Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 46

Emner: Opgiver snart:-(

  1. #21
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    Så Lis! Nu fik jeg endelig tid til at sidde og kigge det rigtigt igennem! Kigger på eksempel 2. Jeg skal lige have slået fast, fastmasker hækles de altid i 2. maske fra nålen??? Sidder med "Hækleskolen" men kommer lidt i tvivl.
    Nu spørger jeg dumt når du så fint har skrevet det, men kan det passe at i rk. 3 laver jeg de tre luftmasker, og så 3 stangmasker med det samme uden mellemrum, og i sidste mellemrum kun 2 stangmasker?? Ikke at jeg sætter tvivl ved det du skriver, slet ikke, prøver bare på at forstå:-)

  2. #22
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af gitte.n.m Se meddelelser
    Så Lis! Nu fik jeg endelig tid til at sidde og kigge det rigtigt igennem! Kigger på eksempel 2. Jeg skal lige have slået fast, fastmasker hækles de altid i 2. maske fra nålen??? Sidder med "Hækleskolen" men kommer lidt i tvivl.
    Nu spørger jeg dumt når du så fint har skrevet det, men kan det passe at i rk. 3 laver jeg de tre luftmasker, og så 3 stangmasker med det samme uden mellemrum, og i sidste mellemrum kun 2 stangmasker?? Ikke at jeg sætter tvivl ved det du skriver, slet ikke, prøver bare på at forstå:-)
    1 ? : Nej fastmasker kan hækles både i den 1. 2. eller 3 maske fra nålen;
    Men her bruger du bare 1 maske til at vende med.

    2 ? 3 lm, de 3 stgm + 1 lm skal ned i det første mellemrum mellem 2 stgm 1lm og 3 stgm, DU SPRINGER ALTSÅ DE 2 STGM OVER FRA 2 RK.

    Og tilsidst hækler du 2 stgm rundt om den bue, der består af de 3 lm fra 2.rk.

    På denne måde vil du have 32 stgm ialt på alle rækker. De 3 lm tæller som 1 stgm.

    I eksempel et er der 30 stgm på alle rækker.

  3. #23
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Tror da vist lige jeg skal prøve igen!

    Hi hi! Kender du nogen der skal lære at lave rod i en god opskrift, så bare henvis dem til mig!!
    Mine luftmasker blev lidt stramme, så tror vist lige jeg må prøve igen!
    IMG_3954.jpg

  4. #24
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af gitte.n.m Se meddelelser
    Hi hi! Kender du nogen der skal lære at lave rod i en god opskrift, så bare henvis dem til mig!!
    Mine luftmasker blev lidt stramme, så tror vist lige jeg må prøve igen!
    IMG_3954.jpg
    Ja du er god Gitte; Men øvelse gør mester.
    Godt at du har sat et billede på.
    Prøv at slå maskerne op på nål 4 ½ og hækl med 3 ½.
    Og så tror jeg du skal hækle 4 lm istedet for 3 lm i siden, når du bruger den prøve med 1 lm mellem stgm vifterne.

  5. #25
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    Jeg har lagt mærke til at når jeg begynder på rækken med fastmasker, er det allerede der det begynder at bue hvis jeg bruger hver luftmaske. Har anskaffet mig en hæklenål nr. 4,5 så prøver jeg det.

  6. #26
    lis ai Gæst
    Ja dine luftmasker er alt for faste.

    Det eneste jeg ikke helt kan se, er om du kommer ind i begge løkker på luftmaskerne eller du kun hækler i en.

  7. #27
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    nu er jeg stået af...........igen. Jeg stikker nålen ind i en maske, vil jeg tro, er ikke med. Først stikker jeg nålen gennem luftmasken, slår om, trækker tilbage, slår om og trækker tilbage gennem to lykker, men det er vist ikke det du mener vel?

  8. #28
    lis ai Gæst
    Citat Oprindeligt indsendt af gitte.n.m Se meddelelser
    nu er jeg stået af...........igen. Jeg stikker nålen ind i en maske, vil jeg tro, er ikke med. Først stikker jeg nålen gennem luftmasken, slår om, trækker tilbage, slår om og trækker tilbage gennem to lykker, men det er vist ikke det du mener vel?

    Æh nej det er ikke det jeg mener og det har måske heller ikke den store betydning.
    Jeg kan desværre ikke lægge billeder ind herfra, hvor jeg er nu, så mon ikke
    du bare skal slå op med 4 ½ .

  9. #29
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    lige når du stikker nålen ind i masken, skal du under der hvor du kommer til at have to tråde henover nålen... argh det er ikke nemt at forklare... jeg havde glæde af de her små videoer: http://maisha.dk/emne/taxonomy/term/67

    Der er også en sublim række video instruktioner på you-tube, de er på engelsk, (men man kan meget tydeligt se hvad hun gør)
    Her er basismasker:
    http://www.youtube.com/crochet

    og her er nogle med "bedstemormønstret"
    http://www.youtube.com/playlist?list...2&feature=plcp

    Bortset fra en hurtig intro fra min mor, så var det disse videoer der lærte mig at hækle, så jeg kan kun anbefale dem!
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  10. #30
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Jeg plejer vist også kun at hækle i bageste maskeled i luftmaskerækken. Det er først bagefter, at jeg hækler i begge maskeled.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •