Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Hjælp til hæklede mundservietter - nu virker det for mig :-)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304

    Hjælp til hæklede mundservietter - nu virker det for mig :-)

    Aaaaargh nu troede jeg lige, at jeg havde knækket hæklekoden, men NEJ

    Jeg vil gerne hækle disse mundservietter http://www.1000ideer.dk/detaljevisni...AjrDcmntId=536 hvilket i mine øjne skulle være helt simpelt, fordi det eneste det kræver er luft og stangmasker, men jeg forstår bare ikke en meter efter 1. Række
    Er der mon nogen, der kan skære det ud i pap for mig, eller er det allerede skåret så meget ud, som det kan, og jeg så bare er for hækledum til at fatte det ??
    Mange hilsener

    Kastanje

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Hvilke hæklede mundservietter er det?

    Nåhhh der kom linket :-)
    De ser fine ud - det må prøves.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  3. #3
    cubik Gæst
    Tvivler på at du er for hækledum....men hvis du gern vil have hjælp, så hjælper de gevaldigt med et link til den pågældende opskrift

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    Nu med link

    Fik lige trykket lidt for hurtigt på send
    Mange hilsener

    Kastanje

  5. #5
    cubik Gæst
    Der var du godt nok hurtig med det link

    har du læst hvad der står på linie 2 og gjort nøjagtigt som der står

    2. Række: Vend m 3 lm, og *1 stg. over forrige rækkes stg. i 2. stgm. (efter lm. )fortsæt med stgm. i henholdsvis forrige rækkes lm-bue og stgm i alt 6 gange, = 7 stgm, lm, spring en m over*

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Det forekommer heller ikke mig som superlet forståeligt, og heller ikke næste linie.
    Må heller smutte i seng og se om det er nemmere i morgen....
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    24 Jan 2011
    Geografisk sted
    ribe
    Indlæg
    423
    Det kan hjælpe at kigge godt på billedet. 1. række er kanten med huller hele vejen.
    2. række starter med et hul, dvs de 3 luftmasker udgør yderkanten og den nye stangmaske skal hækles i den gamle rækkes 2. stangmaske (efter den gamle rækkes luftmaske), fortsæt med 6 stgm mere - de skal stå tæt, så de skal hækles hveranden i gammel lm og hveranden i gammel stgm. Så har man i alt 7 stgm tæt sammen og derefter hækles et hul igen (lm og spring over en m fra gamle række), 7 stgm tæt, hul, osv osv

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Sydvestjylland
    Indlæg
    144

    1. række

    I opskriften står der slå 90 lm op og vend med 3 stg. Der skulle nok have stået; vend med 3 lm. Det giver i hvert fald mere mening for mig.

    Den første række er en hulrække. D.v.s. 1 stgm og 1 lm.
    De første 3 lm svarer altså til 1. stgm, derefter 1 lm, og 1 stgm i næste m. Det giver den 5. lm du skal starte i når du begynder på 1. række.

    Jeg syntes heller ikke 2. række giver mening. Sådan ville jeg lave den; Hele vejen uden om servietten skal der være en hulrække, derfor ville jeg starte med 3 lm + 1 lm, 1 stgm i næste stgm, 1 stgm i lm, 1 stgm i stgm, 1 stgm i lm, 1 stgm i stgm, 1 stgm i lm, 1stgm i stgm, (altså 7 stgm), 1 lm, 7 stgm.Fortsæt således omgangen ud, og slut med 1 lm, og 1 stgm i 3 lm på forrige række.

    Jeg ville vende med 4 lm hver gang, og slutte med 1 stgm i 3. lm på forrige række.

    Jeg ved ikke om det hjælper, men så må du skrive igen.
    Kh bstorm.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Fanø - 6720
    Indlæg
    304
    SÅDAN....NU virker det for mig

    1000 TAK, hvor er i bare fantastiske til at hjælpe

    Jeg elsker simpelthen det her forum - jeg har lært rigtig mange ting i løbet af min tid herinde...og nu lærte jeg så også at hækle mundservietter...selvom jeg i går aftes truede med at smide min hæklenål i havnen
    Mange hilsener

    Kastanje

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •