Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Strøtanker

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    15 Jun 2011
    Geografisk sted
    Hvalsø
    Indlæg
    114

    Strøtanker

    Hej alle skønne Rokkere

    Da jeg i aftes, som sædvanlig, sad med mit strikketøj, kom jeg til at tænke på hvor mange skønne kvinder der sad rundt omkring i de danske stuer og strikkede/hæklede til vores socialt udsatte. Jeg blev faktisk rigtig glad for, at være med i det stykke arbejde og sendte nogle varme tanker til ophavsmanden af Rokken. Det er så skønt at vide, at der stadig findes mennesker som er i stand til at tænke på andre end sig selv. I dagens Danmark er der stadig nogle som ikke kan se ud over deres egen næsetip. Lad os stå sammen om at bevare Rokken og fortsat kæmpe for mennesker i nød, skønt at vide der går folk rundt omkring med f.eks sokker jeg eller en medrokker har fabrikeret, skønt at vide at vores arbejde gør en forskel. Det varmer mig helt ind i sjælen at tænke på. Se blot på alle de ansøgninger Rokken modtager hvert år...
    Har overvejet at finde ud af hvor mange kilo garn og hvor mange kilometer garn, jeg når at få strikket på et år, det bliver til meget, tror jeg.


    Forsat god Rokkelyst til alle og tak til dem der står bag, de bruger en masse tid og kræfter på dettte projekt, stor for det

    Strikkehilsner
    Rødhætte

    ps. ved ikke om det er skreet det rigtige sted..

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.847
    Tak Rødhætte! Det var flot sagt.

    Jeg fortsætter også stadig som varmestuestrikker. Jeg kan jo ikke sidde stille ret længe uden at bruge mine hænder (også selv om jeg er længe om det).

    Jeg synes også det er et flot stykke arbejde Hundeuld og tovholdere/støtter gør med at få garn rundt til os alle og få samlet færdigstrik sammen.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    15 Aug 2010
    Geografisk sted
    Tølløse
    Indlæg
    259
    Godt skrevet , lige mine tanker du fandt frem der
    Mange strikkehilsner Connie

    Ting tar' tid

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    26 Nov 2006
    Geografisk sted
    Odsherred
    Indlæg
    426
    Ja lad os få fred og ro her på rokken og gøre noget for dem der har brug for en hjælpende hånd.
    Hilsen Jens
    Må din dag blive en god dag...

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    07 Oct 2010
    Geografisk sted
    Trekantsområdet - Jylland
    Indlæg
    3.285
    Nemlig.
    Hvis du ikke bestiger bjerget -
    får du ingen udsigt over dalen.

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    07 Jan 2007
    Geografisk sted
    6400 Sønderborg
    Indlæg
    1.210
    Citat Oprindeligt indsendt af Haven Se meddelelser
    Ja lad os få fred og ro her på rokken og gøre noget for dem der har brug for en hjælpende hånd.
    HELT ENIGE......
    supersine669

    carpe diem

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    midtfyn
    Indlæg
    200
    Hvor er det flot skrevet Rødhætte. Det er jo en lille ting der mange gange kan gøre en forskel. Tænk hvilken glæde et par varme strømper eller lune vanter kan gøre hos en hjemløs.
    Tænk på og hjælp andre end dig selv

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •