Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 17 af 17

Emner: At strikke strømper

  1. #11
    nette strik Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Fedania Se meddelelser
    Pfft! Som om jeg kan finde ud af at strikke strømper Undskyld....det var jeg jo ikke klar over
    Det var jo derfor jeg spurgte jer andre
    kunne jo ikke læses ud fra dit indlæg.

    sjovt regne stykke men holder den, håber

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    19 Jun 2008
    Geografisk sted
    Dragør
    Indlæg
    56
    Mit gennemsnit er 8 timer, jeg har taget tid med stopur på flere par.
    Men jeg vil sige 7-9 timer alt efter strømpestørrelse, pindestørrelse og garnkvalitet.
    De 9 timer tog et par herresokker i str. 46 pind 2½ med ekstra høj vrist og 20 cm skaft. Samme par tog 8 timer på pind 3.
    Jeg bruger ca 7 timer på en damestrømpe str. 38/39 på pind 2½, men den har så kortere skaft. Jeg er hurtigstrikker, så jeg vil da tro, dem der ikke er hurtigstrikkere bruger mindst 10 timer pr par. Sjov beregning i øvrigt.
    Venlig hilsen Fine

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    18 Mar 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    98
    Jeg har ikke taget tid, men vil tro, at det tager 12 - 16 timer i str. 40 på p 2½ med forholdvis lange skafter. Jeg strikker som regel om aftenen og jeg er 4 aftner om det, og jeg går i seng før 23.

  4. #14
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Det var dog utroligt! Næsten 2½ million kr for vores varmestuestrik. Ihvertfald sokker og vanter.

    Jeg tror nok, at jeg er hurtigere til at strikke vanter end sokker. Men jeg skal jo heller ikke strikke hæl på vanterne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    23 Nov 2009
    Geografisk sted
    Måløv
    Indlæg
    29
    sjovt regnskab... jeg klarer også et par over 2 dage... hmmm jeg er nok ca 4-6 timer om en sok... tror sku jeg vil prøve at tage tid på det... hi

  6. #16
    Tilmeldingsdato
    06 Feb 2018
    Geografisk sted
    Silkeborg
    Indlæg
    1
    Det er sjovt det med at tage tid. Man kan lige prøve, at lave sådan en speed-strikning :D Hurtige sokker :D Men jeg er godt nok noget langsom stadig. Lærte at strikke af min bedstemor for 35 år siden, men det er slet ikke blevet vedligeholdt. Jeg har prøvet at tage tid med en nedtæller på internettet - nedtæller.dk
    Hvem kan strikke den hurtigste sok :D

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.839
    Jeg er nok Rokkens langsomste strikker. Jeg tager ikke tid på, hvor lang tid, jeg er om det. Men hvis jeg ikke skulle lave andet om dagen end at strikke, så kunne jeg "måske" klare det på omkring 3 dage. Jeg vil nærmere tro ca. 1 uge.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •