Ja nu kommer jeg så "rendende" med buketter igen Jeg vil egentlig så gerne, at mange flere får øjnene op for blomsters magi. Idag regner det. For mig er det en vidunderlig nyhed, for der er så tørt derude! For andre er det en kedelig genudsendelse, som endnu en dag holder en indendøre... Men her hos mig er der blomster både ude og inde! Jeg nænner i høj grad at tage dem ind, for min have er ikke til fremvisning, men til oplevelse og livsnydelse.

Imorges kl. 6 tog jeg de efterfølgende billeder, inden cameraet drog til dyrskue igen. Og kun den ene buket er fotograferet med blitz for at vise enkeltheder frem. De to øvrige er ikke, fordi jeg godt vil have lidt stemning med fra deres omgivelser - selvom de så er mørkere end virkeligheden... Her er en duft i hele huset og den kan jeg desværre ikke viderebringe.

Buket01.jpgBuket02.jpgBuket03.jpg

Og når vi nu er ved det med duft... Jeg er ikke god til sådan noget med parfume og smykker. Det falder mig meget sjældent naturligt. Men igår havde jeg et - i mine øjne - uovertruffent, duftende smykke på til midsommerfest, sat i håret med hårnåle. Jeg lyver ikke, når jeg siger, at det tiltrak ret så mange opmærksomme øjne Slet og ret et par rosenhoveder med korte stilke, som har stået helt nedsænket i vand et par timer, hvorefter stilkene har fået viklet blomstertape omkring. Sådan tog det sig ud imorges, hvor de også var lidt trætte

RD12 Hårpynt.jpg

Idag er det Rosens Dag 2012. Derfor fór jeg også rundt ude og fotograferede i den tidlige morgenstund. Hvis der er interesse, vil jeg gerne "plage" jer med billederne i en anden tråd senere