Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 20

Emner: Mormors toilet bord *Fundet*

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321

    Mormors toilet bord *Fundet*

    Åhhh....jeg er blevet helt nostalgisk.

    Min mormor havde verdens mest fantastiske sminkebord - desværre døde hun, da jeg ikke var ret gammel, og sminkebordet blev smidt ud (for det var vist gået i stykker - siger min mor)

    Men jeg har nu fundet ud af, at det var et såkaldt: "Marie Antoinette", og jeg leder nu efter sådan et.

    Men de steder jeg har fundet det, har det været nogle ret pebrede priser, og jeg sætter nu min lid til, at der er én af Jer erfarne "Rokke-loppere", der kender et godt og billigt sted her på Sjælland, hvor de evt. ville have sådan et for en billig penge.

    Da jeg desværre ikke har nogle fotos, af min mormors bord, så har jeg fundet lidt fra nettet.

    Sådan her ser sådan et sminkebord ud:
    Sminkebord4.jpg

    Og jeg har fundet ud af, at den "indre indretning" kan se meget forskellig ud:
    Sminkebord1.jpgSminkebord2.jpgSminkebord3.jpg

    Men det der er vigtigt for mig, det er at glaspladen er HEL og uden (for mange) ridser. Og at spejlet også er der (også i god stand).

    Stof og farve er ikke vigtig, for det skal alligevel males hvidt, og have nyt stof på.

    OG OG OG, så skal der være hylder indeni - ligesom på foto 2 eller 3.

    For jeg kan ikke rigtigt huske, om der var en skuffe. Det jeg husker, det var, at der var en hylde, og her stod alle hendes fantastiske tasker (som desværre også blev smidt ud - ARGHHH!!!)

    Og grunden til, at jeg kan huske, at der var en hylde, det er; At jeg ALTID gemte mig indenunder forhænget, når der blev leget gemmeleg hos Mormor og Morfar. For så kunne jeg - mens jeg ventede på at blive fundet - sidde og lege med hendes tasker. Og lige dér i rundingen fra hylden, var der plads til min lille barnekrop, så jeg kunne sidde i fred og ro og lege med tasker - indtil jeg blev fundet.

    Og ved nærmere eftertanke, så tror jeg egentlig, at bordet på billede 3 i nederste række, er det der ligger tættest på "originalen" - rent formmæssigt. Men ikke med stoffet osv. For Mormors var jo hvidt med lyseblåt forhæng. Og det matchede med lampeskærme, sengetæpper og senge. Altsammen noget, som hun selv havde slebet ned, malet og syet osv. Jo jo, der var skam stil over det
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja lad os se .. vi har en del loppemarkeder heroppe om sommeren og så er der jo lige ham der med 7 tallet jeg lever sammen med.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Ja lad os se .. vi har en del loppemarkeder heroppe om sommeren og så er der jo lige ham der med 7 tallet jeg lever sammen med.
    Ja, jeg er normalt ikke en "lopper", så jeg ved jo ikke, hvor der ligger nogle gode og billige loppesteder.
    Jeg er ikke meget for at have andres aflagte ting - jeg ved jo ikke hvad de har lavet med det (og ja, jeg ved godt, at jeg er skør (også) på dét punkt )

    Men da jeg ikke kan få "Mormors sminkebord" fra nyt, eller få hendes originale (det havde jo været det skønneste ), tja, så er jeg nødt til at ty til loppefund.

    Og jeg har jo alligevel tænkt mig, at male det (medmindre det allerede er hvidt), og lave et nyt forhæng osv., så jeg "tør" godt vove mig ud i noget der er "loppet"

    Men det skal som nævnt, nok ligne det, der er på Foto 3 (det der er hvidt indeni) mest. Dvs. med én hylde. Og der behøver ikke være skuffe.

    Pyhaaaa...hvor stiller jeg mange krav nu
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    OK det er sådan et, vi kigger lidt. Send mig lige en PB med hvor meget du har tænkt at ofre på det.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    OK det er sådan et, vi kigger lidt. Send mig lige en PB med hvor meget du har tænkt at ofre på det.
    Der bliver fluks sendt en pb
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Vi leder stadigvæk efter det, men der er ikke kommet noget frem
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af hundeuld Se meddelelser
    Vi leder stadigvæk efter det, men der er ikke kommet noget frem
    Jamen, se lige hvad jeg netop har fået fat i:

    8542b-s.jpg8542-f.jpg

    Juhuuuuuuuu!!! Så nu skal det "bare" vaskes, slibes og poleres, og have en ny omgang maling (på et tidspunkt) - og så må jeg se, om jeg overhovedet vil lave et forhæng, eller om det skal have lov til at være "au naturel"...meeeeeen alt det kan jeg jo ordne løbende, for nu HAR JEG DET!!!!!

    Og tusinde tusinde tak til dig Hundeuld, og til Haven, fordi I ville lede for mig
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    11 Jan 2009
    Geografisk sted
    Nørresundby, nordjylland.
    Indlæg
    316
    Hvor er det bare fint dit nye bord, også flot en tanke det er om din mormor, at du vil have "hendes" sminkebord hos til
    Smil fra
    Carina
    Nu med helt ny blog!

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Hvor er vi glade på dine vegne at du har fundet det.. NU glæder vi så os til at se du får det malet og gjort i orden
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    15 Mar 2011
    Geografisk sted
    2630 Taastrup
    Indlæg
    546
    Citat Oprindeligt indsendt af bubbihund Se meddelelser
    Jamen, se lige hvad jeg netop har fået fat i:

    8542b-s.jpg8542-f.jpg

    Juhuuuuuuuu!!! Så nu skal det "bare" vaskes, slibes og poleres, og have en ny omgang maling (på et tidspunkt) - og så må jeg se, om jeg overhovedet vil lave et forhæng, eller om det skal have lov til at være "au naturel"...meeeeeen alt det kan jeg jo ordne løbende, for nu HAR JEG DET!!!!!

    Og tusinde tusinde tak til dig Hundeuld, og til Haven, fordi I ville lede for mig


    Aajjjjjjj, Stort tillykke, Bubbihund... Hvor kan man være heldig nogen gange...

    Så må du sige til, hvis du får brug for lidt maling..

    Bare send mig en PM, så finder vi en god pris til dig..!!
    Det kræver ærlighed, at sælge elastik i metermål..

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •