Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 12 af 12

Emner: Hjælp til valg af symaskine

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Bernette er en billig efterligning af Bernina og jeg har meget dårlige erfaringer med den.
    Gribersystemet var ikke godt nok og fejlsting kan ødelægge enhver syglæde, så er det ikke så vigtigt med et stort antal sømme.
    Man får mere stabil syning i en brugt maskine af et godt mærke som fx ægte bernina, pfaff, janome osv.
    De fleste forhandlere sælger også brugte maskiner som er efterset og i orden.

  2. #12
    marion Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Boyish Se meddelelser
    Tak for alle svarende :D Jeg bor lige udenfor hjørring, så jeg tænker at det er nemmest at handle ude hos Kjærgaard - så kan jeg også afprøve symaskinerne

    Knhobby
    : Den jeg har kigget på kan også lave knaphuller, det er en af de der 4-steps :) Jeg ved bare ikke om de er noget værd, eller om jeg skal have sådan en 1 step?

    lis ai: Hvad for et mærke er din Pfaff? :D

    Fine: Det skal jeg gøre! :)

    Ok, jeg satte lige til at læse om pfaff, og den eneste jeg har råd til er Hobbyline 1132 og Hobbyline 1142 (Jeg kunne ikke finde specifikationerne fra 1142, så jeg ved ikke om den kan mere end 1132 udover pyntesting?)
    men 1132 kan ikke lige så meget som Bernina 12, der endda er billigere.
    Men jeg skal se efter en Pfaff, det kan jo være han er til at handle med når man har et budget :)
    Jeg købte en pfaff ekspression quilt 2046 brugt af ham til 2500 kr. og fik da 2 års garanti oveni. Så han er helt klart god at handle med. du skal bare sige, hvad du skal bruge den til, og hvad dit budget er. Er så glad for at jeg valgte at købe en brugt for så kunne jeg få det mere for mine penge for havde også et budget på de 2000 kr. men så havde han jo lige den jeg var forelsket i også mødtes vi lidt på halvvejen for den stod til lidt mere end det jeg gav. Og man får også dejligt tilbehør til :-)

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •