvad det lyder til) Hah, jeg har kun prøvet at brodere med korssting 2 gange, men nu når manden skal til at være i skolen til sent også i sommerferien, så skal jeg have noget at lave :-D
    Men vil da lige kigge i den bog så. Men havde nu tænkt mig at lave nogle billeder.. altså fx stjernetegn og den slags. Noget som jeg måske gerne selv vil have :-D Og så håbe på at blive så god at andre måske kunne tænke sig noget :D

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    17 Sep 2011
    Geografisk sted
    Odense
    Indlæg
    3
    Salvia

    Hehe mange tak. Jeg har faktisk fundet en masse ting der ser spændende ud :D

    Kan du fortælle mig hvad du begyndte med, aller første gang? :-) Bare for noget inspiration..

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Nogen gange kommer inspirationen til hvad man skal bruge det syede til først når det er undervejs eller helt færdig.

    Det er meget moderne i øjeblikket at bruge de store gamle syede billedertil tasker og puder.
    Så det var måske en ide for dig også at bruge nye billeder til. Ihvertfald noget jeg selv ville bruge nogen mønstre til jeg har liggende.
    Mindre motiver kan du sy ind i bogomslag på forsiden eller også bruge til lommer på tasker, puder o.s.v..

    Nogen af de første ting jeg selv syede for en million år siden var puder til mit værelse. Og en klokkestreng med de sødeste julemus (som jeg stadig har). Senere syede jeg silhuetbilleder som jeg havde hængende i en årrække indtil der måtte noget nyt op. De ligger nu og venter på et nyt liv på en pude med stoffer i bomuld, der passer i farven.
    Prøv evt. at google puder i billeder og der kom masser af inspiration frem.

    Rigtig god fornøjelse med en dejlig hobby.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Se, nu er jeg én der ikke duer til pynte- og nipsting, så jeg kan ikke have broderier hængende på en væg eller sådan noget, for hvad pokker skal jeg bruge det til? Derimod elsker jeg, når tingene kan "bruges" til noget. Og se lige denne her - det er da en sød idé at blive inspireret af.

    En taske kan jo ALTID bruges (synes jeg ), og så kan du jo lave en masse små broderier (f.eks. de stjernetegn du nævner). Der findes jo også en masse små gratis broderier på nettet. Det er bare om at google løs.

    Ellers er der jo Myphotostitch, hvor du kan uploade alverdens billeder, og så laver programmet dem fluks om til broderimønstre.

    Mulighederne er mange - glæder mig til at se, hvad du får lavet.
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Aller første gang var med forskellige faver garn og en gammeldags gulvklud, som min mormor satte alle os unger til at "sy", så snart vi var gamle nok til at kunne holde på en nål. Vi "syede" over-under-over-under etc. hele rækken hen med den valgte farve garn til den stribe, og fortsatte med en anden farve garn til den næste stribe, til hele kluden var fyldt ud. Derpå syede hun den sammen til en pude.

    Min mormor var ferm med sine hænder, strikkede, hæklede, syede, broderede, og satte os hellere end gerne i sving med nål og tråd eller pinde og garn, fra vi kunne styre det.

    Når du ikke er så rutineret med korssting, vil jeg anbefale at starte med overskuelige projekter på aida, uden for mange farver, stikkesting og andre specialsting. Efterhånden som du får rutinen i at tælle og skifte farve, kan du vælge nogle broderier, der er lidt mere udfordring i.

    Ateljé Margaretha (http://www.margaretha.dk) synes jeg har et pænt udvalg af alt fra broderier til begyndere til de meget avancerede broderier.

    Jeg tror, jeg ville starte med nogle nemme julekort, selv om jul ikke lige er det, man har mest lyst til at tænke på i løbet af sommeren. Men det tager som regel længere tid end man regner med, og så er de klar til december, til at glæde et par familiemedlemmer
    Mvh
    Salvia

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    04 Feb 2007
    Geografisk sted
    flensborg
    Indlæg
    19

    også ny med broderi

    - og kunne godt tænke mig en et mønster på et peace tegn - vil brodere en pung til min datter og kan ikke lige finde et passende møsnster.

    hvis jeg kan finde ud af det, lægger jeg billeder ind senere ...
    Lone, Flensborg
    Lykken er som månen, den tager til og af

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af lonchen Se meddelelser
    - og kunne godt tænke mig en et mønster på et peace tegn - vil brodere en pung til min datter og kan ikke lige finde et passende møsnster.

    hvis jeg kan finde ud af det, lægger jeg billeder ind senere ...
    Er der mon et af disse der kan bruges? Ellers, så kan du jo tegne det op på ternet papir selv. Det er jo et rimeligt simpelt mønster at tegne. Og hvis du vil, så kan du jo uploade det til Myphotostitch (se linket i indlæg 7), og vælge hvor mange sting det skal være.

    Det kommer jo også an på hvor stort eller småt det skal være, og over hvor mange tern
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •