Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 46

Emner: Opgiver snart:-(

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Opgiver snart:-(

    Jeg er begyndt på en ny omgang grannystripes til mit tæppe, jeg er igang med vifte-række nr 2, og synes igen det ser ud til at begynde at bue Jeg opgiver snart at lære at hækle, kan simpelthend ikke se hvad jeg gør forkert, jeg synes jeg følger opskriften på tusindfryd til punkt og prikke! Ved ikke om der er andre der hækler grannystripes, der kan svare mig, ser det måske bare ud til at bue fordi at jeg ikke er nået længere end til anden række. Maskerne er fine løse uden at være slappe..............
    Hilsen Gitte

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Åh nej nej nej....ikke opgive - du skal dæleme nok få lært at hækle

    Jeg er desværre ikke superhækler selv, så jeg kan ikke rigtig hjælpe dig, for jeg har aldrig hæklet grannystripes, og kan ikke gennemskue om du er på rette spor.

    Men indtil en af Rokkens superhæklere kommer på banen, er der mon så lidt hjælp at hente her??
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.842
    Hækler du eller hakker du?

    Hakning er en mellemting mellem at strikke og hækle.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77
    Jeg hækler, ved ikke om jeg skriver under det forkerte egentlig

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    12 Apr 2012
    Geografisk sted
    nær Herning
    Indlæg
    124
    jeg har aldrig prøvet grannystripes, så jeg har ikke rigtigt noget input.
    Hvis du er ved at lære det, var det måske en ide at prøve noget nemmere først? Efter nogle bukselapper og en lille grøn mus var mit første projekt en trøje til min datter - der var jeg sgi også lige ved at smide hæklenålen i wc'et og skylle ud. Set i bakspejlet skulle jeg nok have valgt noget lidt mindre ambitiøst.... faktisk kommer jeg til at tænke på at jeg lavede et par nederdele, som var ret nemme og hvor mønsteret også er sådan nogle vifteformede ting... .. der hørte en tegning til , hvor man kan se hvad man skal gøre, måske kan den tegning hjælpe dig?
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=35&lang=dk
    The truth may be out there, but lies are inside your head. (T. Pratchett)

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    18 Aug 2007
    Geografisk sted
    Kbh
    Indlæg
    193
    jeg vil også anbefale dig, at starte et mindre projekt.
    Start med grydelapper og andre småting, så gør det ikke så meget at det bliver lidt skævt.
    Når du hækler luftmaskerne skal de være løse ellers kan du godt risikere, at det strammer mere end de næste rækker.

  7. #7
    lis ai Gæst
    Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at rækken buer.
    Kan du evt tage et billede.
    Men ellers er det meget almindeligt at lange hæklerier ligesom snor sig /bølger i de første mange rækker, så hvis du har fulgt opskriften til punkt og prikke er det nok det det gør hos dig og så skal du bare fortsætte.
    I den allerførste luftmaske række skal du passe på, at luftmaskerne ikke snor sig, så du kommer forkert ned i luftmaskerne. Slå evt op med ½ nr str nål
    end du skal hækle med.

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    14 Apr 2009
    Geografisk sted
    7600 Struer
    Indlæg
    200
    http://rokken3.dk/forum/attachment.p...1&d=1337169966Jeg fandt billedet her fra et tidliger indlæg af Gitte. Altså jeg er heller ikke en ferm hækler. Men en' ting jeg har lært, er at det er meget nemt at komme til at hækle for langt ud på rækken så den efterhånden bliver bredere og breder og derved kommer til at bue. Kan ikke helt se om det er tilfældet her. Men prøv at tælle dine stangmasker på første række og så dem der er i den sidste. Der skal være lige mange.Håber det giver mening. Og opgiv ikke. Det skal nok komme.
    Citat Oprindeligt indsendt af lis ai Se meddelelser
    Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med at rækken buer.
    Kan du evt tage et billede.
    Men ellers er det meget almindeligt at lange hæklerier ligesom snor sig /bølger i de første mange rækker, så hvis du har fulgt opskriften til punkt og prikke er det nok det det gør hos dig og så skal du bare fortsætte.
    I den allerførste luftmaske række skal du passe på, at luftmaskerne ikke snor sig, så du kommer forkert ned i luftmaskerne. Slå evt op med ½ nr str nål
    end du skal hækle med.
    Hilsen Dikte

  9. #9
    lis ai Gæst
    Åh Ja nu husker jeg den første tråd. Godt du fandt et billede Dikte;
    Men jeg kunne også godt bruge et billede af slutningen af rækken.

    Hveranden række begynder jo med 3 lm, springer en vifte over og derefter
    en vifte i mellemrummet. Rækken slutter med en vifte, springer en vifte over og derefter 1 stgm i sidte viftes 3 stgm.
    Ny række begynder så med 3 lm og 2 stg i første mellemrum og rækken slutter med en vifte i sidste mellemrum.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    27 Feb 2011
    Geografisk sted
    Amager
    Indlæg
    162
    http://tusindfryd-blog.blogspot.com/...pskriften.html

    hej ved ikke om du har set denne....? Måske den kan hjælpe....?
    Hvis linket ikke virker,så bare ind på tusindefryd,der er en billedserie

Side 1 af 5 12345 SidsteSidste

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •