Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 15

Emner: Hjælp til mønster på elefant

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444

    Hjælp til mønster på elefant

    Jeg er ved at lave den stribede elefant, som ofte har været vist her. (Jeg kan ikke finde den i nogen tråd, men det er den, med den lange hale og mange striber)
    Jeg har hæklet alle udtagninger - det var en række 13. Den sluttede med at man skulle hækle 2 fm i hver 12. maske.
    Så 20 omgange uden udtagning.
    Så kommer problemet: De beskriver næste omgang som: Hækl hver 12. og 11. maske sammen på hele omgangen.
    Jeg har prøvet at hækle den 11. og 12. maske sammen men det passer ikke omgangen ud. (Jeg sluttede jo også udtagningen med 2 i hver 12. maske)
    Mener man at man skal tage 11 og 12 sammen - SAMT - 12 og 13 sammen?) . Jeg forstår det ikke og det passee som sagt ikke med maskeantallet.
    Håber I forstår ..HJÆLP

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af Nettemor Se meddelelser
    Jeg er ved at lave den stribede elefant, som ofte har været vist her. (Jeg kan ikke finde den i nogen tråd, men det er den, med den lange hale og mange striber)
    Jeg har hæklet alle udtagninger - det var en række 13. Den sluttede med at man skulle hækle 2 fm i hver 12. maske.
    Så 20 omgange uden udtagning.
    Så kommer problemet: De beskriver næste omgang som: Hækl hver 12. og 11. maske sammen på hele omgangen.
    Jeg har prøvet at hækle den 11. og 12. maske sammen men det passer ikke omgangen ud. (Jeg sluttede jo også udtagningen med 2 i hver 12. maske)
    Mener man at man skal tage 11 og 12 sammen - SAMT - 12 og 13 sammen?) . Jeg forstår det ikke og det passee som sagt ikke med maskeantallet.
    Håber I forstår ..HJÆLP

    De næste omgange står beskrevet som så: Hækl hver 11. 0g 10 maske sammen på hele omgangen.
    og så Hækl hver 9. og 8. maske sammen ...

    jeg forstår det simpelthen ikke ....under alle omstændigheder hvorfor ikke omvent -

  3. #3
    cubik Gæst
    har du mulighed for at lægge et link ind på den elefant du er ved at lave. Så vil det nemlig blive nemmere at hjælpe dig

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    har du mulighed for at lægge et link ind på den elefant du er ved at lave. Så vil det nemlig blive nemmere at hjælpe dig

    http://www.cchobby.dk/ide/752-haeklet-elefant/

    Det er fra række 15. Jeg plejer godt at kunne tackle de opskrifter, men det passer som sagt ikke - og jeg forstår den ikke ...ej heller de næste rækker

  5. #5
    cubik Gæst
    Jeg prøver lige at hækle med for jeg syntes det ser lidt kryptisk ud....vender tilbage når jeg er nået til dit smertenspunkt....det bliver nok først i morgen

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Ja nu ved jeg jo ikke om det er den rigtig elefant jeg har fat i her, for jeg kan ikke lige få den række 13 du skriver til at passe ind: I min opskrift står der i række 13. Hækl 2 fm i hver 2 m. (ialt 15 fm). Det er lige før kroppen begynder.
    Kroppen:
    på omg 48 har du 112 m.
    49. omg.: *hækl 6 fm, hækl 7. og 8. fm sammen* Gentag *til * omgangen rundt. (ialt 98 fm)
    omg.: 51.: *hækl 5 fm, hækl 6. og 7. fm sammen* Gentag *til* omgangen rundt (ialt 84 fm)

    Nå mens jeg så har skrevet her kan jeg se du har lagt et link til en helt anden elefant.

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Ja nu ved jeg jo ikke om det er den rigtig elefant jeg har fat i her, for jeg kan ikke lige få den række 13 du skriver til at passe ind: I min opskrift står der i række 13. Hækl 2 fm i hver 2 m. (ialt 15 fm). Det er lige før kroppen begynder.
    Kroppen:
    på omg 48 har du 112 m.
    49. omg.: *hækl 6 fm, hækl 7. og 8. fm sammen* Gentag *til * omgangen rundt. (ialt 98 fm)
    omg.: 51.: *hækl 5 fm, hækl 6. og 7. fm sammen* Gentag *til* omgangen rundt (ialt 84 fm)

    Nå mens jeg så har skrevet her kan jeg se du har lagt et link til en helt anden elefant.
    det lyder ikke som min. Prøv at tryk på linket. Det er den mest elendige opskrift jeg længe har set...jeg må se, om der nogen, som kan knække den....
    Ville have ønsket, at have hæklet en, som er bedre beskrevet, som jeg kan se, at den er, som du har....

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    09 Mar 2010
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    444
    Citat Oprindeligt indsendt af cubik Se meddelelser
    Jeg prøver lige at hækle med for jeg syntes det ser lidt kryptisk ud....vender tilbage når jeg er nået til dit smertenspunkt....det bliver nok først i morgen
    Lis har en anden opskrift - men ikke denne, som du kan se linket til. Det ser som sagt ok ud, med udtagningerne. Men det er ikke til at forstå for indtagningerne....mener der er nogen, som har hæklet denne , men jeg kan ikke finde den.

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    13 Jun 2012
    Geografisk sted
    København
    Indlæg
    188
    Når du har taget to masker ud i hver 12....Kunne du så ikke tage tage m 12 og 13 sammen.

  10. #10
    cubik Gæst
    Der er en fejl i opskriften. Du skal starte indtagningerne med at hækle 12 og 13 sammen, så kommer den til at passe. Derefter hækler dufra linie 15. Der skal være 78 masker når du starter med at tage ind.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •