Forside Forum Link/Download Chat Genveje Medlemmer Min Profil Kalender FAQ

Side 5 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 50 af 51

Emner: Er der nogen der kender dette spisestel ?

  1. #41
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    her er linket

    her er linket til siden jeg fandt informationen på http://translate.google.dk/translate...3_Quality.html

  2. #42
    Tilmeldingsdato
    06 Nov 2009
    Geografisk sted
    6270 Tønder
    Indlæg
    279
    Jeg sad igår og søgte på den tyske Google men fandt slet ikke noget der ligner, så jeg er ikke kommet tættere på løsningen, sorry

  3. #43
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Ja, så ved jeg ikke, hvor du skal søge.

    Hvad med at skrive til en af brevkasserne i et af ugebladene? Der ved de alt om gamle ting og loppemarkedsting. Måske er der en ekspert, der kender stellet.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  4. #44
    Tilmeldingsdato
    06 Jan 2011
    Geografisk sted
    gram
    Indlæg
    77

    Ring til Thuesen Jensen,

    De står til at importere porcelæn fra Kahla

  5. #45
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Nåmen, jeg skrev forleden til Replacement, og de sendte så "sagen" videre til deres vurderingsafdeling...(ja ja, fint skal det åbenbart være )

    Og idag modtog jeg mail fra dem, og de skriver, at mønstret blot hedder dette:

    Pattern: KHL100 by Kahla [KHLKHL100]
    Description: Blue Flowers,Rim,Smooth,Gold Trim

    Men desværre findes den vist ikke til salg noget sted på nettet lige for tiden. Men man kan åbenbart skrive mønstret ind i deres søgemaskine, og så får man besked, hvis der er nogen der sætter sådan en tallerken til salg.

    Jeg havde dog håbet, at navnet på mønstret hed noget med blomsternavnet, men det gør det åbenbart ikke
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  6. #46
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Hvor er I gode Så tror jeg da at jeg vil kontakte dem, og blive skrevet op. Jeg tror godt det kan være den der kærsmindesøster, den ligner meget, det er ikke forglemmigej, for blomsterne sidder på en brun gren og forglemmigej er jo grøn på stilken.
    Så kommer der snar billeder af sølvtøj og glas

  7. #47
    Tilmeldingsdato
    23 Apr 2010
    Geografisk sted
    Gladsaxe
    Indlæg
    2.321
    Citat Oprindeligt indsendt af mosehuset Se meddelelser
    Hvor er I gode Så tror jeg da at jeg vil kontakte dem, og blive skrevet op. Jeg tror godt det kan være den der kærsmindesøster, den ligner meget, det er ikke forglemmigej, for blomsterne sidder på en brun gren og forglemmigej er jo grøn på stilken.
    Så kommer der snar billeder af sølvtøj og glas
    Krydser fingre for, at den dukker op på et tidspunkt
    - Nu med blog med oversatte hæklemønstre

  8. #48
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Her er så billeder af glassene og sølvtøjet. Det store glas har nr.191 og det lille nr. 487. Jeg har læst et sted at nr. fortæller hvornår de er lavet. Det første tal er hvilket kvartal og de 2 sidste er årstallet.
    Sølvtøjet er noget fra mine bedstefoældre, som der kun var enkelte stykker af hver af. Jeg har ladet mine 3 børn hver vælge det de bedst kunne lide ( undtagen den yngste, hun bled tildelt ). Sønnen valgte det med blomsten, og den yngste fik det andet, da jeg regnede med at det hed Louise, det gør hun også, men det gør det . Den mellemst fik noget lignende som hedder Freja.
    Jeg er spændt på at se hvad I finder ud af.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  9. #49
    Tilmeldingsdato
    03 Apr 2008
    Geografisk sted
    Morup Mølle, 7755 Bedsted Thy
    Indlæg
    8.833
    Jeg synes glassene ligner dem, på denne side, der hedder Beatrice (gå lidt ned på siden).

    http://www.postludiet.dk/glas%20gamle.html

    Jeg fandt Louise her:

    http://www.skovsantik.dk/solvbestik%20louise.htm

    Mit bestik (som er hos min mor) hedder Patricia og min søster har Susanne.
    Farveglad, håndarbejdstosset kreativ garnpige!

  10. #50
    mosehuset Gæst

    Kender du

    Ja, strikkelene, men det er ikke det. Det ligner mere det der hedder Baril, lige bortset fra at mine glas ikke har den der kugle på stilken, men vi finder det nok.
    Jeg har vist skrevet lidt forkert omkring sølvtøjet, jeg ved godt at det ikke hedder Louise, det troede jeg, det var derfor hun fik det, men så fandt jeg ud af at det var forkert og jeg ved ikke hvad det hedder.

Regler for indlæg

  • Du kan ikke oprette nye tråde
  • Du kan ikke besvarer
  • Du kan ikke vedhæfte
  • Du kan ikke redigerer din post
  •