Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 13

Emner: symærker???

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    28 Jan 2012
    Geografisk sted
    aalborg
    Indlæg
    8

    symærker???

    hej allesammen

    efter at have prøvet nogle gange, forgæves, at lave symærker, har jeg simpelhen brug for noget hjælp,så håber der er nogen her der kan hjælpe mig og fortælle hvordan man lige gør sådan noget???? :)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    01 Jan 2010
    Geografisk sted
    Esbjerg
    Indlæg
    38
    hvad tænker du på når du siger symærker?

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    28 Jan 2012
    Geografisk sted
    aalborg
    Indlæg
    8
    i stedet for at brodere det direkte på tøjet så vil jeg gerne lave broderierne så jeg bare kan sy/stryge dem på.fik at vide af en jeg bare skulle lave broderierne på rivevlies men det fungerer altså ikk

  4. #4
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af skrædderen Se meddelelser
    i stedet for at brodere det direkte på tøjet så vil jeg gerne lave broderierne så jeg bare kan sy/stryge dem på.fik at vide af en jeg bare skulle lave broderierne på rivevlies men det fungerer altså ikk

    Hvilket program har du? Prøv lige se dette link ned i venstre hjørne. http://www.ssmd.dk/broderier-diveres-1.html
    Her i Nordjylland holder vi et 5D kursus d. 17. nov.. 2012 med Lone Krogh

    Inger

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    28 Jan 2012
    Geografisk sted
    aalborg
    Indlæg
    8
    Tak for linket, vil lige kigge på det når jeg logger på computeren:)
    Jeg har 4D, har den store pakke, så kunne virkelig godt bruge et kursus, så jeg kunne udnytte det lidt bedre end jeg har gjort ( det vil sige jeg faktisk ikk rigtig har brugt det) men det er vel ikk så meget ved at komme på 5D kursus når jeg kun har 4D???

  6. #6
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af skrædderen Se meddelelser
    Tak for linket, vil lige kigge på det når jeg logger på computeren:)
    Jeg har 4D, har den store pakke, så kunne virkelig godt bruge et kursus, så jeg kunne udnytte det lidt bedre end jeg har gjort ( det vil sige jeg faktisk ikk rigtig har brugt det) men det er vel ikk så meget ved at komme på 5D kursus når jeg kun har 4D???
    Prøv og spørg Lone Krogh, hendes mail er på denne side
    http://lone-krogh.dk/

    Inger

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    06 Mar 2010
    Geografisk sted
    Midtsjælland
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af skrædderen Se meddelelser
    i stedet for at brodere det direkte på tøjet så vil jeg gerne lave broderierne så jeg bare kan sy/stryge dem på.fik at vide af en jeg bare skulle lave broderierne på rivevlies men det fungerer altså ikk
    Forudsætningen for at broderiet kan stå for sig selv er, at det er kompakt, d.v.s. uafhængigt af den vlies, det er broderet på. Hvis du vælger broderier, der ligner bolde (f.eks en kat uden knurhår ) eller en "free-standing-lace" kan det godt broderes først og sys på efterfølgende. Brug eventuelt opløselig vlies istedet. Fjernelse af denne er nok lidt mere skånsom end med rivevlies.
    Jeg har lige broderet en free-standing lace krave, der skal sættes på en skjortebluse. Den blev rigtig fin, og jeg er ingen brodere-haj, så det skal nok lykkes for dig også.
    Mange hilsner
    Myre

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Jan 2012
    Geografisk sted
    aalborg
    Indlæg
    8
    okay jeg må simpelhen forsøge med det en gang mere, men sidst jeg gjorde det og opløste vliesen gik broderiet simpelhen fra hinaden så, så det kunne jeg ikke bruge til noget men må prøve med et andet. det kræver en del øvelse:)

  9. #9
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af skrædderen Se meddelelser
    okay jeg må simpelhen forsøge med det en gang mere, men sidst jeg gjorde det og opløste vliesen gik broderiet simpelhen fra hinaden så, så det kunne jeg ikke bruge til noget men må prøve med et andet. det kræver en del øvelse:)
    Hvis jeg var dig ville jeg ringe til Marianne og få den rigtige vejledning. Hun er rigtig sød og forklare dig gerne hvad du skal gøre. Jeg skal selv derned d. 21 januar og skal have noget af hendes plast til badges.

    http://systing.dk/tilbehoer-til-mask...plast-321.html

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    03 Feb 2007
    Geografisk sted
    7100 Vejle
    Indlæg
    436
    Et alm. Broderi er ikke lavet til at man kan fjerne stoffet bagved, derfor skal du enten brodere på et stykke stof, eller bruge en free stadinding lave broderi.
    Den sidste er designet sådan at der syes et tæt trådgitter som fungere som stof. Og derpå detaljer.
    Hilsen Knhobby - Kirsten

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •