Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emner: Kostumehjælp

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304

    Kostumehjælp

    Hejsa

    Jeg har forvildet mig ind i rollespil igen og har tænkt at jeg skal være heks, gammel og grå rynker og det hele.

    Kostumet skulle gerne være lidt laset, lappet og pjaltet og jeg tænker noget i retning af en kjole eller nederdel og bluse med påsyede resten af forskellig art.

    MEN hvordan gør man sådan noget og har I nogle gode fif?

    og så lige et andet lille spørgsmål, jeg har tænkt mig at jeg skal have fæle rynker og det hele men nu kan jeg ikke huske hvad den der modellervoksting hedder man former den slags med, regner også med en vorte og et par bylde ar :-) det er trods alt et horror scenarie....

    Håber I kan hjælpe mig.

    Hilsen
    Lisa/Mafalda

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Prøv at se denne side...

    http://dramashop.dk/page/teaterhjoernet-butik-i-kbh-21/

    Den ligger godt nok i KBH men der er en netshop
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    27 Jan 2008
    Geografisk sted
    6971
    Indlæg
    2.001
    Det du mangler til vorter m.m. hedder Derma vax:
    http://www.avformshop.dk/derma_voks_60_ml-p-159.html

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Tak skal I have det må jeg lige kigge på....

    Så er det bare selve kostumet for det ser ikke lige ud som om der er nogen vejledninger på hvordan man gør det inde på de sider...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Den nemme. Tag et stykke stof på ca 3 meter, fold det på midten, klip hul til hoved. Sy siderne sammen i en bue så der er ærmer på . Og så lige en snor om maven. Så mangler de bare at rimpe noget pynt på. Edderkoppeurt fåes i lægetøjsbutikkerne
    Hilsen Knhobby - Kirsten

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Meningen med kostumet er at tage en gammel eksisterende kofte og nederdel og så pjalter og laser, pels og lign. på, jeg skal bare have fundet ud af hvordan jeg nemmest gør det så det bliver naturligt.

    Den med stoffet med hul i midten er jeg vokset fra, men ellers er idéen god jeg foreslår det tit til nybegyndere. Jeg er voksen spiller og spillede i 5 år inden jeg holdt pause så jeg tror måske de andre forventer en lidt højere kostumestandart fra min side tihi.

    jeg kan forresten lige opdatere jer på de indkøb jeg har lavet i dag: en bayern hat (lille spids hat), teatersminke til at farve mig gammel, jeg regner med at jeg selv kan klare den, grå spray hårfarve og sort tandlak der skal få mine tænder til at se hærgede ud...det bliver en FED weekend....den 27.-29. juli :-D

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Dette er min heks.

    148468_1717496938097_3191358_n.jpg

    Hun består af:

    En lang nederdel (rødbrunt taft), en lidt kort "trøje" med lidt pels på i kanten, og under den, blot en alm. top i en farve der passer til.

    Kappen er lavet af noget gråt taft, klippet i facon og kantet lidt. Net-halløjet købte jeg i en butik med div. udklædning, og satte nogle flagermus fast på.

    Hatten er fra samme butik, men jeg syntes den var lidt kedelig, så jeg lavede noget pynt af noget tyl af en art, sorte roser og en stor flagermus. Der er siden tilføjet nogle tynde, farvede silkebånd der hænger fra hatten.

    Sorte blondehandsker på hænderne. Træ-krukken fandt jeg på loppemarked for nogle år siden. Den indeholder selvfølgelig Heksehyl og Flagermus, når jeg er ude som heks. :-)

    1heksepynt.jpg

    heksehat.jpg

    Skulle nederdelen ikke bruges i andre sammenhæng, ville jeg sy forskellige lapper, af blomstret, farverigt stof, på den med lidt store, grove sting - i hånden. Og min hat skal have lidt kunstigt spindelvæv, næste gang den skal bruges. En blondeparaply er også et ønske.

    Men der er jo, heldigvis, utallige måder at lave sin heksedragt på. Byg lidt på hist og pist, og pludselig er dragten helt rigtig. :-)
    Mvh
    Salvia

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Super lækker heks Salvia!

    Jeg regner med at min skal passe ind i middelalderen fordi det scenarie jeg forhåbentlig skal med til er high fantasy og selvom der ikke står noget på hjemmesiden om påklædning går jeg ud fra at det ikke er helt moderne.....men måske jeg skulle finde ud af det, for det ville være nemmere at det ikke behøver at være hør og pels og lignende....

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    19 Oct 2008
    Geografisk sted
    7120 Vejle øst
    Indlæg
    304
    Jo det er middelalder det skal passe ind i :-) gad vide om man kan flå i hør...

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    Citat Oprindeligt indsendt af Mafalda Se meddelelser
    Jo det er middelalder det skal passe ind i :-) gad vide om man kan flå i hør...
    grov sandpapir?
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •