Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Hattenål m. specielle dekorationer

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79

    Spørgsmål Hattenål m. specielle dekorationer

    Jeg har købt en hat! Ikke en speciel hat, blot en sød sommerhat, men da den skal bruges udendørs ved særlige lejligheder, får jeg nok også brug for en hattenål, så den kan blive siddende på min øverste etage

    Almindelige hattenåle kan jeg sagtens finde.

    Men jeg vil gerne have en, eller flere, med særlige dekorationer på, der vist er noget anderledes end dem, der kommer frem ved en søgning på google...

    Findes de mon et sted, findes mine ønsker som dekorations-dimser, hvor kan jeg kigge, hvordan sætter jeg dem evt. fast på en hattenål, så det bliver siddende? (Jeg er ikke fan af limpistoler...)

    Jeg kunne godt tænke mig:

    - En stejlende hest
    - En tekop
    - En tepotte
    - En kage/tærte/bagværk (ikke cupcake/muffin)
    - Frugt/grønt

    Nogle der kan pege mig i de rigtige retninger?
    Mvh
    Salvia

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Jeg tænker på, om man mon selv kunne lave dem i fimoler, og så bage dem direkte på nålen, så man undgår limpistolen?
    Men jeg aner ikke, om det vil blive siddende, eller om der SKAL lim til - der må sidde nogle "Fimo-mestre" derude. - Er bare nysgerrig på, om det kunne gøres på den måde.

    Jeg ved godt, at dette ikke er en hjælp, hvis du ikke selv vil lave figurerne - blev bare nysgerrig på, om det kan lade sig gøre

    Men Etsy er altid et godt sted at kigge. Dog er det ikke en stejlende hest, men prøv at se denne her. Så mon ikke, der ligger et eller andet derinde, som du kan bruge?
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på en fest vi var til hvor vi skulle møde op med hjemmelavet hatte og der fandt jeg en gammel filt hat i genbrugsen og tog så en lang kødnål og satte en masse aflange papir lapper på den en elastik til sidst, så krammede jeg papiret enkelvis , jeg kan god sige dig der blev gloet og jeg har nok aldrig grinet så meget af folk kommntar.
    Ledet efter om jeg ikke skulle have et billed, men jeg har ikke fundet et endnu..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Salvia fandt du noget ?
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    02 Feb 2007
    Geografisk sted
    Nordsjælland
    Indlæg
    79
    Har endnu ikke fundet noget i den stil, jeg søger.

    Endte med at købe en hårbøjle med madam blå og kager på :-)
    Mvh
    Salvia

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Jeg brugte nipsenåle som hattenåle i mine hatte m. slør..der var engang
    https://www.google.dk/search?q=nipse...w=1280&bih=707

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •