Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 23

Emner: Zep spinder 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515

    Zep spinder 2012

    Den herlige spindedag i søndags fik ihvertfald sat gang i mit rokkehjul. Ganske vist først mandag Og nu må vi så se, hvad tiden tillader i år - og også lysten, som driver værket her.

    Spelsauen efterlod kartet kameluld, som jeg bestemt ikke kunne takke nej til. Jeg har aldrig prøvet at spinde det før. Igår slap det op. Til gengæld kom denne spole ud af det, som jeg allerede har planer med...
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Nej så fint Zep Godt du kan bruge det
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg er spændt på at se, hvad du får ud af det pukkelarbejde. Det garn ser spændende ud.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Tak Jovist kan det bruges!!
    og Julemor

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Ja "selskabstråde" har jeg gang i på min lille traveller... Den dejlige kobberfarvede Merino, som jeg fik i værtindegave i søndags er spundet. Og på den 3. spole er jeg nu igang med en mørk hund, som Hundeuld efterlod Skøøønt at spinde hund igen! Jeg er bestemt ikke vild med alt det skidt og kanel, der frigives, når man spinder det. Derfor er det også kun udendørs, jeg spinder hund. Jeg har prøvet åndedrætsbesvær, da jeg ikke vidste bedre... Men jeg er vild med selve arbejdet med hundeulden. Det har en stor del af dagen gået med i skyggen.

    Til aften skulle jeg så hjælpe datteren - eller rettere mest være til stede og sige ja eller nej på de rette tidspunkter - med at lave macarons (for første gang). Så hev jeg min store rok ud i køkkenet og en ny snor... Da jeg som helt grøn købte den brugt for år tilbage, anede jeg ikke, det var en dobbeltsnors. Den kom med enkeltsnor på og har egentlig aldrig levet helt op til min forventning Da jeg faldt over Travelleren, oplevede jeg, at den bette fungerede langt bedre. Først ved forrige spindetræf faldt 10-øren i enører Men jeg kørte stadig videre på den lille efterfølgende og fik ikke skiftet snor. Før spindetræffet i søndags hev jeg den store frem og tvandt noget uld, jeg havde haft på spoler siden sensommeren Og SÅ klippede jeg snoren. Nu har jeg så brugt "ventetiden" på at få sat snor på (og det var altså ikke så vanskeligt, fandt jeg ud af). Den trænger til at blive strammet og justeret. Noget har jeg fået føling med og til dels på plads i aften, så jeg har faktisk spundet med en hastighed, jeg ikke har prøvet før. Men der kan gøres mere, er jeg sikker på. Men nu er det vist sengetid, for min fod snurrer efter al den trampen idag

    Menmen, inden jeg får førstnævnte garn lavet og dobbeltsnorsrokken justeret ind osv., såååå kan jeg da lige vise det, jeg fik tvundet for nyligt. Det er en lilla Merino og så er det mørk Alpaca, som jeg har leget med. Og jeg vil lige sige, at det er meningen, at det skal virke ujævnt Jeg ved, hvad det skal bruges til, men det vender jeg tilbage til, når den tid kommer... At det ser lidt uglet ud skyldes mest let vind søndag aften, inden jeg fik det taget ind igen fra træet i indkørslen, hvor det bød velkommen.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    30 Apr 2007
    Geografisk sted
    Nyrup
    Indlæg
    700
    Ja det garn var virkelig smukt ...
    Spelsauen
    varmestuestrikker

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    01 Oct 2006
    Geografisk sted
    4500 Odsherred
    Indlæg
    15.075
    Herligt garn som jeg først fik øje på da vi næsten skulle til at kører

    Glæder mig til at se det 3 trådet..
    Jeg er varmestuestrikker -Har du lyst til at være med, så kig her www.varmestuestrik.dk
    www.kigkassen.dk den støtter varmestuestrikkerne

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    28 Oct 2009
    Geografisk sted
    Sjælland
    Indlæg
    1.085
    Hvor ser det bare godt ud..du har da fået gang i spinderiet
    og hvad skal du så lave af det

  9. #9
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Takker

    "Velkommen" garnet er starten på garnudvalget til en sweater til gemalen.

    Det 3-trådede er til kameluldsfutter.

    Har igen idag fået spundet en del
    og Julemor

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    09 Jan 2007
    Geografisk sted
    3730 - Bornholm
    Indlæg
    3.515
    Igår kom jeg igang med at tvinde garnet til kameluldsfutter - håber at blive færdig idag, så jeg kan få det vasket og tørret i det fine vejr. Dét har jeg ikke foto af endnu (kommer kommer). Men har lige lyst til at vise et par yndige Pelargonier, der fulgte med et par at spindedagdeltagerne hertil - ikke alene blomsterne, men også deres blade er smukke at kigge på Og ja de står selvfølgelig på min lille spindeplads
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    og Julemor

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •