Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 46

Emner: Opgiver snart:-(

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    Det gør jeg også - det er noget fummelværk at komme i begge maskeled i luftmaskerækken, det har jeg slet ikke tålmodighed til at sidde og fifle med - den række tager jeg bare i bagerste maskeled og så hækler jeg i begge maskeled i de næste rækker. Jeg er først rigtigt glad efter de første tre fire rækker... så glider det, men i starten er det altså lidt noget bøvl. Eller også er jeg bare en fjummerfinger.
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Nu var der noget der blev bedre!

    Nu er det knap så buet, og jeg tror jeg fattede hvad i så tålmodigt prøvede på at få mig til at forstå Jeg har slået luftmasker løst op, hæklet fastmasker løst deri, og det begyndte ikke at bue som det plejer, begyndte på stangmaskerne, og brugte begge de masker der er overfor hinanden til at hækle stangmaskerne i. Det gjorde så også at masken hvor jeg hækler i ikke bliver så lang kan jeg se, det har jeg nemlig undret mig over.

    Når man hækler i fastmasker, bruger man så altid begge masker, det gør man vel så??? Jeg prøvede på at gøre det samme i luftmaskerne, men det kan man ikke kan man???

    Er VIRKELIG glad for hjælpen
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    Citat Oprindeligt indsendt af gitte.n.m Se meddelelser
    Nu er det knap så buet, og jeg tror jeg fattede hvad i så tålmodigt prøvede på at få mig til at forstå Jeg har slået luftmasker løst op, hæklet fastmasker løst deri, og det begyndte ikke at bue som det plejer, begyndte på stangmaskerne, og brugte begge de masker der er overfor hinanden til at hækle stangmaskerne i. Det gjorde så også at masken hvor jeg hækler i ikke bliver så lang kan jeg se, det har jeg nemlig undret mig over.

    Når man hækler i fastmasker, bruger man så altid begge masker, det gør man vel så??? Jeg prøvede på at gøre det samme i luftmaskerne, men det kan man ikke kan man???

    Er VIRKELIG glad for hjælpen
    Vil forresten lige sige, har efterhånden fået opskriften fra Tusindfryd så meget i fingrene, at jeg glemte at hækle efter dig opskrift Lis, måske det kan gøre at det bliver 100% lige, eller er det her under normalt tror du???

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    det er dejligt at du lyder lidt mere optimisktisk ;o)
    jeg tror altså stadig det buer lidt for meget, når det nu er et helt tæppe det i sidste ende skal være.... laver du tre stang i sidste vifte og første vifte? prøv at nøjes med to...
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  5. #35
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af gitte.n.m Se meddelelser
    Nu er det knap så buet, og jeg tror jeg fattede hvad i så tålmodigt prøvede på at få mig til at forstå Jeg har slået luftmasker løst op, hæklet fastmasker løst deri, og det begyndte ikke at bue som det plejer, begyndte på stangmaskerne, og brugte begge de masker der er overfor hinanden til at hækle stangmaskerne i. Det gjorde så også at masken hvor jeg hækler i ikke bliver så lang kan jeg se, det har jeg nemlig undret mig over.

    Når man hækler i fastmasker, bruger man så altid begge masker, det gør man vel så??? Jeg prøvede på at gøre det samme i luftmaskerne, men det kan man ikke kan man???

    Er VIRKELIG glad for hjælpen
    Når man hækler i fastmasker, kan man hækle som i dette tæppe i begge lænker.
    I nogen mønstre hækler man kun i den bagerste eller kun i den forreste.
    Hvis man f.eks i en kurv vil se bund og side tydeligt hækler man kun i den bagerste. Man kan også hækle bagom eller foran masken.

    Og i luftmaskerne kan man også hækle i begge lænker. Så der er to lænker ovenpå nålen og den midterste ligger under nålen.
    Den metode bruger jeg for det meste selv, da man så også kan hækle i modsat retning.
    Og personligt synes den metode giver den pæneste kant. Jeg kan desværre
    ikke fotografere det så tydeligt, at man kan se det godt nok på billedet.

    Tilbage til dit stykke, tror jeg stadig du kun skal afslutte med 2 stgm.

    Og med hensyn til luftmaskerækken kan du nu prøve, at se om du kan hækle fastmasker gennem to lænker.
    Eller som Tusindfryd har gjort slået op med to tråde garn og bagefter hæklet fastm. kun med 1 tråd.

  6. #36
    lis ai Gæst
    For at gøre forvirringen total har jeg fundet en tegning du måske kunne bruge.
    Her er der ikke brugt fastmasker overhovedet.
    Du starter nederst på tegningen til venstre og slår 15 (sorte nuller) luftmasker op + 4 (røde) luftm.
    Så hækler du fra højre 3 stgm (streger med streger på ) i den 8 lm fra nålen, 1 lm , spring tre lm over, 3 stg m i den 4. lm, osv. Rækken slutter med 1 stgm i sidste luftm.
    2. række ved 2 tallet: 3 lm + 2 stgm i det første mellemrum, 1lm, 3 stgm i næste mellemrum.

    Måske det her giver bedre mening. Slå stadig luftmaskerækken op med 1 nr str nål end den du hækler med.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  7. #37
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Jeg har brugt dit eksempel 2 på side 2.

    Men har hæklet stangmasker i begge lykker på fastmaskerne, og har lavet 4 luftmasker til at vende på. Jeg kunne ikke enes med at hækle i begge lykker på luftmaskerne, men jeg fandt ud af hvad du mente:-D
    Jeg er lidt usikker på hvor løse mine vifter skal være, synes mine er meget løse, men det er svært at se på billedet..............MEN DET ER LIGE!!

  8. #38
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Her et billed

    lige et billed for en god ordens skyld!

  9. #39
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Men det driller!

    Det ville nok være en fordel at trykke upload:-)
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #40
    lis ai Gæst
    det skal nok blive godt efterhånden som du bliver mere øvet.
    Hvor løse vifterne skal være bestemmer du selv. Nogen gange kan man godt få hæklet tingene meget løst; Men så retter det sig når det bliver vasket.
    Og andre gange må man hækle med mindre nål; Men man må tage lidt af gangen og så finder man lige pludselig løsningen.

    Du kan evt lave en prøve, hvor du slår op på nål 4 og hækler med 3, så kan du se, hvad du synes er pænest for dig.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •