Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emner: Zep spinder 2012

  1. #11
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Flittige kvinde glæder mig til at se futterne også med knapper , for de når vel at komme også..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  2. #12
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja spændende, hvornår knapperne kommer

    Det var fantastisk vejr til at tørre garn i idag, så jeg satte turboen på med at tvinde! Til gengæld var det elendigt vejr til at fotografere Det blev næsten helt tørt ude i vinden.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  3. #13
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Jamen du har jo fået det til at ligne en god gammel kamel i farveren og vinden er super til at tører i, for så blæser de løse fiber hurtigt af.
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  4. #14
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Ja spændende, hvornår knapperne kommer

    Det var fantastisk vejr til at tørre garn i idag, så jeg satte turboen på med at tvinde! Til gengæld var det elendigt vejr til at fotografere Det blev næsten helt tørt ude i vinden.
    Rigtig flot garn der bliver lavet rundt omkring.

    Da jeg i tidernes morgen skulle spinde og farve garn, fik vi besked på at garnet havde bedst af at tørre på rundstokke. Det tørre jo også hurtigere.

    Inger

  5. #15
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    Ja vinden var formidabel til at rense garnet igår! Det var ikke meget at ryste af. Jeg er altid lydhør for forslag til at gøre tingene nemmere ( ) Hvordan tørrer man på rundstokke?
    og Julemor

  6. #16
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Takker

    Ja vinden var formidabel til at rense garnet igår! Det var ikke meget at ryste af. Jeg er altid lydhør for forslag til at gøre tingene nemmere ( ) Hvordan tørrer man på rundstokke?
    Du kunne jo prøve at hænge dit kosteskaft op og her vil du finde ud af om måden er anvenlig for dig.
    Brugers også på bluser/trøjer der ikke kan hænges på snoren. Stokken igennem fra ærme til ærme.

  7. #17
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Ja det bruges også her i huset og så stokken som kan være kosteskaftet i en snæver vending - fra den ene tørre snor til den anden udenfor.. super tørring
    Sidst redigeret af hundeuld : 29-05-2012 kl. 15:36
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #18
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak skal I have

    Får du spundet noget for tiden Inger1?
    og Julemor

  9. #19
    Inger1 Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af Zep Se meddelelser
    Tak skal I have

    Får du spundet noget for tiden Inger1?
    Nej nej her går det mere op i syning af diverse ting til varmestuen. D.28 skal jeg måske have opereret min springfinger (højre tommeltot) det afgøres først på dagen og bliver gjort med det samme hvis de mener den er klar. Så det er med at få noget fra hånden inden. Spinding/strik er ikke så let lige nu. Klipning kan jeg godt fordi jeg er kejthåndet.
    Dejligt at følge jeres spinding.

    Inger

  10. #20
    Tilmeldingsdato
    17 Mar 2007
    Geografisk sted
    8600 Silkeborg
    Indlæg
    425
    Det garn ser rigtig lækkert ud - hvad farver du med?

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •